Thomson 32LB220B4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Thomson 32LB220B4

Hallo!

Noen som har denne evt. har erfaringer når det gjelder denne LCD-TV'en og bruk av DVD-Spiller med DVI-utgang? er vel så vidt jeg kan skjønne god til og være LCD med 800:1 i kontrast og 8ms. samt lysstyrke på 550Cd.

Er fortsatt litt usikker på hvor mye bedre sortnivå en får på en plasma i forhold, men når jeg sansynlig vis ikke får plass til noe større en 32" uansett så er det vel bare og lete frem den beste LCD'en vil jeg tro? Har ialle fall ikke sett noen plasma 32".

Jeg har selv en Denon DVD2910 og har tenkt og kjøpe meg denne TV'en. Noen som har evt. noen tips om andre modeller som kan konkurere med denne når det gjelder bilde, fuknsjoner og ikke minst design..?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet den med HD med god kvalitet.

Jeg ville vurder LG sin RZ32LX2 som både er billigere og bedre. Den opplevde kontrasten er mye bedre. Thomson er kanskje litt bedre på dårlig antennesignal.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er vel egentlig ikke noen sak, da jeg jobber i Lefdal og får i grunn meget gode priser fra både LG og Thomson, så her blir det rett og slett den beste TV'en som teller:-)

Har sett LG sin 26" og den er jo absolutt meget bra, men liker også designet på Thomson sin 32" :-) Vanskelig valg...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekke litt på LG's hjemmesider, og ser at de også har en TV ved navn 32LP1 som faktisk er hakket råere en RZ32LX2. Den har bl.a to tv-tunere og avtagbare høytalere.

Noen som har sett denne, og evt fått sammenlignet disse to TV-ene?

Disse har jo en kontrast på 1200:1 mens Thomson har 800:1. Hvor stor er forskjellen på disse? Er dette en merkbar foskjell....?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten på LP1 og LX2 er den samme. Og du som selger TV på Lefdal burde jo ha gode muligheter til å kunne vurdere dette selv ;-)

Jeg syns Thomson blir blass i forhold til LX2.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har det, men greit og få litt input fra andre også Dessuten så har vi desverre bare 26" på utstilling av LG's modeller for tiden.

Har også desverre kun hatt LX2-utgaven inne, og ikke LP1:-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får stikke over gaten til Elkjøp. De har begge størrelser.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, da har jeg vært over gata, og jeg ble sannelig ikke mer sikker av det. Denne gangen, når tv'ene stod ved siden av hverandre så var det nesten så jeg heller litt tilbake på Thomson. Spesiellt med tanke på at jeg sparer 2000 på den i forhold til LG.... Når de stod ved siden av hverandre så synes jeg faktisk at Thomson gav det beste bildet. Ansatte på Lefdal sier Thomson, og de på Elkjøp sier LG. Og dette ut i fra egne meninger da jeg forklarte at jeg jobbet på Lefdal og har egne priser...

Hmmmm... Samt at Thomson er tilgjengelig nå, men LG'en må jeg sansynlig vis vente et par tre uker på....

Skikkelig usikker....

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX2 har mer kornete bilde. Men sortnivå og dynamikken er en helt annen. Prøvde å se på beach volley og på LX2 viste sporene i sanden, men ikke på thomson grunnet lavere kontrast.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med Thomson

Har nettopp byttet ut min Viewpia 32" LCD med en Thomson. Viewpia'n var en gedigen skuffelse, og ga desverre meget dårlige bilder på standard UPC Digital dekoder.
    Thomson er tydeligvis ikke like sære på signalene, for forskjellen er himmelhøy, også ifølge madammen som klaget mest på Viewpia.
    Kjører SCART med RGB (UPC kan ikke annet).
    Til daglig er det TV-titting som brukes mest og det er viktig at dette også kan presenteres bra på skjermen.

Så også på Philips 32" PF7230, og var veldig usikker på hvilken vi skulle ta, men etter 30 min. "stirring" og kanalsvitsjing og justeringer for å få forskjellige typer bilder falt valget på Thomson.

Er foreløpig veldig fornøyd, og et stort pluss er tilkoblingsmulighetene, 3 x scart, komponent, S-video, DVi(m HDMI), VGA osv.

Håper dette ga deg noen gode innspill...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •