Jeg er like skuffet som en liten guttunge som nettopp har mistet isen sin i asfalten.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg er like skuffet som en liten guttunge som nettopp har mistet isen sin i asfalten.

Heisan !

I går satt jeg surfet på disse sidene, på jakt etter en plasmaskjerm til min nye stue.
    Jeg leste spesielt etter den 42" Philips plasmaskjermen som Elkjøp selger nå på tilbud. (Under 15000,-)
    Og under disse sidene gis det både ris og ros til alle typer plasmaskjermer.
    Og det er jo fair.
    MEN så drar jeg på nærmeste butikk for å se skjermen med mine egne øyne, og syns bildet er både utydelig og full (!?) av snø ....
    Så da tenker jeg at dette er sikkert en dårlig sending - altså en tv-kanal , som ikke har sterkt nok signal....
    Så da ber jeg en av betjeningen om det er mulig å sette på en DVD film.
    OG DA sier han at det er en DVD film som står inni ....... :-x

Jeg holdt på å falle sammen .... i skuffelse......- jeg som hadde gledet meg til et kjøp.... jajaja .. så jeg gikk ut av butikken med halen mellom bena.... så trist så trist.
    Innen jeg dro , spurte jeg om : Er bildet så dårlig på plasma og LCD skjermene. (Jeg så flere skjermer der inne , DYRE skjermer også... mellom 30000 - 50000 kr. Og de var ikke mye bedre)
    HVA ER GALT MED MEG !!!!!
    Jeg så for meg at bildet på en plasma /LCD er hvertfall like bra som en vanlig tv , som står hjemme hos meg , MEN med større bilde !!!!
    Jeg trenger svar ....:grin: Vær så snill å kommenter dette på en snill og orntlig måte.
    Madammen i huset ønsker en flatskjerm og ikke en prosjektor , så vær så snill og gi meg noen råd.
    (Evt. pris på en tv til meg er < 20000 kr.)

PS. er plasma / LCD "svak" for vanlig kabeltv-signaler også ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær så snill , gi meg et svar ....;-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig ut som noe var feil med ett eller annet om "bildet var utydelig og fullt av snø"

Generelt tror jeg neppe du finner noe som matcher en god billedrørs-TV når det kommer til billedkvalitet, men madamen vil vel ha noe som tar litt mindre plass

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en titt på Panasonic TH42pa50 Den gir mye for pengene og har ett fint og klart bilde på normalt kabelsignal.
    DVD fil er også bra på den.
    Mulig den spilleren i butikken var koblet til skjermene på feil måte ? (lakrissnøre/composit?)
    Kjør Component på TH42PA50 og du får ett meget godt bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de forskjellige merkene har ikke klart å utvikle billedrørene så mye som i "kassetv", derfor vil i kvaliteten bli bra på en stund... nesten bare pioneer og samsung som har noenlunde bra bilde, synes jeg(subjektivt).

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasmaskjermer ser ikke bra ut på nært hold. Man ser da at det "yrer" i 'overflaten' - snø kan man også si.

Ved vanlig sitteavstand til TVen skal ikke dette være noe problem. Jeg ville være mer redd for fargeoppspalting i jevne fargeoverganger, som man gjerne opplever på billigere plasmaer og LCDer, siden dette også er synlig i vanlig sitteavstand.

Det er kjipt, men om man vil imponere naboen med bildet på den nye plasmaen man har kjøpt, må man geleide vedkommende noen meter bort fra TVen - ta en liten "omkjøring" rundt i stua...

Jeg trodde egentelig dette var noe som tilhørte fortidens modeller(som min), men det er tydeligvis ikke tilfelle.

For eget vedkommende må jeg legge til at denne yringen avtok betraktelig da jeg koblet til iScan HDen, så det har nok også noe med bildeprosesseringen å gjøre. Men helt borte er det fortsatt ikke.

Nå er det vel også slik at enkelte er mer følsmme for dette enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode spørsmål ! Jeg har gjort mange av de samme betraktninger , og selv lurer jeg på om valg av 37" fremfor 42" kan være et godt valg for "stue-bruk" . En mindre skjerm vil vel dempe korn effekten og likevel være mer enn stor nok for TV/DVD bruk ? Og man kan ha "sitte posisjon" nærmere skjermen. Eller kanskje jeg er helt på bærtur ? Er det bare det største som duger for ekte filmfans ? Sikkert mange refarne storskjermsguruer på dette forum som kan kommentere.......

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lopaka73
    Så da ber jeg en av betjeningen om det er mulig å sette på en DVD film.
    OG DA sier han at det er en DVD film som står inni ....... :-x

Jeg holdt på å falle sammen .... i skuffelse......- jeg som hadde gledet meg til et kjøp.... jajaja .. så jeg gikk ut av butikken med halen mellom bena.... så trist så trist.
    Men hadde denne plasma en dedikert dvdspiller for seg selv?
    Mang slike butikker har en spiller gående, så går signalet fra den ene tv til den andre i uendelig lange rekker.
    Har sett det flere steder for man faktisk setter en dvd inn på scart 1, tapper scart 2 fra tv og gir signalet til en ny tv i scart 1. Den tv-en tappes så igjen i scart 2 og slik forstetter lenken bortover radene.
    Vil tro at signalet kan forringes en god del da.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med tor, typisk betjening som ikke vet hva de driver med.
    Se mitt innlegg her: http://avforum.no/forum/tv-apparater/22273-noen-som-kan-vise-meg-et-bilde-fra-en-plasmatv.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innomelkjøpog så på Philips sin 9986 (42 tommer). Her hadde de koblet opp en temmelig bra dvd-spiller som oppskalerer bildet til hd-tv (eller noe slik). Da jeg var innom så spilte de av den hai-tegnefilmen. Og her var det ett UTROLIG bra bilde. Men på samtlige andre lcd/plasma skjermer var det skikkelig skrotbilde... Myesnø,etterslep og alt annet som virkelig skremte meg. Så det er tydeligvis veldig stor forskjell på på både tv'er og hvilket signal den blir gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke tegnefilmer en kilde som nesten alltid vil se rimelig bra ut? Det er vel mer krevende å vise andre typer filmer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye dårlig signal å se i butikkene ja. For litt siden så jeg en dyr Panasonic og en rimelig Philips ved siden av hverandre. Philps'n fikk et bra DVD signal mens Panasonicen fikk NRK 1 TV ! Hadde butikken tenkt å selge ut restopplaget av Philips'n tro for denne hadde mye bedre bilde ? ....

Eller har jeg god erfaring med hvordan signalet påvirker kvaliteten på bildet da jeg sliter med et dårlig TV signal fra UPC. Det bilr ikke bedre i hverfall med stor skjerm. Vurdere å skaffe parabol istedet.

Ellers kan jeg anbefale folk å skaffe seg en skikkelig Component kabel (RGB) og kjøre DVD'n med progressivt scan. Det ga kjempebilde med Pioneer spiller på min Viewpia 37" LCD

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å bedømme en flatskjerm etter hvordan en tegnefilm eller stillestående demomateriale ser ut.

Jeg ser minst mulig fotball på TV, men nettopp en fotballmatch er noe av det mest avslørende materialet man kan gi en flatskjerm. Her er det veldig mange som faller gjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med tråd-starter her. De allerfleste flat-skjermer har elendig signal-behandling. Selvom de er koblet opp ideelt direkte til både DVD og HD så er bildet helt forferdelig. Det ser itillegg ut som de kun har 256-farger.

Plasma og lcd-tver er nesten en like stor 'scam' som da elektronikk-kjedene begynte å pushe 16:9 tver på folk, slik at 99,99% av materialet de så på ble forvrengt. Men folk er blitt bombadert gjennom media at flatt er bra, og det ser jo veldig ekslusivt sålenge man ikke skrur dem på eller går nærmære en 5m. Folk har aldri kunnet stille inn sine gamle tver heller, så det er jo ikke nødvendig for tv-produsentene og lage noe som ser bra ut likevel.

Får vel mye kjeft nå, men det er bare min egen mening. Og alle som er storfornøyd med sine flatskjermer har jo i deres øyne gjort ett godt kjøp.

(Enda mer gulp: Pioneer-plasmaer er virkelig ille, hadde ikke klart å se dagsrevyen på de engang).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du er i en inne i en dustete elektronikk kjede som selger i store kvanta så har betjeningen ikke peil på å stille inn tv'er ivertfall. Når du ser på et tv ta fjernkontrollen og juster ned kontrasten til 60-65% og lysstyrken til ca 40%. de i butikken har en tendens til å stille inn kontrasten mellom 80-100% og lysstyrken 50-70% og da vil jo bildet se helt forferdelig ut.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Når du er i en inne i en dustete elektronikk kjede som selger i store kvanta så har betjeningen ikke peil på å stille inn tv'er ivertfall. Når du ser på et tv ta fjernkontrollen og juster ned kontrasten til 60-65% og lysstyrken til ca 40%. de i butikken har en tendens til å stille inn kontrasten mellom 80-100% og lysstyrken 50-70% og da vil jo bildet se helt forferdelig ut.
    He he.

Egen rase disse selgerne. Jeg tror de blir ladet opp av det intense lyset fra skjermene. Det er derfor de skrur opp lys og kontrast og går i hvit skjorte

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    (Enda mer gulp: Pioneer-plasmaer er virkelig ille, hadde ikke klart å se dagsrevyen på de engang).
    Hehe... ikke jeg heller...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom på elkjøp på mandag, og du verden som det satses på flatskjerm TVer fortiden. Er også enig med trådstarter om den ofte skuffende bildekvaliteten man finner på selv de dyre modellene. Ser det er populært med og ofte går i godt mettede og fargesprakende dataanimerte filmer for å skape imponerende bilder på disse skjermene, lurer på hvordan plasma og LCD tv salget salget hadde vært uten Pixar filmer....;-)

Får ellers bare håpe at bilde kvalitet og pris vil møtes litt mer etterhvert, så man f.eks kan få litt mer de kvalitetene man er vant med fra CRT skjerm bilde/pris og med flat skjerm innpakkning.

Ellers synes jeg dagsrevyen og mye av det andre som sendes på tv, gjør seg godt på en liten 14" crt TV med laang betraknings avstand, synes virkeligheten ikke alltid er like hyggelig å få rett inn i stua, og se på i stort, for å si det sånn. ;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt enig her: Det er langt mellom de virkelig gode Plasma- og LCD-skjermene. Per Johnnys kommentar om at det er akkurat som om de bare har 256 farger er helt på sin plass. Panoreringer over blå himmel avslører ofte graderinger i bildet, der en projektor eller CRT-tv har fine, jevne overganger.

Jeg antar at dårlig bildebehandling og dårlig fargeoppløsning, koblet med skarpe piksler i en "oppblåst" skjerm forårsaker dette. Ser ikke helt vitsen med å kjøpe større skjerm hvis man bare må flytte seg lenger unna.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror bare jeg hopper over disse plasma/lcd skjermene jeg og venter til OLED har kommet for fullt.... :wink:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •