Bildejustering på Panasonic PV500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bildejustering på Panasonic PV500

Hei. Jeg har 37" av denne modellen. Er det noen som kan forklare meg hvordan bildejusteringen bør være. Jeg har hatt plasmaen i ca 2 uker og har latt den stå på dynamisk uten å gjøre noen endringer på kontrast, lys osv. Dette har fungert utmerket og gitt meget klare og gode bilder (synes jeg). Når jeg gikk inn og kikket litt på oppsettet, så jeg at kontrasten nesten stod på fullt. Høres dette riktig ut? De andre bildejusteringsmulighetene, foruten dynamisk, er cinema, auto og normal. Jeg har prøvd disse tre andre, men føler at bildet da blir en del for mørkt. Noen tips eller råd til hvordan det bør være stillt inn?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan helt klart anbefale kalibreringsDVD'n Digital Video Essentials, DVE, den selges blandt annet på avshop.no.
    Jeg klarte til og med å forbedre bilde på 8,5" skjermen som står i bilen
    Ellers kan jo kansje noen som har kalibrert en PV500 legge ut verdiene sine?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også prøvd DVE uten at jeg syntes det gjorde den helt store forskjellen. Panasonic sin "dynamisk" innstilling må være ment brukt i vinduet på MacDonald's. Bildet er alt for lyst med for mye kontrast. Min skjerm står for det meste i "auto", så slipper jeg å tenke på hvor mye lys det er i rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •