Billigplasma - ok bilde med progressiv scan fra Pioneer DVR433HS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billigplasma - ok bilde med progressiv scan fra Pioneer DVR433HS?

Kjøpte akkurat en DVR433HS med 80 gb hdd.

Lurer på om det blir bra resultat med "billigplasma" med denne, er det mulig å kjøre progressiv scan på component utgangen mot en f.eks. QPvision 42" plasma i 10.000 kroners-klassen med skikkelig bra bilde, eller kommer man ikke utenom tunge investeringer hvis man vil ha skikkelig bilde?

Vet om DVDO som kan fikse det meste, men er det mulig gjøre det enkelt...?

De fleste sier jo at en skikkelig god CRT slår plasma, men begynner ikke dette å jevnes ut nå som plasma er kommet i x. generasjon?

LCD har jeg ikke lyst på, vondt å se film på sånne skjermer. Har hatt Eizo skjermer til 15.000 på jobben (multimediaproduksjon), og ingen har overbevist meg om at LCD teknologi egner seg for å se på film - ennå.

Enesten TV'n jeg har sett som har hatt bra bilde i en butikk, egentlig, var en Loewe CRT som kjørte DVD på HiFi klubben i Trondheim en gang i fjor. Absolutt alt jeg ser i butikker av TV'er har ræva bilde, selv Pioneer-plasmaer i 50K-klassen. Da er min 25" NAD TV med Philips Black Line S (4:3) fra 1999 mye bedre... (ja, vet det spørs på hva slags signal og i hvilket hull! men dere vet hvordan det er på elkjøp...)

Så...noen som har erfaringer å bidra med her? Jeg er primært ute etter å vite om det blir bra med progressiv over komponent på billige skjermer, om det blir dårlig med koaks kabel-tv, det bryr jeg meg ikke om... ei heller om VHS-spilleren ikke gir bra bilde...kun film fra DVD'en som teller her!!!

Fins det steder i Oslo hvor det går an å se på plasma tv'er hvor de har skikkelig signal inn så man faktisk kan se det optimale bildet på dem?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefal å holde deg langt unna alle apparater som bruker LG sin versjon 6 plasmapanel. Det er alt for mange graderinger i fargene uansett tilkobling.

Se vedlagt bilde av 10k plasma tatt forrige lørdag av tilsvarende som QPV plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usj!

Herregud, det var ille...nesten så man tror det var screenshot fra et commodore 64 spill...

Ingen anbefalinger, ingen steder i Oslo hvor man kan se en skikkelig oppsatt plasma? Begynner å lure på om jeg bare skal kjøpe projektor istedet...men da må jeg slite med nye problemer; regnbuer eller vb...

Var det LG 6te generasjon plasma som var i den 42" skjermen som fikk gode kritikker i siste Lyd og Bilde???

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var LG-v7.

LG-v6 ble slaktet i fjor i DVD & Hjemmekino, men det panelet brukes på en del billig plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •