Betraktningsvinkel på LCD.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Betraktningsvinkel på LCD.

Hei

Driver og sonderer terrenget etter en 37" lcd til under 20.000.

Det finnes jo mange alternativer, men jeg synes innsynsvinklene på mange er dårlig.

Lyd&Bilde skriver blant annet at qpv 37" lcd får fargeforandringer allerede ved 25-30 grader til siden. dette er jo ikke bra.

Så på SHARP sin 37" på hifiklubben. Den skryter av 170 graders synsbredde, dette stemmer bra. Så lite forandringer på den.

Så til poenget. Vet noen om andre 37" lcd som bruker samme eller tilsvarende paneler som SHARP (SIPS eller MVA (PVA)).
    (Jeg likte ikke at SHARP ikke har DVI inngang. Det er for dårlig)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle gjerne hatt et SIPS-display, men det koster for tiden mer enn det smaker. Kjøpte nylig en QPVision 37 LCD. Leste testen i Lyd og Bilde og var også bekymret for innsynsvinkelen. Fant ut at butikken Sonido(tidligere Electric Planet) i Maridalsveien (like ved Alexander Kiellands Plass) i Oslo har et demorom hvor denne ble vist. Skjermen så bra ut og prisen var riktig. Ut fra mine behov var innsynsvinkelen tilfredsstillende. Har en sofa og lenestol i typisk "hjemmekino-posisjon" med 3-4 meters avstand fra skjermen. De som eventuelt må sitte på utsiden av denne "sonen" får et dårligere bilde, men det skjer ikke så ofte at det forsvarer merkostnaden.

Når det er sagt har skjermen sine pluss og minus. Bytte mellom kanaler går ganske tregt og kvaliteten på TV-bilder og DVD via scart er bob-bob. HD-input er derimot suverent. Jeg bruker en Cambridge DVD79 som kjører opptil 1080i via DVI. Dette gir krystallklare bilder uten flimmer og viser alt (på godt og vondt) som DVD-filmen har å by på. Baklyset og kontrasten kan være litt påtrengende i mørke rom, og nyansene i mørke bilder er også noe begrenset. Designet på selve skjermen er bra og kone-faktoren er derfor i boks.

Lignende tråder

1. LCD vs DLP
    By roffe in forum Digitale projektorer
    Svar: 39
    Siste melding: 06-09-2006, 16:38
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  3. Svar: 1
    Siste melding: 01-06-2005, 11:58
  4. LCD eller plasma - fordeler og ulemper.
    By Tiger in forum TV-apparater
    Svar: 25
    Siste melding: 05-29-2004, 00:53
  5. Hitachi PJ-TX10 -LCD projektor-
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 09-22-2003, 23:23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg