LCD valg: Philips 37pf7320 eller Viewpia 42"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD valg: Philips 37pf7320 eller Viewpia 42"

Sliter litt med valg av ny tv, disse to modellene koster nesten like mye. Er Philipsen verdt de 5" man mister i forhold til Viewpiaen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Viewpia 37" LCD og er meget godt fornøyd. Har lest at Viewpia 42" LCD mulig sliter litt med å få jevn lysfordeling over hele skjemen. Du kan lese litt om dette på Viewpia tråden. Dette er vel imidlertid et generelt problem for 42" LCD uansett merke og er vel årsaken til at plasma enda er dominerende over 37".

Kanskje LED-LCD teknologien, der man benytter lysdioder i stedet for lysrør, kan løse dette problemet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe 42" LCD er ikke optimalt enda nei. Ville gått for 37" og da er 37PF7320 et godt valg. Kommer en ny modell fra Philips i høst 42PF9830 som antagelig vil bli bra selv i 42" men den blir dyr...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Philips 37PF5320

Jeg er også svært interessert i 37PF7320. Men jeg har også sett at Philips skal slippe en enda rimligere 37" LCD denne måneden i samme prisleie som Viewpia 37"; 37PF5320. Den eneste forskjellen jeg kan se mellom 37PF7320 og 37PF5320 er at sistnevnte mangler pixel plus. Spørsmålet blir jo om dette er verdt flere lapper. Pixel plus er heller ingen ny teknologi. Toppmodellen 9830 kommer med den nye pixel plus2 og blir dobbelt så dyr som 7320. Jeg har sett 37PF7320 i et ikke altfor imponerende oppsett. Men skjermen hadde helt klart potensiale. Det skal bli svært spennende å se 37PF5320.

PS! Både 7320 og 5320 kommer i 42" også. Men i begge tilfeller er det da snakk om en wvga plasma som, i hvertfall for meg, er helt uinteressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne : http://www.mamut.com/homepages/Norwa...//subdet39.htm

Er en plasma, men 42" tommer med HD til den prisen er ganske uslåelig. Er det noen som har sett denne på ordentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktet sier at V4-panelet til Samsung ikke er så mye å skryte av. Tror det er inngått en del kompromisser for å lage en HD-plasma til den prisen.

For 15000 er det min oppfatning at LCD er det beste alternativet om man ønsker en HD-tv. Hvis ikke det er så viktig finnes det etterhvert en del bra plasmaer i prisklassen 15-20000, blandt annet Panasonic 37". Viewpia selger 37" LCD til 16000, erfaringer med denne modellen er vel grundig debattert på disse sidene.

Et viktig spørsmål er om man ønsker å koble pc til skjermen. Da er nok LCD det beste valget. Hvis den bare skal brukes til tv og film er sannsynligvis plasma det beste valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •