Noen erfaringer med Panasonic TX-28DK1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen erfaringer med Panasonic TX-28DK1

Hei hei !

Første inlegget mitt her, håper noen har mulighet for å komme med noen fornuftige svar

Ok, saken er den at nå låner jeg en "Mark" tv, som snart forsvinner til eieren sin. Og jeg må derfor ha meg en ny tv. Men jeg vet jeg kommer til å kjøpe prosjektor til neste år, derfor så vil jeg bare ha en ok tv som ikke koster for mye.

Kan Panasonic TX-28DK1 være noe å satse på til 3995,- ?
    28" wide er lite, men i forhold til nåværende 20" mark så er det vel mulig å bli fornøyd med det ? Skal som sagt over på prosjektor uansett, så selv en 36" wide blir "lite" :lol:

Noen som har noen andre tv`er å anbefale, som ikke koster over 4000,- :?: Vil helst ha widescreen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sann!

Kan varmt anbefale Panasonic tv`en!

Hadde denne modellen i 2 år uten noen problem. Det beste med tv`en er at den leverer gode bilder ved "vanlig" tv titting (analogt signal), noe jeg
    synes er viktig ved valg av tv (ser ikke dvd hver dag..).

Mvh
    Met18

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg måtte opplyse om dette :

Jeg kjøpte meg altså en Panasonic tx-28dk1 den 17.09.03
    Og merket desverre litt for sent, 35 dager (elkjøp har jo 30 dagers full returrett) at noe var galt.

Når jeg så på dvd gjennom rgb på scart, kunne jeg skimte tv-bildet "bak" dvd bildet, et slags dobbeltbilde om du vil....

Leverte da tv`en inn til reparasjon, fikk til svar at jeg måtte prøve en enn scart kabel. Motvillig tok jeg tv`en hjem, jeg visst at det ikke var det som var feilkilden.

Kom hjem, prøvde opptil flere kabler, men samme feil. Så, derfor inn med tv`en igjen.. Denne gang hadde jeg med meg dvd spilleren, også en panasonic (ra-82) og viste dem hva som var galt. Greit nok, de så det, og måtte derfor ringe til panasonic og snakke med sjefs tekniker der, for de visste ikke helt hvordan de skulle angripe saken.

Etter 12 dager fikk de tak i ham, og ha sa da: "Dette problemet var det ingenting å gjøre noe med, tv`en var slik" ??? :roll: :?:

Er itvil, skal jeg grine eller le ?
    Skal opp på elkjøp nå, og snakke med dem, håper dermed at ting ordner seg.... Man kan vel ikke godta at det skal være slik ??

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 12 dager fikk de tak i ham, og ha sa da: "Dette problemet var det ingenting å gjøre noe med, tv`en var slik" ???

Skal opp på elkjøp nå, og snakke med dem, håper dermed at ting ordner seg.... Man kan vel ikke godta at det skal være slik ??
    Det er helt klart at dette ikke skal være sånn.. Har hørt i flere tilfeller at Panasonic Norge ikke er villige til å løse problemer. Dette må du ikke gi deg på :!: :!: Dersom ikke saken løser seg, er kanskje forbruker rådet siste utvei..

Uansett om alle tv'ene i samme serie er slik, er det en uakseptable feil..

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med bildet i bakgrunnen, skyldes "overhøring" av signalet fra kanalvelgeren. Dette er et problem som gjelder for mange andre merker også. Velg en tom kanal, før du velger AV inn, så er problemet borte.
    Har selv en 28DK1 og er kjempefornøyd

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tokki
    Tenkte bare jeg måtte opplyse om dette :

Jeg kjøpte meg altså en Panasonic tx-28dk1 den 17.09.03
    Og merket desverre litt for sent, 35 dager (elkjøp har jo 30 dagers full returrett) at noe var galt.

Når jeg så på dvd gjennom rgb på scart, kunne jeg skimte tv-bildet "bak" dvd bildet, et slags dobbeltbilde om du vil....

Leverte da tv`en inn til reparasjon, fikk til svar at jeg måtte prøve en enn scart kabel. Motvillig tok jeg tv`en hjem, jeg visst at det ikke var det som var feilkilden.

Kom hjem, prøvde opptil flere kabler, men samme feil. Så, derfor inn med tv`en igjen.. Denne gang hadde jeg med meg dvd spilleren, også en panasonic (ra-82) og viste dem hva som var galt. Greit nok, de så det, og måtte derfor ringe til panasonic og snakke med sjefs tekniker der, for de visste ikke helt hvordan de skulle angripe saken.

Etter 12 dager fikk de tak i ham, og ha sa da: "Dette problemet var det ingenting å gjøre noe med, tv`en var slik" ??? :roll: :?:

Som tidligere nevnt så skyldes dette overhøring i ic'en som styrer signalet. Dette er svært vanlig på billig modeller. Eneste løsning er å sette på scart inngang eller bruke litt mer penger neste gang på tv'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen !

Prøvde å velge en "tom" kanal, men problemet var såpass kraftig at man kunne se "snø`en" på den tomme kanalen !
    Løsning er i tilfelle å sette den på en a/v-kanal som man ikke har noe tilkoblet, slik at man får en sort bakgrunn.

Dersom dette er et kjent problem, burde man jo i det hele opplyse om det. Skjønner jo at de ikke vil gjøre det, pga at de vil selge, men allikevel !

Elkøp ordnet saken greit, så jeg byttet til en Thomson ! Og der er ikke dette problemet ! Dette er også en "billig" tv....
    Så saken løste seg til slutt !

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare si at 28'' er grusomt lite..man må jo sitte ca 50cm fra skjermen for å få noenlunde filmopplevelse...og da vet man ikke hvor man skal gjøre av beina... :twisted: :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •