Innbrenning av tv logoer på plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning av tv logoer på plasma

Nå som folk går mer og mer over til plasma så burde noe gjøres med de statiske logoene som er på de forskjellige kanalene.
    Har sett at noen har prøvd å kontakte diverse kanaler om problemet uten å få noe svar tilbake.
    Når man legger ut så pass mye penger på en tv så kan vi ikke godta at tv kanalene gir f.... i dette. Den eneste måten jeg ser som en løsning er at avisene får nys i dette, de vil gå skikkelig til bunns i problemet og opplyse alle som har plasma om dette problemet, de fleste vet sikkert ikke om problemet før det er for sent. Først da vil det bli lagt press på kanalene.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjipt og ikke kunne se for mye på en kanal grunnet innbrenning...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser så mye på en kanal at logoen brenner seg inn (vet ikke hvor fort dette skjer) bør man kanskje vurdere LCD isteden?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan visst skje ganske fort.

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det med innbrenning varierer mye fra TV til TV. Har selv en Panasonic PA30. Har prøvd å få min samboer å forstå at det kan være fare for innbrenning, men det er lite som nytter. Derfor blir tv`en ofte slått på om morgenen og ikke slått av før om kvelden (selv om ingen ser på den). Likevel har jeg ikke sett noen tegn til innbrenning i skjermen. Har også hatt statiske dvd-menyer som har stått på i timesvis uten at det er noen tegn til innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Forklare damer om elektronik er waste of time

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan dette være forskjell fra skjerm til skjerm?
    Er det noe teknologi i skjermen som skal redusere innbrenning og er denne forskjellig fra en model til en annen?
    Er det noe "Du får det du betaler for" her og?
    Noen som vet noe ?
    Har bestillt en Panasonic 42" pa50 og lurer på om den er vært ca 10000 mer en en Dantax som en kompis kjøpte på Elprice for ca 10000 med veggfeste o.s.v.
    Den hadde imponerende godt bilde til den prisen.Men det er jo ikke akkurat et navn som klinger så bra i ørene når det gjelder kvalitet.
    Kanskje det går på inn brenning ?
    Jensi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maksimalt med zapping forhindrer innbrenning av logo.
    (Men det blir vanskelig å få med seg noe som helst av programmer).

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske noe om enkelte skjermer som forskyver bildet noen pixler hit og dit en gang i blandt. Dermed vil ikke logoer, tekst og annet statisk alltid havne på helt samme området.
    Teknologien er med på å redusere problemet, men er langt i fra å eliminere det helt.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sier selv i en pressemelding at deres 8-generasjons(har ikke blitt sluppet i Europe ennå) modeller vil være like motstandsdyktig mot innbrenning(ulik driftstid av piksler)som crt.Hvis dette stemmer er det kun EKSTREM bruk av statiske bilder(logoer,menyer,pc,osv)som vil sette sine spor.Med andre ord vil normal bruk ikke være noe problem.

The TH-42PWD8UK and 37" TH-37PWD8UK reproduce gradations in steps equivalent to 2,048 shades and produce 8.58 billion colors to deliver astonishing image depth and provide ultra-subtle nuances in dark scenes. The panel’s Multi-facet Asymmetrical Configuration Hyper-pixel (MACH) panel features a bounded cell structure and phosphor material that assures a panel’s service life of 60,000 hours, boosts peak brightness by more than 20% (from prior models) and increases the resistance to static-image burn-in to the same level as CRT displays.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mye prosessorkraft i tvene som produseres så burde det være mulig å, i tillegg til at panelene selvfølgelig tåler mere og mere, lage en funksjon som lar deg gjøre et område "blurry" eller at skjermen selv oppfatter området som er statisk og "handler deretter" (hva nå det smarteste å gjøre måtte være)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Panasonic sier selv i en pressemelding at deres 8-generasjons(har ikke blitt sluppet i Europe ennå) modeller vil være like motstandsdyktig mot innbrenning(ulik driftstid av piksler)som crt.Hvis dette stemmer er det kun EKSTREM bruk av statiske bilder(logoer,menyer,pc,osv)som vil sette sine spor.Med andre ord vil normal bruk ikke være noe problem.
    Hmm.. Hvis panasonic sier deres 8.generasjonspaneler tåler like mye som CRT-tver så gjelder vel dette for PA50 også da disse benytter 8.generasjon PDP.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er typisk på dette forumet, kan dere heller holde dere til sakens kjerne om hvordan man skal få øynene opp hos tv selskapene. Tenk på alle de som har kjøpt plasma nå og hvor mange som kommer til å kjøpe før det er kommet noen teknologi som forhindrer innbrenning. Skal de måtte kjøpe nye apperater med ny teknologi for å forsikre seg mot dette? Saken er at plasmaskjermer er utsatt for dette uansett om du eller naboen har vært heldige.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sakilaas
    Hmm.. Hvis panasonic sier deres 8.generasjonspaneler tåler like mye som CRT-tver så gjelder vel dette for PA50 også da disse benytter 8.generasjon PDP.
    Det vet jeg ikke, den artikkelen jeg referer til gjelder kun for TH-42PWD8UK og 37" TH-37PWD8UK.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde problemets kjerne var å eliminere innbrenning,derfor synes jeg Panasonic sin fremtid angående plasma skjermer er interesant.

Personelig mener jeg det blir helt feil å bruke ressurser på å stanse tv-selskapenes logo bruk.Dette blir jo bare en liten del av problemet,hva med tekst-tv,tv-spill konsoller,pc,menyer osv.Problemet er jo at skjermen ikke takler statiske bilder.Vi kan ikke forlange at tv-selskaper skal svi for dette.Det er viktig for kanalene å markere seg, vise hvem de er.Dette dreier seg om reklame inntekter,abonementer osv.Store tapte inntekter,pga mulig fare for innbrenning hvis man ser på TV2 "15 timer" i strekk med en billig plasma.Dette høres for meg helt feil ut,her er det teknologien i plasma skjermene som har vært dårlig.

Så hvem har ansvaret for innbrenning??
    De fleste produsenter advarer i bruker manualen mot å utsette skjermen for statiske bilder for en lengre periode.Og er derfor ingen garanti sak,produktet returneres ikke.Kanskje urettferdig,men slik er det.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det er typisk på dette forumet, kan dere heller holde dere til sakens kjerne om hvordan man skal få øynene opp hos tv selskapene.
    Det blir for dumt.
    Fordi noen kjøper dyr teknologi som ikke er helt tilpasset systemet enda (innbrenning av logoer), så skal tv-stasjonene forandre sine rutiner.
    Vi ser jo på det rene at det nå kommer flere og flere skjermer som hanskes med dette problemet fint.
    Det var ikke tv-stasjonen i utgangspunktet som var problemet, med teknologien som var "dårlig" i skjermene på et tidlig tidspunkt.

Hadde jeg drevet tv-stasjon og du ringte meg for å flytte på logoen, så hadde jeg henvist til teknologien på disse skjermene som minimerer problemet.

Det du sier er vel at hvis en del av oss kjøper sportsbiler så bør veidirektoratet straks sette igang utbygging/oppgradering av veinettet til mer motorveier og høyere hastigheter.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det er typisk på dette forumet, kan dere heller holde dere til sakens kjerne om hvordan man skal få øynene opp hos tv selskapene. Tenk på alle de som har kjøpt plasma nå og hvor mange som kommer til å kjøpe før det er kommet noen teknologi som forhindrer innbrenning. Skal de måtte kjøpe nye apperater med ny teknologi for å forsikre seg mot dette? Saken er at plasmaskjermer er utsatt for dette uansett om du eller naboen har vært heldige.

Det er overhodet ikke tv-selskapene sin oppgave å takle problemet med innbrenning av plasmaskjermer. Tv-selskapene er INNHOLDS leverandører. Teknologien for fremvisning av innholdet står TEKNOLOGI selskapene for. (Panasonic, Thomson, Philips, Sony osv)

Å si til innholdsleverandørene at "Den nye TV'en min taklere ikke innholdet, fjern logoen/undertekster/flimringen..." er å skyte budbringeren.

Det er teknologi selskapene sin feil. Det er de som ikke produserer gode nok TV'er. Eventuelt er det kunden som er dum nok til å kjøpe et dårlig produkt.

Det er Kunden som må påse at han kjøper et produkt som holder.
    Det er teknologiselskapene som må lage produkter som holder.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke noe problem for tv selskapene å flytte på logoen av og til, det er jo tross alt datastyrt. Skulle jeg brukt tv'en på spilling og data så hadde jeg gått for lcd siden de er bedre egnet for dette.

Det er vel ikke vits å diskutere dette mer siden det ikke virker som det er noe innteresse for å få løst problemet.

Kommer nok til å gå for dlp tv siden det har bedre bilde enn plasma, da slipper jeg også faren for innbrenning

Var og så på sagem sitt 45" dlp tv, det var steinbra bilde på det. Sammenlignet det med de andre plasma tv'ene i klassen 30 - 40k, bildet var rett og slett bedre på dlp tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Det er overhodet ikke tv-selskapene sin oppgave å takle problemet med innbrenning av plasmaskjermer. Tv-selskapene er INNHOLDS leverandører. Teknologien for fremvisning av innholdet står TEKNOLOGI selskapene for. (Panasonic, Thomson, Philips, Sony osv)

Å si til innholdsleverandørene at "Den nye TV'en min taklere ikke innholdet, fjern logoen/undertekster/flimringen..." er å skyte budbringeren.

Det er teknologi selskapene sin feil. Det er de som ikke produserer gode nok TV'er. Eventuelt er det kunden som er dum nok til å kjøpe et dårlig produkt.

Det er Kunden som må påse at han kjøper et produkt som holder.
    Det er teknologiselskapene som må lage produkter som holder.
    Tror nok produsentene gjør sitt beste i å gi oss bra skjermer. De må jo også produsere skjermer som folk har råd til å kjøpe. Teksten på film er heller ikke statisk, det er ikke snakk om å fjerne logoen bare å flytte på den av og til, det er jo ivertfall 2 hjørner i toppen av bildet de kan bytte imellom. fjerne flimringen???????? Vi betaler jo tross alt for å se på kanalene, kundene har jo også noe å si her. Tv selskapene må jo også tilpasse seg slik som alle andre bedrifter som selger noe må.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det blir for dumt.
    Fordi noen kjøper dyr teknologi som ikke er helt tilpasset systemet enda (innbrenning av logoer), så skal tv-stasjonene forandre sine rutiner.
    Vi ser jo på det rene at det nå kommer flere og flere skjermer som hanskes med dette problemet fint.
    Det var ikke tv-stasjonen i utgangspunktet som var problemet, med teknologien som var "dårlig" i skjermene på et tidlig tidspunkt.

Hadde jeg drevet tv-stasjon og du ringte meg for å flytte på logoen, så hadde jeg henvist til teknologien på disse skjermene som minimerer problemet.

Det du sier er vel at hvis en del av oss kjøper sportsbiler så bør veidirektoratet straks sette igang utbygging/oppgradering av veinettet til mer motorveier og høyere hastigheter.
    Tv selskapene selger ett produkt, og det er vi seere som er kunden. Tror ikke du hadde egnet deg som sjef for en tv stasjon, lol

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  2. Test tips for Plasma, og innbrenning
    By AndersT2 in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2004, 21:11
  3. Plasma TV salget, opp 127%
    By Bjellesauen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-29-2004, 20:11