Decktron 42" plasma tv HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan fungerer egentlig innbrenningsbeskyttelsen "white clear"? Jeg har såvidt prøvd for å se hva det var, og da kommer det en blå firkant det står white clear i, som flytter seg sporadisk over skjermen. Noen som vet hva som skjer i kulissene der?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenningsbeskyttelse?

Det har ikke jeg tenkt på (uffda). Setter veldig pris på info. dersom du finner ut av det (manualen var ikke akkurat spekket med informasjon) - håper det ikke er for sent dersom det er noe man skal gjøre før man tar TV'en i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalerne

Jeg har nå også kjøpt meg denne Decktron skjermen, og den har et veldig stilig design og bilde er upåklakelig. Veldig fornøyd så langt, gleder meg til jeg får digital TV! ;-)

Men det som er litt kjedelig er at det ikke er lyd ut (som jeg har funnet hvertfall) Forsøkt å lete litt fram og tilbake + sendt Decktron en mail i forrige uke, men ikke motatt noe svar.

En annen ting er, hvordan i alle dager skal man feste høytalerne som følger med? Det er jo ingen skruehull i TVen som passer.... Hvordan har dere (Notodden, bård) løst dette?

Mvh.,
    -Jon Ivar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ang lyd ut... Jeg kjøpte min uten høytalere. Jeg kjører lyden direkte i surround anlegget fra tuner/dvd/ps2/gc. Men jeg trodde egentlig at man bare plugget ledningene fra høytalerene inn i de høytaler inngangene som er på skjermen, og vips? Men som sagt, dette er ren spekulasjon. Jeg har heller ikke sett noen fornuftig plass å sette høytalere. Litt pussig i grunn. Det vil jo se direkte tåpelig ut å tape dem fast og ;-)

Jeg vet ikke hvor følsom den er for innbrenning, men det lille jeg har kjørt av GT4 har i alle fall ikke gitt meg noe problemer. Antakelig bør jeg ikke se på tvnorge i en uke i strekk, for fy for en stygg knall rød og slem logo de har. Jeg har inntrykk av at de fleste andre kanalene har en mer gjennomsiktig kanal logo, som vel er mer behagelig for plasma celler. Men dette er min første plasma, så jeg lurer fælt på hvordan "white clear" funksjonen egentlig fungerer.

Forøvrig rene komikvelden å lese noen av de oversettingene de har, både på esken og i manualen. Veldig tydelig at de har oversatt dette "in-house" i Korea eller hvor de nå holder til. De kunne kanskje lagt mer arbeid i selve manualen. Bytta ut noe overflødig info (ikke se på 42" plasma tv mens man kjører bil? what the....), til fordel for litt mer bruksanvisning.

edit: innbrennings beskyttelse er vel så vidt jeg har forstått ikke noe man skal ta i bruk før man bruker tv'n. Det er vel mer noe man bruker for å fjerne innbrenning hvis man skulle få det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk igjennom manulen på nytt og fikk forståelsen av at innbrenningsopplegget er noe man kan kjøre dersom det har skjedd - altså ikke forebyggende men direkte problemløsende.

Når det gjelder høyttalere festes disse ved hjelp av to plater med 4 stk. skruehull, hvor du bruker de eksisterende skruene som er festet til TV'en, samt de skruene som medfølger platene på høyttalerne. Mulig du mangler disse platene?

Angående lydutganger er løsningen enten å kjøre fra lydkilde (f.eks. satelittmottaker og dvd) via forsterker, eller å bruke høyttalerne til TV'en. Dersom det gjelder lyd fra analog antenne tror jeg allikevel ikke det ville være så mye å hente på å kjøre disse via en forsterker til andre høyttalere (kanskje bortsett fra muligheter for masse volum).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feste av høytalere

Disse platene og skruene har jeg fått, men det er ikke noen hull som passer på TVen til dem.... Da må jeg skru ut noen skruer som sitter i TVen nå, for deretter skru høytalerne på plass. Det som er merkelig er at høytalerne da blir litt høyere/evnt. lavere enn TVen. Ikke mye vannrette linjer her...

Jeg kommer nok også til å pønske ut en ny lydkilde enn høytalerne på TVen gitt, kjører vel lyden ut gjennom surrounden snart anyway

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd ut?

Ser det nevnes at det ikke er funnet noen lyd utgang på denne skjermen!?!? Jeg synes skjermen ser veldig bra ut og det er jo også flere som er veldig fornøyd med denne skjermen. MEN jeg kjøper ikke en TV uten å kunne hente ut lyd fra tuner...

Jeg har ikke tenkt til å ha høytare tilkoblet på TV og da er jo dette en viktig del ellers må man jo bruke separat tuner i f.eks DVD opptaker/Video... Dette virker jo helt idiotisk! Er det noens som vet om det går an å hente ut lydsignalet fra en Scart kontakt? Jeg benytter denne fremgangsmåten på min Sony TV nå (Scart til RCA med både audio in/out). Burde ikke dette være mulig?

Hvorm mange Scart contakter er det på skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd ut

marjoh, det er 2 scart kontakter på TVen.

I bruksanvisingen så snakker de noe om lyd ut gjennom SCART'en, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Forsøkte så smått, men ettersom jeg er realtivt amatør når det kommer til lyd, så skjønner jeg ikke helt hva som menes. Om du forklarer hvordan jeg skal gjøre det, så kan jeg forsøke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feste av høyttalere

Da må du ha fått feil plater, JonIvar. Høyttalerne mine passet perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonIvar
    marjoh, det er 2 scart kontakter på TVen.

I bruksanvisingen så snakker de noe om lyd ut gjennom SCART'en, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Forsøkte så smått, men ettersom jeg er realtivt amatør når det kommer til lyd, så skjønner jeg ikke helt hva som menes. Om du forklarer hvordan jeg skal gjøre det, så kan jeg forsøke.
    Jeg har en Scart (fra Clas Olhson ops som går over i 6 RCA plugger der 4 av disse er 2xaudio out og 2x audio in. Jeg bruker da disse for å "hente" lyden fra tuner i min TV. Dette fungere veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sammenligning med Panasonic PA50

Er det noen som har sett denne mot Panasonicen (PA50). Det er jo et stort pluss at denne har HD oppløsning... Men Panasonicen får jo stor sett skryt fra alle kanter. Men jeg synes denne skjermen ser "penere" ut i designet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd ut - Problem løst

Etter litt studering av mulighetene i går kveld, har lyd ut problematikken helt løst seg. TVen har faktisk en lyd ut funksjon. Det er en bryter under TVen hvor du velger om du skal sende lyden til høytalerne på TVen eller til RCA pluggene under TVen. Man velger da til "External" og kobler kablene fra TVen til anlegget.

Så mao. TVen har en lyd ut funksjon :!:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har oppdatert spesifikasjonene på Decktronen og Panasonicen, så kan dere sammenligne med opp til fire produkter totalt! LINK til sammenligningen på AVnytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vurderer denne TVen selv, men er litt interessert i hva dere som har testet apparatet mener om sortnivå/fargegjengivelse... Bruker stort sett TVen i mørkt rom så er avhengig av rimelig bra sortnivå hvertfall. Hva er erfaringen her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw, dere som har kjøpt/bestilt denne TVen, hvilke butikker/nettsteder kjøpte dere fra? Sliter faktisk med å finne denne online i norge for tiden i det hele tatt, men er sikker bare meg som er elendig til å søke

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vær vennlig forhold tråden teknisk, pris/forhandler legges bare ut under produktet på AVnytt. Her er LINK til produktet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Decktron 42" ubrukelig TV

Ser her at flere utrykker begeistring over Decktron sin 42" plasma tv. Jeg kan desverre ikke dele deres begeistring. Jeg har vært den ulykkelige eier av en Decktron 42" HD plasma i over to måneder. Tven har vær en stor skuffelse. Det er helt umulig å bruke analoge innganger som scart, s-video og komponent. Jeg har prøvd med en rekke dvd spillere, samt kabler i High end klassen (1000 nok +) men tv bildet er like ubrukelig. En fullstenig smørje, klin umulig å skille folk fra fe. Og selv satan får en glorie!!!!

Ofte skifter lystyrken på bildet i hytt og panel.

Selv med DVI har jeg problemer med mørke områder. Bildet virker svært kornete.

Vil også påpeke at fjernkontrollen er en direkte hån for TVer i denne prisklassen. Ser ut som noe som er kjøpt i en leketøysbutikk. Billig plast, og man risikerer senebetennelse grunnet dårlig funksjon for skifting av signalkilde.

Dette er definitivt det mest misslykkede kjøpet mitt i min historie. Det sier litt. Jeg har dretet på draget en del ganger før.

Når det er sagt.

Det kan jo tenkes at jeg har vært uhelig med TVen jeg har fått. Og at det således ligger til rette for en aldri så liten reklamasjons sak.

Det hadde vært fint å få høre om andre også har problemer med denne TVen. Eller om det bare er jeg som er misfornøyd med dette makverket av en TV.

Mvh
    Oleloke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som du kan ha fått et mandagsprodukt og at det kan være snakk om en reklamasjonssak. Hva angår fjernkontrollen er jeg helt enig - et godt argument for å skaffe seg en universalsak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uheldig ja....

Hei. Jeg tror du har vært uheldig ja. Koblet meg til TVen igår via VGA kabelen, og det blir en knall bilde t.o.m. på den kilden.

Det eneste jeg har noe å utsette er lyden. Jeg kjører lyden via scart ned til anlegget, og da kommer det noen ganger en litt ubehagelig høy frekvens tone, men denne forsvinner etter 40 sek. -> 1 minutt. Jeg skal forsøke å kjøpe en litt bedre scart.

Men som sagt Ole, tror du har vært ganske uheldig.

-Jon Ivar

Newcomer Ulven_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har denne TV'en enda.. hva synes dere i dag om TV'en?

Jeg vurderer å kjøpe samme selv..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •