Panasonic PV500 vs. Samsung S5H/P5H?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PV500 vs. Samsung S5H/P5H?

Har noen gjort en grundig sammenlikning av disse tv'ene i 42 tommers utgaver? Eller har noen en kvalifisert mening om fordeler/ulemper med hver av dem?

mvh
    Allan

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Ville bare si at jeg støtter denne som topic. Flott tråd.
    Håper så mange som mulig vil komme med innspill her, for dette kan bli høstens store diskusjon, til Pioneer kommer med noe nytt, da.

Jeg skulle gjerne sette begge skjermene, har ikke sett noen av dem, men har lest masse.

Så fort jeg har empiri, skal jeg dele.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett begge, og må si jeg holder en knapp på Samsung inntil videre. Jeg fikk rett og slett et bedre inntrykk av både bildekvalitet og selve designet på skjermen. Men det var i forskjellige lokaler, med forskjellig materiale, forskjellige kabler og forskjellig signalkilde tilkoblet. Så noen A/B-testing var det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor så du Samsung'en?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S5H og P5H på elektrofilmessa i spektrum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forskjellen mellom disse to samsung modellene kun lysstyrken, som hhv. er 1300cd og 1500cd?

Noen som vet når P5H kommer i salg? ser den har kommet i sverige..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på P5H og S5H er vel først og fremst bedre høyttalere på P5H, svart høyttaler istedefor sølv, 13 bits fargeprosessering istedefor 12 og muligens 1500cd. Det har vært endel skriving om dette på svenske fora der det påstås at S5H har 1500cd mens S5HX har 1300cd. Hva som er riktig vet jeg ikke.

-Allan

Sitat Opprinnelig postet av age
    Er forskjellen mellom disse to samsung modellene kun lysstyrken, som hhv. er 1300cd og 1500cd?

Noen som vet når P5H kommer i salg? ser den har kommet i sverige..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alochert
    Forskjellen på P5H og S5H er vel først og fremst bedre høyttalere på P5H, svart høyttaler istedefor sølv, 13 bits fargeprosessering istedefor 12 og muligens 1500cd. Det har vært endel skriving om dette på svenske fora der det påstås at S5H har 1500cd mens S5HX har 1300cd. Hva som er riktig vet jeg ikke.

-Allan
    Eneste forskjellen på S5H og P5H er en ekstra HDMI-inngang, bedre høyttalere og svart høyttaler under skjermen istedenfor sølv på P5H.

Selve displayet på disse to skjermene er HELT identisk, både når det gjelder sortnivå, lysstyrke, oppløsning og fargebehandling (12 bit display men 13 bit signalbehandling på begge).

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Eneste forskjellen på S5H og P5H er en ekstra HDMI-inngang, bedre høyttalere og svart høyttaler under skjermen istedenfor sølv på P5H.

Selve displayet på disse to skjermene er HELT identisk, både når det gjelder sortnivå, lysstyrke, oppløsning og fargebehandling (12 bit display men 13 bit signalbehandling på begge).
    Det er helt korrekt. Panel, bits, bytes og all tech bildemessig er nøyaktig den samme på de to skjermene.. det er litt snakk om 13 kontra 12 bits osv, men det ER (iflg de som har betalt for å vite slikt i Samsungs EU HQ) 13 bits bildebehandlingskretser i hele lineuppen (også de billigste SD skjermene!), men panelet er altså 12... og all markedsføringen vår har dreiet seg om dual 12 bits, og da er det meningsløst å trykke opp og produsere alt på nytt, bare fordi den ene "bitten" mangler .. De har faktisk 549 Milliard farger ("internt") .. men panelet gjengir "bare" 68,7 Milliarder... Dual 12 bit er unikt nok i seg selv pr. i dag.. hadde alle andre hatt Dual 12 bit, ville vi nok brukt litt mer tid og energi på den siste interne "bitten" oxo i markedsføringen... men jeg tror folk flest skjønner at når man kommer opp på et slikt antall farger, så spiller det mindre rolle om det er ~70 eller 500 Milliard farger fordelt på 1024x768 punkter (= ~786.000) .. seeeeeeeeelvsagt er forskjellen MYyYYe større fra en 7-8 Mill til ~70/549

Og til sist... Den PS42P5H samplen vi hadde på Elektrofil hadde bare 1 HDMI !! Jeg jobber med å finne ut om spekken er forandret fra 2 til 1 Det ville i så fall være litt trist, synes jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen release dato og eksakt "villedende" pris ennå pstraums..?
    Regner med dere må matche PV500 ved lansering, eller gå ned litt og ta hele markedet med storm ??

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig ligger fortsatt P5H på ca. 34,9k .. de som vil ha mest ytelse for pengene velger S5H.. og den blir nok bredere tilgjengelig etterhvert og rimeligere. P5 blir for den som vil ha det lille ekstra i material, design og lyd.. og de må nok desverre betale litt ekstra... Når det er sagt er det markedet som bestemmer, og kundene våre.. kostprisen på tv`ene skiller ikke SÅ mye ... men siden de er så like så er det ganske nærliggende å tro at s5h blir den største "hitten".. foreløbig er det ikke alle expert butikker som vet at de har den i grunnsortimentet enda.. siden den er ganske ny.. dere må gjerne fortelle dem det

Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Noen release dato og eksakt "villedende" pris ennå pstraums..?
    Regner med dere må matche PV500 ved lansering, eller gå ned litt og ta hele markedet med storm ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vær vennlig ta pris og forhandler på AVnytt eller under "pris -og produktjakt". Samsung har selv indikert ca. pris på varen.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Og til sist... Den PS42P5H samplen vi hadde på Elektrofil hadde bare 1 HDMI !! Jeg jobber med å finne ut om spekken er forandret fra 2 til 1 Det ville i så fall være litt trist, synes jeg...
    På engelske avforums er det også meldt at i hvert fall den engelske utgaven ser ut til å komme med bare 1 HDMI-inngang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det altså bare høyttaleren under skjermen som er forskjellen? Skulle ikke forundre meg om vi så en prisforskjell på bortimot 10 laken på S5H og P5H etterhvert, og det er vel litt i drøyeste laget for et par ekstra høyttalerelementer? Hehe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •