philips 37pf5320 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Det er ikke vanlig at Elkjøp/Lefdal selger produkter fra de kjente leverandørene med andre varekoder enn konkurrentene.
    Elkjøp praktiserer prisgarantien for tilsvarende produkt, selv om varekoden avviker noe. Dessuten har de jo 30 dagers returrett... Så jeg kan ikke helt se at innlegget ditt holder vann!
    Hele saker på TV gikk på dette om forskjellig produktkode og dermed ikke samme produkt. Det er ikke en påstand jeg har funnet på. Det er mulig de har lempet på dette etter programmet.... Ellers praktiserer vel ikke Lefdal 30 dagers åpent kjøp - en god grunn til at jeg stort sett velger Elkjøp istedet.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hele saker på TV gikk på dette om forskjellig produktkode og dermed ikke samme produkt. Det er ikke en påstand jeg har funnet på. Det er mulig de har lempet på dette etter programmet.... Ellers praktiserer vel ikke Lefdal 30 dagers åpent kjøp - en god grunn til at jeg stort sett velger Elkjøp istedet.
    Prisgarantien til Elkjøp har vært utformet slik at det skal være tilsvarende produkt og ikke samme produktkode i minst de siste 5 år. DVS Heter Kjøleskapet WSQ23 på Expert og SDDE2223 på Elkjøp, men det er samme skap, ja da gjelder prisgarantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globerotta
    Vurderer å kjøpe den, men den er ikke utstilt her i Stavanger ennå.
    Ringte Elkøp. Fikk beskjed om at sentrallageret deres ikke fikk inn TV-en før 2. september, butikkene 2-3 dager senere. :sad: Men, prisen var den samme som hos Lefdal .
    Hvordan det er med Lefdal, og andre som skal selge TV-en vet jeg ikke noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er veldig fornøyd med tven min kobla opp pcen med dvi kabel 10m real kabel fungerer perfekt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får du til 1:1 pixel mapping?

Hei, jeg snuser for tiden på et stort panel som skal i hovedsak koples til en media PC med DVI kabel. Jeg ser at denne bruker samme panel som Viewpia hvor folk har litt problemer med 1:1 pixel mapping på noe annet enn VGA porten. Hvordan er det med denne Phillips skjermen? Antar det er bare panelet som er brukt men resten av elektronikken er kanskje litt bedre? Ser at i følge specs så støtter den WXGA (1280x768) oppløsning men det blir jo ikke noe native oppløsning og jeg antar den da strekker bildet og interpolerer i bredden? Kan noen bekrefte dette? Det hadde vært kjekt å kunne kjøre en ren DVI oppløsning som brukte hele panelet i 1:1 pixel mapping.

Og til slutt, er fjernkontrollen bra eller den like kjip som Viewpia kontrollen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question VESA 800,400 mm

Jeg ser at philips oppgir at både 37PF5320 og 37PF7320 skal benytte et veggfeste som er VESA 800,400 mm kompatibel.
    Hva betyr dette? Jeg vet at VESA er en eller annen standard, men når jeg leter etter veggfeste så finner jeg bare 75, 100 og 200.
    Skal disse TV-ene bruke et veggfeste som er bortimot umulig å få fatt i? Eller finnes noe standard veggfester med tilt som kan brukes?

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    Skal disse TV-ene bruke et veggfeste som er bortimot umulig å få fatt i? Eller finnes noe standard veggfester med tilt som kan brukes?
    Vi selger med et Vogel VFW165 til stort set alle kundene som trenger veggfeste til TV'ene vi selger i butikken. Bl.a 37PF5320 så denne burde funke bra, og har 15% tiltmulighet. Dette er et universalfeste, og skal funke på alle flat-tv'er. Ihvertfall har ikke jeg vært borti at den ikke har passet fysisk til noen ihvertfall. Eneste problemet er hvis veggfestene bak på tv'en ligger veldig høyt oppe ved den øvre kanten på TV'en, kan veggfeste bil synbart i overkant av TV'en. Men dette har jeg kun sett problematisk med en Toshiba 32" ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har egentlig pixel + å si på bildekvaliteten? Det er vel ca 6000,- i prisforskjell på 37PF5320 og 37PF7320

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flarsen...

Pixel+ betydde ivertfall mye for mitt valg... Forskjellen med og uten var mer enn nok overbevisende. Stikk innom en butikk og finn frem fjernkontrollen til 37PF7320, trykk på knappen øverst til venstre. Da får du opp "skrytedemoen" til Philips. Her ser du bildet splittet i 2. Venstre halvdel uten pixel+ og høyre halvdel med pixel+. Imponerende spør du meg !

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, PixelPlus er verdt mye penger, men om den er verdt 6000 kan vel kanskje diskuteres. Jeg tror jeg ville valgt 7320 selv til den prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste det MonsterMan sier, de får inn 7320 på tirsdag så da blir det mulig å få det gjort :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Uten å virke alt for negativ må jeg virkelig si at PixelPlus er en smaksak, der eksempelvis jeg synes bildet blir overprosessert til de grader... Sammenlignet med f.eks. DCDi fra Faroudja, er min formening at Philips fremdeles har et stykke å gå. Når det er sagt vet jeg jo at mange foretrekker Philips' sin prosessering, da bildene utvilsomt fremstår som svært skarpe og klare!

Er Pixel-plus verdt 6000? Vel, jeg hadde vel heller investert i en DVDO videoprosessor, som også samler kabelsalaten, men det er jo bare meg... De rimeligste DVDO'ene foretar riktignok ikke skalering, men det antar jeg Philipsen takler selv.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at den Pixel Pluss demoen er litt juks. For bildet er nemlig ikke så dårlig på noen av philips apparatene uten pixel plus.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått sett så vidt på denne på lefdal. Kilde var "dårlig kabel-tv" og "HD fra sat."

Kabel-tv var som forventet dårlig, men ikke verre enn plasma og lcd som stod i nærheten

Sat/HD var meget bra. Sylskarpt og gode farger. Svart var ikke like svart som Phillips 37pf99xx ved siden av. Dobbelt så dyr modell, og muligens selgeren hadde skrudd litt på dem... En annen ting som jeg tror jeg merket: 5320 hadde noe mer "rykket bilde". Når f.eks en mørk skiløper bevegde seg over en hvit bakgrunn, så det litt rykkete ut, og kanskje tendens til hale. Noen andre som har sett det samme? Etterslep var dog ganske lite.

Ser nå at Elkjøp har satt denne inn med bordstativ til 13.995,- også
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...IPS%2037PF5320

dog ikke inne på nettbutikken i alle fall.

Det ser ut som om dette blir en fin lcd-høst :-)

Knut

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •