Jvc Lt-37s60bu - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men, er det sånn at den kan vise 1366x768 gjennom vga om man finner en driver e.l. (Powerstrip f.eks) som kan sende signalet "riktig" til TVen?

Er det det dette med EDID handler om?

Trenger hjelp her, så jeg kan finne en TV som gjør jobben som PC-skjerm uten kvalitetstap...

(Har kjøpt en Sony KLV-V32A10E fra Expert som ikke (!) har vga, og viser bildet via via HDMI/DVI med overscan og dårlig kvalitet. Jeg får byttet den, og MÅ finne en som håndterer dette 100%...)

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjohnsen
    Men, er det sånn at den kan vise 1366x768 gjennom vga om man finner en driver e.l. (Powerstrip f.eks) som kan sende signalet "riktig" til TVen?

Er det det dette med EDID handler om?

Trenger hjelp her, så jeg kan finne en TV som gjør jobben som PC-skjerm uten kvalitetstap...

(Har kjøpt en Sony KLV-V32A10E fra Expert som ikke (!) har vga, og viser bildet via via HDMI/DVI med overscan og dårlig kvalitet. Jeg får byttet den, og MÅ finne en som håndterer dette 100%...)
    Vga viser den kun i 1024*768, prøver man noe høyere så ser det absolutt ikke bra ut.
    DVI har jeg som sagt fått nesten perfekt, men ikke helt. Håper JVC Japan finner ut noe snart. Sendte forresten akkurat en purremail til JVC Norge.
    Poster svaret her når jeg får det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    DVI har jeg som sagt fått nesten perfekt, men ikke helt. Håper JVC Japan finner ut noe snart. Sendte forresten akkurat en purremail til JVC Norge.
    Poster svaret her når jeg får det

Nå har man jo annet å bruke den HDMI inngangen til også da, så det hadde vært kjempekjekt om man kunne kjørt native via VGA. Orker ikke drive å plugge ut og inn :neutral: Håper JVC finner en løsning snart. Jeg fikk forøvrig til å kjøre 1360x768 via VGA med powerstrip. Har et nVidia 6800GT skjermkort. Men 1366 kommer ikke opp som valg.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zneip
    Nå har man jo annet å bruke den HDMI inngangen til også da, så det hadde vært kjempekjekt om man kunne kjørt native via VGA. Orker ikke drive å plugge ut og inn :neutral: Håper JVC finner en løsning snart. Jeg fikk forøvrig til å kjøre 1360x768 via VGA med powerstrip. Har et nVidia 6800GT skjermkort. Men 1366 kommer ikke opp som valg.
    Med et bilde som var OK? Testa ikke så mye med VGA, men når jeg testet fikk jeg ikke et bilde som var mulig å se på. Altså, ikke bare skjønnhetsfeil, men alt var tydligvis feil. Om du har modelines til Powerstrip for dette, så mottas de med glede

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Med et bilde som var OK? Testa ikke så mye med VGA, men når jeg testet fikk jeg ikke et bilde som var mulig å se på. Altså, ikke bare skjønnhetsfeil, men alt var tydligvis feil. Om du har modelines til Powerstrip for dette, så mottas de med glede
    Bildet er helt ok ja. Men tror det hadde blitt enda bedre med 1:1 pixelmapping. Jeg gjorde ingen avanserte innstillinger - bare valgte oppløsning og refresh rate 60hz. Muligens har det noe med skjermkortet å gjøre....??

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet burde fungere helt kurrant det... har du prøvd med 1368x768? mulig det vil gi 1:1
    Har du instillingene fra powerstrip, så leker jeg gjerne videre med dem

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til 1368 ja, etter å ha snudd synkronisasjon horisontal og vertikal fra pluss til minus Sender deg en PM med mob. nr. så kan vi ringes - jeg vet ikke åssen jeg kan sende innstillingene fra Powerstrip.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1368? Oppløsningen på tven er jo 1366x768.
    Hvordan ble dette ihht bildekvalitet? Og var det via vga?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det var via VGA og bildekvaliteten er helt ok. Jeg kan forsøke å poste noen bilder tatt med digitalkamera....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg åssen man legger til bilder i denne posten? Når jeg trykker "legg til bilde" får jeg bare opp en dialog for "Skript ledetekst", men ingen dialog for å velge et bilde på harddisken - hmmmm.....

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjohnsen
    1368? Oppløsningen på tven er jo 1366x768.
    Hvordan ble dette ihht bildekvalitet? Og var det via vga?
    1368 er ofte det beste kompromisset, da 1366 er en oppløsning er som ikke er delbar på 8, og ikke mulig å bruke på en del skjermkort. 1368 vil gi 2 pixler, 1 på hver side av skjermen som ikke er synlig, men det er som regel ikke noe problem, bedre enn 3 pixel svarte rander på hver side av skjermen i alle fall som man vil få med 1360

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg åssen man legger til bilder i denne posten? Når jeg trykker "legg til bilde" får jeg bare opp en dialog for "Skript ledetekst", men ingen dialog for å velge et bilde på harddisken - hmmmm.....
    Last opp bilde på http://imageshack.us/, og legg inn adressen til det bildet

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til 1368 ja, etter å ha snudd synkronisasjon horisontal og vertikal fra pluss til minus Sender deg en PM med mob. nr. så kan vi ringes - jeg vet ikke åssen jeg kan sende innstillingene fra Powerstrip.....
    I advanced timing options, så er det en knapp for kopier og lim inn mellom Cancel og Apply knappene. Det du får når du trykker på Copy knappen så får du en tekstlinje som kan bli brukt av andre ved å trykke på Lim inn knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha Sånn da:

PowerStrip timing parameters:
    1368x768=1368,48,144,240,768,7,3,31,83671,2054

Generic timing details for 1368x768:
    HFP=48 HSW=144 HBP=240 kHz=46 VFP=7 VSW=3 VBP=31 Hz=57

Linux modeline parameters:
    "1368x768" 83,671 1368 1416 1560 1800 768 775 778 809 -hsync -vsync

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er skjermen min i 1024x768:
    http://img69.imageshack.us/my.php?image=10247ma.jpg

Dette er 1360x768:
    http://img69.imageshack.us/my.php?image=13607gh.jpg

og her er 1368x768:
    http://img69.imageshack.us/my.php?image=13681ka.jpg

Kjekk tjeneste den imageshack-greia. Har sett at folk bruker den, men vistte ikke at den var så enkel i bruk

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha Sånn da:

PowerStrip timing parameters:
    1368x768=1368,48,144,240,768,7,3,31,83671,2054

Generic timing details for 1368x768:
    HFP=48 HSW=144 HBP=240 kHz=46 VFP=7 VSW=3 VBP=31 Hz=57

Linux modeline parameters:
    "1368x768" 83,671 1368 1416 1560 1800 768 775 778 809 -hsync -vsync
    Testet med de instillingene, og skjermen ble helt blå, som om at den ikke taklet oppløsningen. Det har den vel forsåvidt blitt når jeg har testet over 1024x768 på vga'en før også. Noen ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd dette , men min skjerm ble veldig mørk og mere lilla enn blå. Jeg kjørte opp alt av lys og kontrast på skjermen så jeg kunne se menyene, så gikk jeg inn på advanced timing options og bytta fra pluss til minus på horisontal og vertikal synkronisering. Det gjorde iallfall susen til meg.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd dette , men min skjerm ble veldig mørk og mere lilla enn blå. Jeg kjørte opp alt av lys og kontrast på skjermen så jeg kunne se menyene, så gikk jeg inn på advanced timing options og bytta fra pluss til minus på horisontal og vertikal synkronisering. Det gjorde iallfall susen til meg.
    Det hørtes ikke ut som slik jeg opplever det... den ble blå på samme måte som om man setter på en Ext1 feks og DVD spilleren ikke er på, eller om tvsignalene er så dårlige at tv'en ikke gidder å vise mer snø...

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280x768 fikk jeg en slik effekt, men går jeg over det, akspeterer ikke tv'en inn signalet. Skjermen bli blå, og hvilken kanal symbolet kommer opp i høyre hjørne (PC)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha - sånn blå ja. Jeg har slått av dette på min JVC. Det betyr jo at skjermen ikke takler innsignalet. Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være forskjell på skjermkortene våre og måten de leverer signalet på. Jeg kjører som sagt nVidia 6800GT på VGA inngangen. Har ikke kjøpt DVI-HDMI kabel enda. Jeg har lest at nVidia sine er mer kompatible med flatskjerm-tv enn de f.eks Ati er. Hvilket skjermkort har du da???

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •