Forskjell på Panasonic TH-37PA50E og TH-37PA50PDS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på Panasonic TH-37PA50E og TH-37PA50PDS?

Hei

Noen som vet om det er noen forskjell på disse 2 eller om det er samme modell??

Ser at hos lefdal heter den TH-37PA50PDS og koster 18995, mens hos avshop heter den TH-37PA50E og koster 17399... Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg sjekket opp lignende situasjon for 500-versjonen (500E vs 500PDS) og ifølge Panasonic Kundeservice var disse skjermene identiske. PDS'en var en "spesial-versjon" utviklet for Lefdal og/eller Elkjøp. Regner med at det samme gjelder her

At Elkjøp, Lefdal o.l. får versjoner med egen modell-betegnelse har tidligere blitt brukt til å avvise forespørsler om prisgarantier.

mvh
    Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ha-a
    Hei

Jeg sjekket opp lignende situasjon for 500-versjonen (500E vs 500PDS) og ifølge Panasonic Kundeservice var disse skjermene identiske. PDS'en var en "spesial-versjon" utviklet for Lefdal og/eller Elkjøp. Regner med at det samme gjelder her

At Elkjøp, Lefdal o.l. får versjoner med egen modell-betegnelse har tidligere blitt brukt til å avvise forespørsler om prisgarantier.

mvh
    Harald

Er prisgaranti jeg tenker på her ja... Noen som vet om Lefdal har kuttet ut 150% garantien deres?? Finner ikke noe om den på hjemmesiden deres lenger...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDS står for pidestall og er med bordstativ, mens E er uten. Elkjøp/Lefdal har fortsatt prisgaranti og PA50 er PA50 uansett (forutsatt at det følger med/ikke bord som det tilbudet du skal hevde prisgaranti på)

Nå som Lefdal har 42PA50 med bord til 18.995 er det vel ingen grunn til å kjøpe 37".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    PDS står for pidestall og er med bordstativ, mens E er uten. Elkjøp/Lefdal har fortsatt prisgaranti og PA50 er PA50 uansett (forutsatt at det følger med/ikke bord som det tilbudet du skal hevde prisgaranti på)

Nå som Lefdal har 42PA50 med bord til 18.995 er det vel ingen grunn til å kjøpe 37".

Ok. Takker for informativt svar. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en 37", men nå ble jeg litt usikker. Hvordan vil bilde være på 42"?? Jeg mener, de har jo samme oppløning, så det må vel nødvendigvis være mer kornete på 42"?? Hvor langt ifra bør en sitte dersom en har 42" for at bildet skal være helt fint (ikke kornete) og hvor langt fra på en 37"?? Sånn ca....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37" blir for lite

Jeg hadde samme kvaler da jeg skulle kjøpe meg ny TV. Jeg sitter 2,5-3m unna Tvn og jeg gikk for 42"
    Angrer ikke på valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Etter et år med en 43" på veggen begynner den å virke bare middels stor. Ikke kjøp for liten TV!

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Hvor langt ifra bør en sitte dersom en har 42" for at bildet skal være helt fint (ikke kornete) og hvor langt fra på en 37"?? Sånn ca....
    Teoretisk er det 3.1m på 42" som viser vanelig TV oppløsning. Men det vil vel oppleves forskjellig endel fra model til model. Noen blir vel i tillegg fornøyd før/senere enn andre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet min Panasonic 42" PA50 hos Lefdal igår.
    Sitter 2,5-3 meter fra skjermen .Helt perfekt skjerm til mitt bruk.
    Det rare var at jeg fikk nesten ikke kjøpe skjermen hos Lefdal.
    Jeg gikk til en ansatt og skulle bestille skjermen etter flere måneders vurdering og surfing om erfaringer og tester.
    Han spørte meg 3-4 ganger om jeg virkelig ville ha denne plasmaen.
    Og etter at jeg hadde forklart han at jeg ville ha denne skjermen ville han absolutt selge meg forsikring til 2000 kroner.
    Så nesten ut som han var sur da jeg ikke ville ha dette.
    Kan det være at de lokker med 18995 og prøver å få folk til å kjøpe HD plasmaen til høyere pris?

Jens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •