Analoge sendinger og Plasmatv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analoge sendinger og Plasmatv

Skal nå de nærmeste ukene kjøpe meg en 42" plasmatv. Får inn signalene gjennom kabeltv fra telenor, og har i tillegg canal digital tuner som eg kjører signalene gjennom. Har 35000 til rådighet og lurer på hvilken plasmatv takler best vanlig tv-titting ( fotball på canal+ blir viktig), og hva kan eg gjøre for å få best mulig bilde med hensyn til kabler o.l.

Nb: Første innlegg på dette forumet så unnskyld stupiditeten

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å unnskylde seg for her Sjekk ut Panasonic TH42PV500. Dette går vel for å være en av de beste plasmaene på markedet for tiden. Du får den for 35000 på feks Elkjøp, og enda billigere på diverse nettsjapper.

Når det gjelder signaler. Invester i en god scart kabel og still inn dekoderen på RGB-signaler ut, eller kanskje enda bedre, kjøp en scart-komponent omformer (1000kr) og kjør komponent-kabel inn i tv'en.

Det finnes også en Force-dekoder til kabel tv (2000 kr) som er bedre enn de crappy leiedekoderne (bilde og lydkvalitet er jeg ikke sikker på, men i allefall på respostid og andre funksjoner)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du nevner den tvèn, har nettopp sett på den og fått et tilbud på 33500 med fot. Det står mest sannsynlig mellom den og Hitatchi 7200 (noe sånt). Har lest tester på Dinside som eneste utgangspunkt, så er ganske grønn på området.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop selger Panasonic'en til 30.999,- (inkludert bordstativ)

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=506

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottt! Var innom Elkjøp og det rare der er at forhandleren slaktet denne Panasonicen og mente at Lg px3... som er HD kompatibel var en mye bedre tv for dagens analoge sendinger siden den hadde lavere oppløsning?? Skjønte ikke helt dette, noen forklaringer???

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han slaktet PV500 så mangler han noe oppe i hodet. Men pga at dagens sendinger ikke har så høy oppløsning som PV500 (768 linjer) har, er PX3's oppløsning (480) mer lik dagens PAL sendinger(576). Rett meg hvis jeg tar feil her Uansett. Jeg synes i allefall at PV500 er en bedre tv (har sammenlignet de side ved side) Du har jo uansett en digitalboks og jeg vet at du vil få knall bilde på PV500.

Det er jo også litt prisforskjell på disse tv'ene også da. Så du må tenke på ditt behov. PX3 er ikke noe dårlig tv den heller. Langt ifra. Men nå ble du vel kanskje enda mer usikker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •