Vil ha ny TV! 26 tommer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vil ha ny TV! 26 tommer

Hei.

Ikke noe banebrytende nytt ved denne tråden... Jeg vil kjøpe en 26-tommer LCD-TV, og ønsker tips og input fra dere.

Jeg har søkt rundt på nettet, men får vondt i hodet av alle forkortelsene og spec'ene som finnes

Uansett så har jeg funnet noen "krav" til min nye TV.

HD-TV ready...
    1366x768 oppløsning. (Sikkert lurt)
    26-tommer.
    I alle fall under 20.000.

Vel, det var vel ikke så mye... Kommer vel til å bruke den mest til filmer og XBOX (360).

Vet dere om det kommer noen nye produkter på markedet snart, slik at jeg bør vente litt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Velkommen til forumet.

Da vil jeg anbefale LG 26PZLX2 Denne har meget gode bilder til LCD å være. God på det meste. Et annet alternativ er Philips 26PF5320.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja!! Absolutt!! En av de beste lcd-skjermene idag, syns jeg da, til en god pris!! Rz26lx2 er en stjerne skjerm... XD-Engine, Lyssenor, hele pakka!! Veldig bra både på kabel og parabol!!

Mvh
    Magnus Furøy

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekken Elkjøp sine sider, og de selger LG skjermene. Er det andre som gjør det?

Så også at prisen på 32-tommeren har gått opp til 20 tusen nå. er det mulig å få denne billigere andre steder?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nevnte modellen er forbeholdt Elkjøp sine butikker. 32LP1 kan vel være et alterntiv i 32", den ligger på veiledende 18K.

Frode

http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...&model=NOTHING

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Den nevnte modellen er forbeholdt Elkjøp sine butikker. 32LP1 kan vel være et alterntiv i 32", den ligger på veiledende 18K.

Frode

http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...&model=NOTHING
    Sammenlign siste LG med siste Samsung le26r41/51. Jeg tror de to produktene er de som er teknisk lengst fremme pr. akkurat nå (men den ene finnes hos elkjøp og den andre hos expert/euronics)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Sammenlign siste LG med siste Samsung le26r41/51. Jeg tror de to produktene er de som er teknisk lengst fremme pr. akkurat nå (men den ene finnes hos elkjøp og den andre hos expert/euronics)
    Har vel noe med diverse kjede avtale. Vil anta at samsung ikke har noen spesiell avtale med elkjøp/lefdal??eller hva pstraums?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den LG-26@£$"#€ modellen, og får den levert i dag. Det blir spennende.
    Lurer på om jeg kommer til å bli like frelst/koko som mange av dere er - å begynner å spare til surround anlegg og høyttalere etterhvert.... :-?

Vel kanskje jeg har blitt det allerede... Dere vet den reklamen fra hifi-klubben: "We do not come in peace" - Alien høyttalere for 3 tusen eller deromkring. Noen som har noen erfaringer med dem?

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pling
    Bestilte den LG-26@£$"#€ modellen, og får den levert i dag. Det blir spennende.
    Lurer på om jeg kommer til å bli like frelst/koko som mange av dere er - å begynner å spare til surround anlegg og høyttalere etterhvert.... :-?

Vel kanskje jeg har blitt det allerede... Dere vet den reklamen fra hifi-klubben: "We do not come in peace" - Alien høyttalere for 3 tusen eller deromkring. Noen som har noen erfaringer med dem?
    Hvordan er denne å koble samme med PC??? Bra???? Muligheter for det???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder PC-tilkobling, så finnes det kontakter til det i alle fall. Har ikke prøvd det selv.

Jeg er temmelig treig i tillegg til at jeg er allergisk mot akronymer og tekniske detaljer, så jeg håper dere unnskylder de teite og feilplasserte spørsmålene. ops:

Jeg kjøpte LG RZ26@£§ Tv'en og testet den litt. Jeg har vanlig kabel-tv. Trenger nye kabler og litt råd

1: Vil en HDMI-kabel være det beste å plugge mellom DVD og TV? Kan jeg kjøpe det på hifi-klubben?

2: Vil komponent-kabel være best fra xbox'en? Hvor kan jeg kjøpe det? Spaceworld?

3: Har lest her at man må "modde" xbox for å få best bilde. Hva er det for noe? Hvis det medfører loddebolt dropper jeg det umiddelbart

4:Når jeg så på tv'en i går så virket det som om alt bare ble forstørret i bredden. Det skiftet litt faktisk mellom ulike formater i reklamepauser og lignende. Hva slags innstillinger skal jeg velge for de ulike kildene (tc, dvd, xbox) ?

5: In instilling heter XD. Er dette noe jeg bør ha på?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: HDMI skal vel vere det beste ja, men he lest ein plass at ved bruk av denon sine spelarar(om det er det du he) så er dvi enda bedre. HDMI/DVI kjøper du vel på avshop like greit.

2: Komponent-kabel frå xbox gjer at du kan køyre 720p, og dermed få mykje bedre bilde. For å gjere dette må du som du nevner i spørsmål 3, modde xboxen. Modifisering anbefaler eg at du lèt nokon som kan det gjere, ellers kan det lett gå gale(sjølverfart ja:P) He akkurat no inne min xbox til modding, brukte "kjøp nå"-funksjon på qxl, fekk dette til 240,- inkl. chip. Sendte også med ein harddisk som blei installert for 50,- ekstra. Sjå på karakterane til brukaren før du kjøper.

4: Trur det er widescreen som er mest brukt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp hitachi sin 26". koster akkurat 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

får fremdeles ikke til dette med progressive scan-instillinger...

Er det "toveis-kommunikasjon" mellom TV og DVD når man bruker komponent-kabel (UYV/RGB)? Det jeg lurer på er om det kan må være feil på DVD-spilleren som har skylden, eller kan det være både TV, DVD og kanskje også kabelen. Vet dere noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan dvd spiller har du?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Har vel noe med diverse kjede avtale. Vil anta at samsung ikke har noen spesiell avtale med elkjøp/lefdal??eller hva pstraums?
    Vi kan levere varer også til Lefdal/Elkjøp butikker, hvis de ønsker å bestille fra oss. Men de har ikke produktene på sitt sentrale lager.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmpf..... Nå har jeg, fra å være skråsikker på og kjøpe Thomson 32LB220S4 til og bli sikker på å kjøpe LG's RZ32LX2 og nå får dere meg jammen til og gruble på Samsung sin LE32R41B også..... :-?

Noen som vet responstiden på denne skjermen? Fant ingenting om dette på PDF'en. Ser den har Kontrast på 3000:1, dette må da være rimelig rått til og være LCD... Noe muffins her..? (Du som tydelig vis jobber hos Samsun kan vel kanskje svare her? :-) )

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har 800:1 i kontrast. 3000:1 er dynamisk kontrast som er en fin markedsføringsgimmick.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte vel meg egentlig det ja.... Litt juks det da... Når det er den eneste som står oppført på de tekniske detaljene. Står heller ingen responstid, så jeg tror nok fortsatt jeg satser på LG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 26" LG-skjermen er et veldig bra kjøp. Bra bilde på TV-sendinger så vel som DVD/PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kunnet sammenligne LG 26-tommeren med andre TV'er (bortsett fra i butikk).
    Men jeg må si jeg er svært fornøyd. TV-sendingene har også bra bilde. Har ingen problem med å anbefale den.
    Mitt eneste problem er at kattene mine synes det er spesielt morsomt å balansere på toppen av den Håper ikke den blir full av kattehår :?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •