Ny TV rundt 15.000. Noen Forslag?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV rundt 15.000. Noen Forslag?!?

Jeg er ny her, men har fulgt med lenge. Fant ut at jeg trengte litt hjelp, og at dette var sannsynligvis det stedet med mest kompetanse jeg hadde tilgang til.

Tittelen sier vel det meste, men jeg kan jo fylle inn litt.

Har lyst på noe stort, helst Plasma/LCD, men bakprojelsjon er også ok.
    Har ikke lyst til å gå noe særlig over 15.000, siden jeg har brukt mye penger på andre ting i det siste. Kjerringa kommer til å flå meg uansett men...

Vil helst ha så mye så mulig til en billig penge, men jeg vet jeg må inngå kompromier. HDReady hadde jo vært kjekt, sammen med en fashionabelt høy oppløsning. Kommer til å bruke HTPC til HD ditt-og-datt.

Uansett...håper noen forbarmer seg over meg og svarer. Eneste jeg håper er at de som svarer har erfaring med tv'en de foreslår, for kjenner jeg meg rett vil det komme en del spørsmål.

Tusen Takk på forhånd.

Who99

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

Kjøp den 42" plasmaen fra Phillipsen de selger på Elkjøp til 13.795,-. Hvorfor ikke? Hadde heller kjøpt den en QPV'en & Scansonicen. Er vel ikke så mange andre 42"ere til under 15k.:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mr.Who,
    Du kan få kjøpe mitt 52"!!tommers Thomson bakprojeksjon...til 12000,- Jeg kjøpte det nytt for under to siden og det er lite brukt, da jobben min tilsier lite TV titting.

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallais!

Jeg kan på det sterkeste anbefale SHARP LC32GA5E. (Link):http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6208 Den er ikke SÅ stor(32") at det gjør noe men, den koster bare 12998,- (hifiklubben). Det er en LCD tv som er HD-ready. Har selv sett HD-materiale og div. kanaler i HD. Bildet er bare helt sinsykt bra.
    Med et budsjett på 15k har du 2k igjen,og da kan du kjøpe kona di noe fint slik at hun ikke tar livet av deg hehe!

Lykke til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viper73: Har du noen erfaringer med denne...Den er jo ikke akkurat den best utstyrte jeg har sett, men bare det at det er Phillips er jo en fordel...

Periphone: Kan du fortelle litt om den...Modellnummer osv

Jsound: Denne ble jeg virkelig interessert i...det eneste som gjør at jeg er litt skeptisk til denne er størrelsen. Har rimelig stor stue og vil ikke kjøpe en tv som blir for liten. En annen ting er kontrasten...800:1 er jo faktisk dårligere en 19 tommeren jeg sitter å skriver på nå. Det har kanskje ikke noe å si?!?

Who99

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til...skulle gjerne hatt DVI eller HDMI inngang. Jeg vet dette fordyrer, men jeg har en dvd-spiller med HDMI...ville vært dumt å ikke kunne benytte seg av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

Til Who99. Nei, jeg har ingen erfaringer med den, men jeg ville heller hatt en philips enn de to andre jeg nevnte. Qpv'en koster jo det samme som Philipsen dersom en skal ha både bordstativ og høytalere, så prisen er jo egentlig den samme for de to. Jeg kjøpte selv en Panasonic TH 37PA50E - 37" og er fornøyd med den, men jeg ville ikke kjøpt noe mindre i alle fall. Jeg hadde ofret HD for å få størst mulig tv, dersom budsjettet var begrenset. Go large... P.S. Beste pris jeg har fått på Panasonic tv som nevnt over er 15k hos Expert, uten fot/veggstativ.

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på THOMSON sin 32EX122B5. Denne får du på expert for 12999. Den er HD Ready og har DVI inngang, noe Sharp's LC32GA5E mangler. Jeg var og såg på den i går, og må si jeg ble imponert over bildekvaliteten. Det skader heller ikke at den har et kult design!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men,, 32" hva pokker er det da.. Kan jo like godt gå å kjøpe en CRT tv da..
    Hadde jeg hatt en stue på over 30kvm hadde ikke noe under 42" vært i tankene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Viewpia 37". Har den sjølv og det er ein utmerka LCD TV. Den er HD READY. Koster 16.000 på www.elprice.no. Trur du skal leite/vente lenge for å finne noko betre alternativ til denne prisen.

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viper73
    Ja men,, 32" hva pokker er det da.. Kan jo like godt gå å kjøpe en CRT tv da..
    Hadde jeg hatt en stue på over 30kvm hadde ikke noe under 42" vært i tankene mine.
    Ja, det kommer selvagt an på størrelsen av stuen! Kommer også an på om du vektlegger design og/eller specs. Thomson tven har kan rutte med både kult design og gode specs. Jeg ville aldri selv ha kjøpt en Viewpia, først og fremest fordi jeg ikke liker designen. Dessuten forbinder jeg ikke dette merket med kvalitet. Men dette blir jo en smak sak..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ikke til å kjøpe Viewpia eller QPV...Disse tv'ene er sikkert helt ok, men har alltid vært litt skeptisk til merker jeg ikke kjenner til. Og 32" er nok litt lite til stuen, men jeg legger nok enda mer vekt på kvaliteten og om den er HDReady, enn størrelsen. Under 32" er dog ikke aktuelt. Jeg begyner å lure på om jeg skal drøye litt, og legge opp litt mere kroner før jeg kjøper. Hever jeg prisen til 20.000 er det mer å velge imellom.

...en ting til...noen som har erfaringer med bakprojeksjonstv'en som blir soglt på Komplett til 13.995. LG RZ-52SZ80DB het den vist.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere ganger på Viewpia og synes de ser ok ut på design, men bilde er ikke bra synes jeg. Synes det er altfor lilla aktig, uansett hvor en sitter og ser på den. Den Thomson som de selger på tilbud hos Expert er det noen venner av meg som har (på kjøkkenet) og den har veldig bra bilde. Dersom 32" er stort nok for deg hadde jeg gått for den. Blir vell vanskelig å finne noe HD tv som er stort og bra til rundt 15k. Personlig synes jeg nye Panasonic 500 er hakket bedre enn både Hitachi og Pioneer. Men da snakker vi om tver til dobbel pris av det budsjett du hadde satt av i utgangspunktet. Kjøp en rimelig & stor plasma nå, ca 15k og om noen år så får du en bra hd tv til samme pris og da har du 2 tver for 30k istede for å bruke 30k nå på en hd tv.:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Who99
    Jeg begyner å lure på om jeg skal drøye litt, og legge opp litt mere kroner før jeg kjøper. Hever jeg prisen til 20.000 er det mer å velge imellom.

Tror det kan være smart ja. Selv vurderer jeg Sharps 37" LCD tv. Hifiklubben selger den nå til 20000. Tror det er verdt de 4 ekstra lappene i forhold til en Viewpia 37".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PANASONIC TX32LX50F? Elkjøp selger denne for 14.995,- nå

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den billige 42" fra Philips er lavoppløst og ikke HD-Ready. Den nye Philips 37", 37PF5320, er derimot en HD-ready LCD "Viewpia-killer" til 15k. Denne må være høyinteressant!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er Panasonic 37pa50. Den får du for rundt 15` fra fyndbørsen i sverige. Bor du i nærheten av svenske grensa kan de sende den poste restante til et svensk postkontor i nærheten av grensa. Da slipper du å styre med moms, og du sparer 700 kr i frakt.

Bildet er veldig bra, tv bildet er rett og slett fantastisk. jeg har også dvd med DVI, men bruker gjerne RGB isteden når bildet er så bra. Mye bedre enn min forrige LG plasma med DVI inngang!

Trenger du veggstativ er det bare å kjøpe en bærelist fra elfa til 90 kroner. Dette funker utmerket siden TV`n veier ganske lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp gutter. Jeg har dog bestemt meg for å vente litt. Det mest interresante her må vel være Phillips 37PF5320 og THOMSON 32EX122B5. Brutter vill jeg skal gå for noe stort, men da er jeg redd jeg ikke får han ut herfra om kvelden. Mannen er her nok fra før av. Uansett vil jeg oppdatere dere på valget av TV. Har kanskje fått kjerringa med på noe mer penger...får se når skatten og alt slikt er gjort opp.

Takk igjen for hjelpen.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Hva med PANASONIC TX32LX50F? Elkjøp selger denne for 14.995,- nå
    Selges nå for 8.890,-

og til 8,390,- på Lefdal

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Selges nå for 8.890,-

og til 8,390,- på Lefdal
    Og poenget med å svare på en 7mnd gammel tråd var....'
    bortsett fra å vise prisfall på gamle modeller...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •