LCD og oppløsning ved bruk av PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question LCD og oppløsning ved bruk av PC

Jeg skal kjøpe en LCD skjerm på 32" for bruk mot en multimedia PC. Jeg er ikke interessert annet enn to ting: Skjermens kvalitet og oppløsning. Lyd ordnes på annet vis og bilde skal mates til skjermen via en DVI kontakt.

I jakt etter en god LCD skjerm, ser jeg til min forskrekkelse at den oppløsningen som mange LCD skjermer klarer å ta i mot fra min PC ikke er den samme som skjermens naturlige oppløsning. Stemmer dette for alle merker, eller finnes unntak?

Kjenner dere til noen merker/modeller som tar i mot HD oppløsning(er) fra PCen og har dette som naturlig oppløsning?

Hvor stor rolle spiller dette i TV verdenen? På en vanlig LCD PC monitor er dette ikke urelevant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva regner du som naturlig oppløsning? De fleste 32" LCD skjermer er vel 1366 x 768 punkter. Jeg vet enkelte skjermkort / drivere har problemer med 1366, men støtter 1360. Jeg vet ikke helt konsekvensen av dette.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hva regner du som naturlig oppløsning?
    Det er vel skjermens native oppløsning han tenker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Det er vel skjermens native oppløsning han tenker på.
    Ja. Jeg vil ha en LCD TV som kan uten videre ta DVI signal fra skjermkortet med 1-1 pixelmapping i 1366x768 oppløsning eller "ekte HD TV" oppløsning.

Jeg regner med å bruke ATI grafikk kort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har meget bra erfaring med LG på dette området. Har testet LG RZ32LX2 og den støtter PC meget bra over DVI i 1360 x 768. Har lest at 1366 ikke går pga at det må være delelig med 8, men vet ikke helt grunnen. Jeg returnerte RZ32LX2 til Elkjøp, men det er bare fordi den er overpriset. Den koster 20.000 på Elkjøp, men tilsvarende kan skaffes fra Sverige for ca 14.000.

Jeg vurderer om jeg skal bestille denne:

http://www.fyndborsen.se/produkt.php...r!Prodnr=10297

37" er mer passe størrelse. Vil egentlig ha 50", men det drøyer jeg et par år til kvaliteten er bedre og prisene rimeligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Jeg kommer til å kjøpre 32" pga kona. Større bilde enn det blir nok prosjektor i tillegg

Ser fra innlegg i Sverige at også Samsung R61 modeller skal funke bra, men jeg vil ha et "autorativt" svar fra Samsung selv jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett kommentarer andre steder at LGs toppmodell er noe for aggressiv når det gjelder å endre bilde/gjøre det skarpt. Ble du plaget av dette i det hele tatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    Jeg har sett kommentarer andre steder at LGs toppmodell er noe for aggressiv når det gjelder å endre bilde/gjøre det skarpt. Ble du plaget av dette i det hele tatt?
    Jeg har kun testet med en satelitt-mottaker (Viasat) som jeg koblet rett til TV'en med SCART og via en HTPC med Analog video (ikke S-Video). Jeg synes TV-bildet ble best når jeg benyttet Windows Media Center via en HTPC, men har ikke allverdens sammenligningsgrunnlag når det gjelder kvaliteten på TV-bilder på LCD TV'er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •