Sharp eller Phillips 37" LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp eller Phillips 37" LCD?

Er i markedet for en 37" LCD skjerm, og står igjen med to valg.

Sharp LC37GA5E
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6256

eller Phillips 37PF7320
    http://www.elgiganten.no/commerce/pr...rodnr=37PF7320

Noen som har erfaringer med disse modellene? Hifiklubben er jo ikke kjent for å selge "skjit", så jeg regner med at Sharp er en bra skjerm. Trekker ned noe at den ikke har HDMI. Skal ta en tur innom og se nærmere på skjermen en av de neste dagene.

Phillips modellen finner jeg ikke i noe annet enn nettbuttikker, så når det gjelder denne må jeg stole på erfaringer andre har gjort. Erfaringer med denne pixel plus teknologien? Har lest at Phillips lanserer en billigere modell med samme spec uten pixel plus. Verdt å vente på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut noe - jeg lurer på det samme selv. Finner lite omtale av Sharp'en både her og andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bunnlaust
    Phillips modellen finner jeg ikke i noe annet enn nettbuttikker, så når det gjelder denne må jeg stole på erfaringer andre har gjort. Erfaringer med denne pixel plus teknologien? Har lest at Phillips lanserer en billigere modell med samme spec uten pixel plus. Verdt å vente på?
    Jeg har kjøpt meg 37PF7320 og er veldig fornøyd ! Selges nå i Euronics butikker for 19990,- Selv fikk jeg prutet den ned i 19700,-
    Bra kontrast og farger. Sortnivået er heller ikke værst.
    Pixel+ er BRA! Stoler ikke helt på "skrytedemo'n" til Philips som du får ved å trykke inn knappen oppe til venstre på fjernkontrollen, men... har sett philips modell uten pixelpluss også ! Pixel+ gjør en god figur mener nå jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zappa
    Har du funnet ut noe - jeg lurer på det samme selv. Finner lite omtale av Sharp'en både her og andre steder.
    Var innom Hifiklubben i Stavanger for et par uker siden, og de var utsolgt for Sharp. Disse modellene er på vei ut og nye Sharp-modeller kommer i september. Sharp hadde ikke kommet med noe info angående spec og pris på de nye modellene.

Har faktisk bestilt en Samsung LE32R51 i stedet. Tanken er å ha den i stua et par år, for så å flytte den inn på soverommet og erstatte den med plasma når gode skjermer med HD-oppløsning er å få tak i til en rimelig/fornuftig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MonsterMan
    Jeg har kjøpt meg 37PF7320 og er veldig fornøyd ! Selges nå i Euronics butikker for 19990,- Selv fikk jeg prutet den ned i 19700,-Bra kontrast og farger. Sortnivået er heller ikke værst.
    Har også reservert en 37PF7320 hos elkjøp. Måtte vente noen dager. Var innom hos en annen leverandør for å ta en kikk. Så veldig bra ut helt til jeg slo av HD-demoen, og satte på et splitta analogt signal. Sportssendingene så direkte j.. ut.

Forhåpensligvis hadde leverandøren et sjeldent dårlig signal :???: . Hvilket signal har du, og føler du at TV'n er sensibel ift crappy signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zappa
    Har også reservert en 37PF7320 hos elkjøp. Måtte vente noen dager. Var innom hos en annen leverandør for å ta en kikk. Så veldig bra ut helt til jeg slo av HD-demoen, og satte på et splitta analogt signal. Sportssendingene så direkte j.. ut.

Forhåpensligvis hadde leverandøren et sjeldent dårlig signal :???: . Hvilket signal har du, og føler du at TV'n er sensibel ift crappy signaler?
    Heisan !

Jeg har digital satelitt og synes Philips'en håndterer dette bra. Kjører DVD på DVI inngangen gjennom komponent, "works like a charm" !
    Var også litt skuffet over kvaliteten i butikken, men selgeren ga seg ikke og sa at denne er BRA! Fikk ham til å koble vekk alle de andre "40" tv'ene og kun kjøre Philips'en. Betaler ikke 20 lapper uten å ha sett den med orntli' signal.
    Så Tv'en er nok litt sensibel for signalene...
    Husk at mange selgere kjører opp kontrast og farger for å selge ! Ta fjernkontrollen og trykk og juster litt ! Belysningen i disse butikkene kan også være direkte jæ...g

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bunnlaust
    Er i markedet for en 37" LCD skjerm, og står igjen med to valg.

Sharp LC37GA5E
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6256

eller Phillips 37PF7320
    http://www.elgiganten.no/commerce/pr...rodnr=37PF7320
    Jeg slo til i går. Ringte rundt i Hamar-distriktet og fant tilslutt en 37PF7320 på Elkjøp i Elverum. Fikk denne for 19.695.

Er veldig fornøyd med bildet selv om enkelte fotball-innslag i sporten ikke var helt optimale. Men fotball ser jeg likevel veldig lite på!

Så har jeg et spørsmål når det gjelder oppkobling av pc mot tv'en.

Har en litt eldre bærbar pc som jeg koblet opp via DVI-analog. Windows-bildet samt and bilder jeg viser ser veldig bra ut. Når pc'en er koblet opp på denne måten hadde jeg 2 skjerm-modus(4:3 eller 16:9). Kun 1024x768 gav meg hele Windows-bildet. Ved 1280x1024 ble 1024x768 piksler vist og skjermbildet måtte scrolles. Ved 16:9 visning ble Windows-bildet dratt ut i bredden så folk så bredere ut på bilder enn de fortjente.

Ble så litt overrasket når jeg prøvde å vise video-snutter på WEB'en eller Media Player. Ingenting vises. Video-vinduet er rett og slett svart.

Nå kommer egentlig spørsmålet.
    Hvis pc'en(skjermkortet) hadde vært bedre og jeg hadde koblet meg til tv'en digitalt(DVI-DVI). Ville da video-visningen fungert ????

mvh
    Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt kan pc-er bare vise video på primary-skjermen. Dvs du må bytte mellom primær og sekundær skjerm hvis du kjører dual view el lign på tv og lcd-skjermen på laptopen.

Det finnes mye info på www.avsforum.com om oppløsningen 1366x768 og pc-bruk. Avhengig av grafikk-kort kan du trenge ekstra verktøy for å få det til å fungere. Jeg går ut ifra at du ønsker 1:1 pixel mapping, og siden 1366 ikke går opp i 8 er det visstnok litt kluss

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Normalt kan pc-er bare vise video på primary-skjermen. Dvs du må bytte mellom primær og sekundær skjerm hvis du kjører dual view el lign på tv og lcd-skjermen på laptopen.

Det finnes mye info på www.avsforum.com om oppløsningen 1366x768 og pc-bruk. Avhengig av grafikk-kort kan du trenge ekstra verktøy for å få det til å fungere. Jeg går ut ifra at du ønsker 1:1 pixel mapping, og siden 1366 ikke går opp i 8 er det visstnok litt kluss

mvh
    Knut
    Takker og bukker!
    Måtte prøve med en gang. Hadde visning både på primær og sekundær skjerm(tv) samtidig. Satt over til kun sekundær(tv) og video'en vises utmerket.

mvh
    Morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •