Finner ingen god TV.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finner ingen god TV.

Lyd og bilde er en hobby som jeg har hatt i over 10 år og har bygd opp et godt lydanlegg til mine ører.Jeg har prøvd lenge å finne en større monitor enn min Sony 29",men har nå gitt opp.Problemet mitt er at jeg ikke kan klare å kjøpe en ca 40" monitor med elendig bilde når den får signal fra en paraboltuner.Jeg skal ha den beste jeg kan finne,men ingen har klart å vise meg ett bilde jeg kan leve med.Til dere som tester slikt utstyr,finnes det noe utstyr som kan behandle signalet fra en digital parabol tuner så bildet blir bedre på en plasma/lcd skjerm? Er nå lei av alle selgerene som skal overbevise meg (seg selv?) om hvor bra bildet er når en ser tegnefilm fra en DVD spiller.Får vondt av dem når de prøver å få til et bra bilde på en tv til 40000 kroner,men må gi opp med å innrømme at det er milelangt fra en 32" til 5500 kr som står ved siden av.Sitter nå å venter på de nye skjermene til Sony,Philips og LG som kommer ca september.Er veldig interessert å høre om løsninger for å få best mulig bilde til daglig tv titting på plasma eller LCD.I mellomtiden for jeg ta bryet med å rigge opp DLP projektoren når jeg skal se film.
    For å spør enkelt,er det noen som med hånda på hjertet mener de har fått til et bra bilde på sin ca40" med parabol signal? Kjenner godt til at alt blir bedre hjemme enn i butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Lyd og bilde er en hobby som jeg har hatt i over 10 år og har bygd opp et godt lydanlegg til mine ører.Jeg har prøvd lenge å finne en større monitor enn min Sony 29",men har nå gitt opp.Problemet mitt er at jeg ikke kan klare å kjøpe en ca 40" monitor med elendig bilde når den får signal fra en paraboltuner.Jeg skal ha den beste jeg kan finne,men ingen har klart å vise meg ett bilde jeg kan leve med.Til dere som tester slikt utstyr,finnes det noe utstyr som kan behandle signalet fra en digital parabol tuner så bildet blir bedre på en plasma/lcd skjerm? Er nå lei av alle selgerene som skal overbevise meg (seg selv?) om hvor bra bildet er når en ser tegnefilm fra en DVD spiller.Får vondt av dem når de prøver å få til et bra bilde på en tv til 40000 kroner,men må gi opp med å innrømme at det er milelangt fra en 32" til 5500 kr som står ved siden av.Sitter nå å venter på de nye skjermene til Sony,Philips og LG som kommer ca september.Er veldig interessert å høre om løsninger for å få best mulig bilde til daglig tv titting på plasma eller LCD.I mellomtiden for jeg ta bryet med å rigge opp DLP projektoren når jeg skal se film.
    For å spør enkelt,er det noen som med hånda på hjertet mener de har fått til et bra bilde på sin ca40" med parabol signal? Kjenner godt til at alt blir bedre hjemme enn i butikker.
    Nå er sikkert du en fyr som skal ha det beste av det besta da og er kresen som få, men jeg selv synes min sagem hd-d45 gir godt bilde via paraboltuner. bruker den til daglig på vanlig ktv og må si at den innebygde tuneren er fantastisk..

parabol testet jeg da jeg bodde til min mor og far når jeg ventet på at leiligheten var ferdig. de har viasat tuner og jeg syntes bildene var helt greie. de har en philips 32" tv som er sånn mitt på treet tv. nå er det også mulig at forskjellige tunere kan ha forskjellig kvalitet. men morsan\farsan har bare en sånn gratis tuner fra sagem...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har litt gal innstillning til problemet her. Parabol har jo i mange tilfelleller elendig kvalitet. På en liten TV er det vanskeligere å se dette.

For sannheten er jo at det er ingen 32" som kan handle opp med en 15" på skarphet. (men likavell kjøpte du 32")

Panasonic 42PV500 og gir like godt bilde som CRT med samme bredde/avstandsforhold.

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det ganske enkelt: vanlig parabol og kabeltv signaler er jo dårlig fra bunn og grunn.. "Man kan ikke lage gull av gråstein." Du finner jo noen hdkanaler men, det sender bare demosendinger enda, men til høsten skal canal-digital starte den første hdtv sendinga i norge. Så kjøp en rå 40-50" som er hd-ready!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •