PC/TV bruk - trenger råd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC/TV bruk - trenger råd!

Heisann

Jeg har akkurat svidd av 40.000 på en Pioneer plasmaskjerm som jeg har i stuen. VELDIG fornøyd!

Men mye vil ha mer og jeg har lenge hatt lyst på en LCD skjerm til min PC som jeg har på soverommet.

Så jeg har tenkt som følger:

Hva med en litt større skjerm (rundt 26 tommers) som jeg kan bruker både som skjerm for min PC og som TV? Men som ikke koster en formue!

Nå er det masse gode tilbud på slike skjermer ute, men de viser jo bare TV og ikke hvordan de fungerer på PC.

Jeg driver litt med bildermanipuleringer og slikt på min pc og trenger en skjerm som ikke forvrenger så mye!

Kan noen gi meg noe bra råd og jeg skal gå for en slik løsning eller om en vanlig PC flatskjerm er det beste????

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp Lc32ga5e Lcd Tv

Noen som har peiling på denne som en all round tv????

Hos Hifiklubben heter det bl.a:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6208

Med høyere oppløsning åpner det seg også en del spennende muligheter. LC32GA5 har inngang for PC-tilkobling, og fungerer problemfritt som dataskjerm. Hvis du ikke har prøvd å se bilder, spille spill eller surfe internett på en 32-tommer widescreen-TV kan det bare anbefales!

Prisen er: Pris: kr 12 998,00

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange greie priser og størrelser på flate TV LCD skjermer for tiden. Skal LCD tven brukes sammen med pc, ville jeg prioritert skjermer med 1280x768 eller høyere oppløsning, samt at den har DVI-D eller HDMI , så pcen kan stå for 1:1 skaleringen og sende signalet digitalt uten andre omveier til skjermens native oppløsning.

Krav til sortnivå, kontrast og responstider og bildekvalitet når den invendige tuneren brukes som kilde er andre faktorer som børr vel også stemme, så litt feltarbeid og testing før man slår til å kjøper skjermen, er å anbefale.

Skal man tilbringe mange timer i strekk å bruke skjermen som data skjerm med kort sitteavstand, tror jeg at det er lurest å nettop gå for en god data LCD skjerm, fordi ellers er jeg redd for at rute eller stripe mønsteret fort vil bli for grovt, og pixcelene med de tre grunnfargede på siden av hverandre , fort blir litt for tydelige.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Mange greie priser og størrelser på flate TV LCD skjermer for tiden. Skal LCD tven brukes sammen med pc, ville jeg prioritert skjermer med 1280x768 eller høyere oppløsning, samt at den har DVI-D eller HDMI , så pcen kan stå for 1:1 skaleringen og sende signalet digitalt uten andre omveier til skjermens native oppløsning.

Krav til sortnivå, kontrast og responstider og bildekvalitet når den invendige tuneren brukes som kilde er andre faktorer som børr vel også stemme, så litt feltarbeid og testing før man slår til å kjøper skjermen, er å anbefale.

Skal man tilbringe mange timer i strekk å bruke skjermen som data skjerm med kort sitteavstand, tror jeg at det er lurest å nettop gå for en god data LCD skjerm, fordi ellers er jeg redd for at rute eller stripe mønsteret fort vil bli for grovt, og pixcelene med de tre grunnfargede på siden av hverandre , fort blir litt for tydelige.
    Takk skal du ha!

Da går jeg for vanlig PC skjerm!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •