Viewpia eller QPv - erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia eller QPv - erfaringer?

Er på jakt etter ny TV og en 32'' LCD hadde gjort seg utolig bra i stua.
    Har vært innom diverse butikker uten å bli videre imponert av det utvalget jeg har sett i 10-15' kr-klassen. På nettet har jeg imidl. funnet to 32-tommere som kan være aktuelle. Viewpia LC32IE21 og QPvision QPV32 LCDHD-05.

Er det noen som har noen erfaringer og/eller anbefalinger og komme med?
    Forslag til andre modeller mottas også med takk.

Prismessig synes jeg det begynner å bli dyrt nok når det bikker 15'. TVen kommer til å bli brukt som nettopp TV, men også til en del DVD-titting. Har ikke så veldig stor stue, så avstanden til skjermen blir neppe mer enn 3m.

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen kommentarer til dette?

For å være litt mer konkret:

Jeg synes det virker som om de to modellene har relativt like spesifikasjoner, men Viewpia'n har oppgitt kontrast 1200:1 mens QPv har 500:1. Begge har responstid på 8ms så vidt jeg har greid å finne ut. Gjør dette Viewpia til en bedre TV? Jeg synes QPv'en ser penere ut, men det må da være mer enn det som forklarer prisforskjellen. Hva bør jeg se på når jeg sammenligner disse?

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia

Har sjølv kjøpt ein Viewpia 37. Er kjempefornøgd og då er sikkert 32 t også digg.
    Sitat Opprinnelig postet av rfa
    Er på jakt etter ny TV og en 32'' LCD hadde gjort seg utolig bra i stua.
    Har vært innom diverse butikker uten å bli videre imponert av det utvalget jeg har sett i 10-15' kr-klassen. På nettet har jeg imidl. funnet to 32-tommere som kan være aktuelle. Viewpia LC32IE21 og QPvision QPV32 LCDHD-05.

Er det noen som har noen erfaringer og/eller anbefalinger og komme med?
    Forslag til andre modeller mottas også med takk.

Prismessig synes jeg det begynner å bli dyrt nok når det bikker 15'. TVen kommer til å bli brukt som nettopp TV, men også til en del DVD-titting. Har ikke så veldig stor stue, så avstanden til skjermen blir neppe mer enn 3m.

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir den bra bilder med vanlige kabelsignaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikkje, men den gir ok bilde med vanlig antenne, og antenne er jo meir ustabilt enn kabel tv. Eg er i alle fall veldig fornøgd, men kjem nok til å kjøpe canal digital pakke om ikkje så lenge. DVD fungerer optimalt, men ein må gjere litt innstilling i forhold til kva slags tv bilde ein likar (smak og behag). Eg synst fabrikkinnstillinga er litt mørk i forhold til mørke partier. Har stilt den inn lysare og cool på CSM og Brightness til 70.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke på Hifiklubben de solgte en bra 32" til under 13k? Den tror jeg du bør sjekke ut. Må være bedre enn viewpia som er helt lilla.. spør du meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagt det tidligere og sier det igjen Viewpia SUCKS... Idag gikk jeg ens ærend tilbake til Elprice for å få sjekket ut hvor gode disse viewpia skjermene er. Fikk nå sett skjermene 32", 37" og 42" størrelse, samt skjermene side om side med en Pana TH-42PA50. Svaret er latterlig enkelt! Panasonic'en har VESENTLIG skarpere og bedre bilde, samt fargekontroll... Da prøvde vi alle typer for signalkilder..

Faktisk vil jeg påstå at den panasonicen har bedre bilde enn Viewpian greier på HD... Hadde iallefall ikke kastet bort 16k på 37" selv om den har HD. Jeg hadde gått for Pana'en, og en får denne til samme pris med fot, dersom en er litt frempå..

Har ikke sett QPV'en dessverre, eneste jeg vet er at en QPV modell, tror det var 37" LCD som var testet i lyd og bilde. Denne fikk svært god omtale..

Jeg anbefaler at du går i butikken og sammenligner de forskjellige merkene... Svært mange 32 tommere ligger i denne prisklassen nå... Prut gjerne i butikken...!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •