Phillips Natural motion

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phillips Natural motion

http://www.research.philips.com/pass.../7/natmot.html

Ganske imponerende "before-and-after" snutt. (Er de ikke alltid). Så at dette fantes i software-versjon som et filter til powerdvd eller en av de andre avspillerne.

Spørsmålet når man prøver å fylle inn "manglende informasjon" er hva som skjer når man gjetter feil. Hva om et objekt som faktisk beveger seg i rykk og napp blir filmet? Da vil jo prosesseringen prøve å glatte ut bevegelsen, og vi får feil inntrykk.

Forøvrig har vel dette mye felles med bevegelses-estimeringen i MPEG2?

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått hva som ligger bak Phillips Natural motion riktig, så er det bare at den interlacer bildet. Dvs at de 25 forskjellige bildene blir flettet sammen (interlace = flette).

Jeg personlig driver mye med film- og videoproduksjon, og derfor jeg jeg ikke noe tilhenger av denne effekten. Jeg får en følelse av bare mer hjemmelagd video enn ekte film. Men dette er bare min personlige mening. Har flere venner som ikke er enig med meg.

Når vi først vil se progressive signaler, synes jeg de kan få være progressive.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke dette er riktig. Hvis du ser på videosnutten deres så forstår du.

Poenget er å resample bilde-raten (hvis videostrømmen har en annen rate enn tv-en) slik at et best mulig bilde blir resultatet.

Om det ser bra/naturlig ut er en annen sak... :-)

mvh
    Knut

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Jeg personlig driver mye med film- og videoproduksjon, og derfor jeg jeg ikke noe tilhenger av denne effekten. Jeg får en følelse av bare mer hjemmelagd video enn ekte film.
    Så enig så enig. Men der er pixel pluss enda værre. Har selv tilsvarende funksjon på min Sony TV og det virker helt rart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •