Jeg er like skuffet som en liten guttunge som nettopp har mistet isen sin i asfalten. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror ikke OLED kommer til å slå ann. Det er for dyrt å produsere eller noe slikt..

Leste en lang post på hw.no forumet her om dagen, han gjorde godt greie for (og med dyp innsikt) hvorfor det ikke kom til å slå ann (eller det kom til å slå ann for sent)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart at det må jobbes mye med å forklare folk dette med de forskjellige signaltypene. Tror helt klart at trådstarter hadde hatt en annen opfatning om skjermen hvis han hadde lånt den med seg hjem og koblet den opp med komponent, VGA eller DVI. Syntes kjedene som selger disse skjermene seriøst burde begynne å tenke signalkilde.

Ellers så er vel de fleste kundene som kjøper disse ikke særlig interessert i topp kvalitet. Kvaliteten fra de forskjellige TV kanaler varierer jo sterk og hovedgrunnen for at de kjøper disse skjermene er WAF. De ser bra ut sparer plass.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Det er helt klart at det må jobbes mye med å forklare folk dette med de forskjellige signaltypene. Tror helt klart at trådstarter hadde hatt en annen opfatning om skjermen hvis han hadde lånt den med seg hjem og koblet den opp med komponent, VGA eller DVI. Syntes kjedene som selger disse skjermene seriøst burde begynne å tenke signalkilde.

Ellers så er vel de fleste kundene som kjøper disse ikke særlig interessert i topp kvalitet. Kvaliteten fra de forskjellige TV kanaler varierer jo sterk og hovedgrunnen for at de kjøper disse skjermene er WAF. De ser bra ut sparer plass.

Philips til under 15k har ikke komponent/dvi om det er plasma. Er det LCD har den en dvi tilkobling med medfølgende overgang til vga og enda en overgang fra vga til komponent. Praktiskt.. Ikke uten grunn at de koster under 15k

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OBS! OBS! Langt innlegg

Jeg føler med trådstarter og forstår virkelig skuffelsen, fordi jeg har vært der selv. På min lille oppdagelsesferd hos diverse elektonikkforhandlere har jeg kommet til at ingen produkter under ca 25-30k tilfredsstiller mine kvalitetskrav. Jeg kan da ikke være spesielt kresen på bildekvaliteten, for jeg har aldri hatt noe annet enn billig elkjøp 4:3 TV tidligere.

Mitt forslag til å prøve å løse problemet er å enten ta med egne kabler og bruke butikkens mest interessante kilde, eller aller helst ta med din egen. Jeg har lest at flere klager over at man det vises tegnefilmer og "lettere" materiale. Hvorfor ikke ta med dine egne referanse dvder? Hva med å bruke 30dagers returrett for alt den er verdt? Ta deg tid til å teste hjemme i din egen stue med den avstanden og de lysforholdene man kommer til å bruke produktet under.

Jeg får intrykket av at folk forventer for mye av lavpris kjedene. Mannen i gata ønsker helst "trygge/kjente" merkevarer til en lav pris. For å oppnå dette må forretningene kutte alle variable kostnader, derfor blir det mindre midler til f.eks opplæring og kursing. Jeg synes det er synd at enkelte kunder ikke kan respektere dette. Hva skjer på f.eks Macdonalds? Er det noen som klager på at man ikke får servert maten ved bordet av servitør? Jeg synes slagordet "Hvorfor betale for mye?" er ganske passende. Det indikerer at de forsøker å gjøre produktene så rimelige som mulig. Man får som regel det man betaler for.

Jeg har bevisst unngått omtale av service nivået i disse butikkene. Dette fordi blide og positive selgere ikke trenger å koste mer enn de andre. Dette er ikke nødvendigvis noe bedre hos spesialforhandlerene (mener nå jeg da).

Mens jeg er igang med å rakke ned på alle, kan jeg like gjerne ta med de som tester varer hos spesialforretningene, og kjøper via nettet eller i butikk hos lavpriskjedene. Dette er direkte destruktivt for de som tar kostnadene med å ha demovarer i butikken. Det som kommer til å skje er at man må skrenke inn vareutvalget og demovarer.

Håper noen finner noe mening i dette lange brølet av ett innlegg :wink:

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med trådstarter, det er jaggu ikke mye kvalitet i de skjermene som leveres i dag. Hadde selv en aha opplevelse her om dagen da jeg var innom HFK i Trondheim. Der har de en 50" pioneer plasma som jeg har kikket på flere ganger med vanlig tv-bilde som jeg synes har vært nærmest flaut å se på. Men her om dagen hadde de fått in en KISS dvd-spiller (ja jeg vet) med en eller annen form for trådløst nett samt HD opptaker. Denne var koblet opp til pioneeren og viste vanlig analog antenne signal -
    Det er noe av det beste jeg har sett av TV-sendinger på noen plasma !?
    Hva er det somgjør at en tuner i en plasma til 50 lapper ikke har bedre tuner en et KISS media senter?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •