Hitachi 42PMA500PRO

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi 42PMA500PRO

Ser at Elkjøp har denne "Høyoppløselig" til15995.
    Er dette en bedre skjerm en Panasonic 42"pa50?
    Noen som har noen formening om denne skjermen?
    Jensi

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg ser etter litt rask googling så står det at den har 1024 x 1024 i oppløsning. Dette er iallefall ikke hva jeg kaller "høyoppløselig". Den kan ikke vise 720p og dette vil jeg si er en stor ulempe siden det er dette som er "fremtiden". Ser også ut som den har 1000:1 kontra 4000:1 på Panasonic skjermen

Panasonic skjermen har 852 x 480 , noe som vil passe bedre siden dette er "ekte widescreen" og den har langt bedre kontrastnivå.

Har kun sett den ene skjermen og kan ikke utale meg om hvem som er best ,men jeg holder en knapp på panasonic skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kjikket på skjermene på Elkjøp på Forus ,
    Hitachien hang rett på siden av en Panasonic 37" pa50.
    Kunne ikke samenlignes.Likte bedre bilde på Panasonicen.
    Irriterer meg at de kjører Tour de France fra Tv2 på alle skjermene som test bilde.
    Er utrolig dårlig kvalitet på de bildene .
    Jensi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensi
    Var å kjikket på skjermene på Elkjøp på Forus ,
    Hitachien hang rett på siden av en Panasonic 37" pa50.
    Kunne ikke samenlignes.Likte bedre bilde på Panasonicen.
    Irriterer meg at de kjører Tour de France fra Tv2 på alle skjermene som test bilde.
    Er utrolig dårlig kvalitet på de bildene .
    Jensi
    Jeg er ikke sikker på at det er bildene som er dårlige...jeg synes det er glimrende at de sender Tour de France for da kan du se hvor mye dårligere plasma er enn vanlig TV på ting jeg ofte ser på...og dermed kurere lysten på plasma for en stund fremover...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Jeg er ikke sikker på at det er bildene som er dårlige...jeg synes det er glimrende at de sender Tour de France for da kan du se hvor mye dårligere plasma er enn vanlig TV på ting jeg ofte ser på...og dermed kurere lysten på plasma for en stund fremover...
    De er jo dårlig bilde på vanlige TV og på disse sendingene.
    Bare du går nærme nok så ser du den dårlige kvaliteten.
    Forstår ikke at de aldrig kan få koblet til DVD signal for virkelig å vise hva skjermene duger til.
    Hver gang jeg er i butikker her i Stavanger/Sandnes område så er det noen dårlige delte signaler de viser på alle skjermene.
    Lefdal hadde 37" med DVD og Pirats of Caribien på.Då fikk du et bra inntrykk av plasma skjermen.Tror de hadde solgt mye mer dersom de hadde satt opp litt flere demo med Plasma og vist DVD filmer.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bruksområdet er TV - er det ikke spesielt lurt å se på DVD i butikken. På min 32-tommer Loewe er ikke Tour de France-sendingene dårlige - ergo plasmaen har fortsatt en lang vei å gå for å matche de store gamle boksene. Og jeg synes ikke det er noen formildende omstendighet at bildet er større enn mine 32-tommer, det krever jo bare at bildet er enda bedre for at det skal være akspetabelt. Forøvrig synes jeg heller ikke de mindre skjermene som er utstilt i butikken er i nærheten av å matche TV-en på vanlige TV-sendinger.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så mange som sammenligner 32" CRT med plasma her... FINNES det noen gode plasmaer på 32" å sammenligne med? og hvis ikke, er det ikke naturlig at det er mye bedre bilde på en 32" CRT enn en 42" "nomatter which tech" man snakker om ? Jeg tror ikke forskjellen er så stor som mange skal ha det til hvis man sammenligner en virkelig GOD plasma på f.eks. 37" og en CRT på 36 (nærmeste vi kommer).? Vi velger plasma/lcd fordi nå er de beste blitt veldig bra, og vi VET at snart kommer høyoppløst TV/DVD etc... og snart vil både kari og ola nordmann koble pc`en til skjermen i stua (hvis de allerede ikke har gjort det) og DA er det litt dustete å sitte med en lavoppløst 70kg stygg plastkloss i stua ?

Jeg innrømmer gjerne at jeg aldri har sammenlignet selv, men jeg har en følelse av at mange sammenligner jordbær og poteter, fordi et stort bilde med middels source-kvalitet ALTID vil være mye dårligere enn et mindre bilde med samme signalkvalitet ?

Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Hvis bruksområdet er TV - er det ikke spesielt lurt å se på DVD i butikken. På min 32-tommer Loewe er ikke Tour de France-sendingene dårlige - ergo plasmaen har fortsatt en lang vei å gå for å matche de store gamle boksene. Og jeg synes ikke det er noen formildende omstendighet at bildet er større enn mine 32-tommer, det krever jo bare at bildet er enda bedre for at det skal være akspetabelt. Forøvrig synes jeg heller ikke de mindre skjermene som er utstilt i butikken er i nærheten av å matche TV-en på vanlige TV-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

1024x1024 er for meg HD-ready! Kjøpte en i går + 3 til venner, har allerede testet xbox med HD-Kit, laptop HD-klipp, 720p og 1080i, tv, dvd, virker helt perfekt. Dette er så og si den samme som 42pd5200 utgaven. Den mangler DVI/HDMI, derfor ikke hd-ready godkjent slik som 42pd5200. Siste frist i dag for 3 dagers garantien til Elkjøp. Løp "fort" og kjøp, garantert det beste kjøpet i dag!! Denne skjermen har høstet mye god kritikk! Helt rått med laptop og Nemo som film! Amped 2 HD fra xbox også vanvittig bra!. Jeg har til sammenligning en panasonic ptae700 HD projector! Høytalere, veggfeste og tuner er inklusivt !!:grin: Sammenlign aldri plasma'er som er tilkoblet kun coax.
    Til dere som fortsatt mener 1024X1024 Alis er 1024X512, les linkene under.
    http://www.hitachi.ca/Apps/hitachica...sp/hcl/hcl/en/

http://www.ee-bransjen.no/start2.asp?id=1242&id_kat=2

På PC Widescreen via VGA-port, så blir det veldig bra med 1368x768. Noen som har noe bedre forslag? 1280x720 og 1920x1080 virker dårlig via VGA-porten, men ikke via komponent hvor det virker helt nydelig!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det viktigste er jo at en er fornøyd selvsagt og Alis gir jo veldig skarpe bilder da (men har en rekke øvrige svakheter som sikkert ikke er like interessant hvis du først er såpass fornøyd)!

Lignende tråder

1. Hitachi CP RS55 eller Epson TH10 ??
    By roy_nor in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 06-01-2005, 12:28
  2. Er Hitachi plasma så dårlig?
    By Bruggern in forum TV-apparater
    Svar: 14
    Siste melding: 05-10-2005, 18:19
  3. HJELP ØNSKES FORT (Panasonic vs. Hitachi plasma)
    By inguli in forum TV-apparater
    Svar: 35
    Siste melding: 09-24-2004, 09:14
  4. Driver hitachi dvd
    By finlandia in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 02-22-2004, 20:28
  5. Hitachi Illumina PJ-TX10 Hos Spaceworld
    By EskimoBob in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 12
    Siste melding: 01-23-2004, 20:40

Stikkord for denne tråden