Samsung Ws32Z30 Hd ready?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung Ws32Z30 Hd ready?

Heisann
    Dette er min første post her, så håper dere kan gi meg noen svar.
    Har lest og lest om utallige tver, crt, plasma, lcd, ettersom eg skal kjøpe meg noe nytt.
    Hadde først tenkt på en 42"plasma, men synes ikke de er bra nok enda, og er ikke villig til å betale langt over 20 000 for å få et rimelig bra bilde.
    Så fant jeg denne crt skjermen: http://www.pricerunner.co.uk/sound-a...363759/details

Mye smalere enn de vanlige crt og ganske bra spec. Men det eg lurer på er: det står den takler Hdtv, men den har ikke Hdmi inngang? hvordan kan det da være hdtv. Er det noen av dere på forumet som har denne, eventuelt vet om tester? har ikke funnet noe.
    Noen andre skjermer dere kan anbefale med såkalt slimfit crt, med hd støtte?
    Setter pris på alle svar

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe om denne Samsung modellen, erfaringer?
    her er en annen link: http://nweb.waymaker.se/bitonline/20...0/06162140.htm

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Slettet, bare tull

Og Velkommen til forumet!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet,bare tull..? Det var jo en ting jeg lurte på, er det ikke derfor dette forumet er her??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at en Tv skal fylle kravene til HDTV, skal den ha: Minst 1024x768 oppløsning,
    komponentinngang og DVI eller HDMI inngang.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tenkt litt på CRT til bruk sammen med HTPC. Det jeg har lest om Samsungen har ikke vært alt for positivt. Den er forsåvidt HD-ready i og med at den kan ta i mot HD-signaler, men det virker som om oppløsningen er ganske lav. Den CRT'en som jeg heller mest mot nå er JVC HV32P40. Den har bl.a. komponent inn og tar det meste av HD-signaler. Det ser ut som om den har 1250 linjer vertikalt og tar progressive scan. Elkjøp selger den usannsynlig billig, men jeg vet ikke om de kan levere siden ingen butikker har den på lager. Har ikke så lyst å kjøpe usett. Den er riktignok ikke slimline som Samsung, men jeg tror bildet er i en annen klasse - ihvertfall om man skal stole på brukertester og spesifikasjoner.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i den første linken at den er en HDTV.

Men det står ingenting om oppløsning eller annet enn Scart innganger og da skurrer det litt.

Bør være minimum komponent inngang eller DVI/HDMI

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har også tenkt på den Jvc`en. Tror nok ikke jeg kjøper Samsung. Prøve å komme meg ut et sted idag og se om eg kan få kikket på den Jvc tven, har skadet venstre beinet litt skjønner du, så jeg sleper den etter meg her

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Heisann
    Dette er min første post her, så håper dere kan gi meg noen svar.
    Har lest og lest om utallige tver, crt, plasma, lcd, ettersom eg skal kjøpe meg noe nytt.
    Hadde først tenkt på en 42"plasma, men synes ikke de er bra nok enda, og er ikke villig til å betale langt over 20 000 for å få et rimelig bra bilde.
    Så fant jeg denne crt skjermen: http://www.pricerunner.co.uk/sound-a...363759/details

Mye smalere enn de vanlige crt og ganske bra spec. Men det eg lurer på er: det står den takler Hdtv, men den har ikke Hdmi inngang? hvordan kan det da være hdtv. Er det noen av dere på forumet som har denne, eventuelt vet om tester? har ikke funnet noe.
    Noen andre skjermer dere kan anbefale med såkalt slimfit crt, med hd støtte?
    Setter pris på alle svar
    Hei,

Den er ikke HD-Ready. Den kan ta i mot HD signaler i 1080i formatet (så at den takler HD TV er fakta, men den er ikke kompatibel med ikke 720p og den har heller ikke HDMI/DVI, og fyller dermed ikke kravene for "HD-Ready" logoen.)

Ergo vil jeg nok heller anbefale denne til de som ønsker en høyoppløst bilderørs tv, og som ønsker (dog begrenset) mulighet for å kunne se hdtv en gang i fremtiden. Det er ikke en TV som er konstruert for å ta i mot PC Signaler.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, glad for det for da er jeg sikker på at denne utgår for meg iallefall..

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye av "potensialet" som ligger i et 1080i-signal vil den JVC-modellen (nevnt tidligere i tråden) klare å fremvise? Noen som har prøvd den med HD-signaler?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC'en skal vise 1080i i full oppløsning. Det nevnes 1250i i dokumentasjonen (som ikke er noe standardformat) og det får meg til å tro at det er antall vertikale linjer. Om det betyr at den har i overkant av 2200 piksler (16:9)horisontalt vet jeg ikke men i så fall ville det kunne bli et enormt bra bilde på PC med 2.8 megapiksler. Dessverre er det få CRT-TV-produsenter som oppgir oppløsningen på skjermen.

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jvc'en støtte andre hd-formater enn 1080i? Står ikke noe om det på www.jvc.no

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet noen konkret informasjon som bekrefter dette, men det ser ut som om få (ingen?) CRT-tv'er tar 720p, så det ville ikke overraske meg om ikke denne heller gjør det. For mitt vedkommende er ikke det så stort problem siden jeg i hovedsak vil fore tv'en med signaler fra htpc.

Lignende tråder

1. Samsung 37" plasma PS-37S4A1
    By sverre in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 03-19-2005, 18:58
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-27-2005, 23:29
  3. 102 tommers plasma-TV fra Samsung
    By dvdjan in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 12-30-2004, 23:06
  4. Svar: 5