Innbrenning av tv logoer på plasma - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet at dette er en gammel tråd og sånn. Nå er det jo slik at de fleste tv stasjoner slår av logoen nå det er reklamepause. Tror faktisk NRK også ofte gjør dette når det er "reklame" . Dette hjelper jo masse... !

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Ironi] Ja det hjelper kjempe mye....[/Ironi] ;-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser igjennom denne "gamle" tråden, ser jeg at det ser ut som jeg er 'kjempesint'. Vil bare presisere at det er jeg ikke, og innbrenningen på min skjerm er egentelig nærmest et ikke-problem, da det kun er synlig i enkelte få situasjoner, og selv da må man 'myse' for å få øye på det. Men mitt poeng i denne tråden var vel at stasjonene godt kunne gjort litt for å avhjelpe problemet, selv om det nok er ganske marginalt. På nye skjermer er det kanskje ikke et tema i det hele tatt(?).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avhengig av seere

Ikke minst er TV selskapene avhengig av at folk ser på kanlene deres.... jeg skipper for tiden flere kanaler for å unngaå innbrenning, for å være på den sikre siden. Er vi mange nok som tenker likt så er det et problem for TV -kanalene, og det er jo relativt enkelt for dem å flytte litt rundt på den logoen.... litt kjedelig men jeg har ikke noe valg når jeg er opptatt av innbrenning på min 40k skjerm.

En annen ting er jo at det må være utrolig positivt for NRK og ha sin logo brent inn i min skjerm... det gir jo gratisreklame hele døgnet neste.. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett litt på en kammerats Pioneer 436, og den hadde også meget sjenerende "innbrenninger" etter å ha sett på et litt smalere bilde i lengre tid. Tror dette er et stort "problem" for alle plasmaer, men det forsvinner jo veldig fort når man ser på noe annet. Hvis jeg f.eks ser på 4:3 TV en hel kveld, og plutselig slår over på 16:9 ser jeg meget tydelig forskjell i farge-intensiteten der hvor 4:3-bildet sluttet, men dette forsvinner i løpet at noen få minutter. Tilogmed skjermspareren på DVD-spilleren min markerer territorium, men det forsvinner veldig fort når filmen settes i gang igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har Pioneer skjermene et problem

Synes det er urovekkende mange somhar opplevd innbrenning på Pioneer skjermer. Jeg selv har panasonic og ikke vært borti dette.
    Jeg bruker Xbox'en som spilleanlegg og viser musikken på TV'en.
    Samme statiske bilde og det kan stå på hele festen, men ingenting henger igjen i skjermen(takk og lov) Jeg hadde blitt gal hvis jeg måtte tenke på logoer og annet for å slippe innbrenning. Har ikke betalt det hvite ut av øyet for å tenke på dette!

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Panasonic 42PV500, glemte den på hele natta med PANASONIC "skjermspareren" på. Problemet med den er at den bare går opp og ned i midten og jeg kunne tydelig see at det var ett lysere feldt i midten på skjermen når jeg hadde helt mørk skjerm. Slo av TV'n og dro på jobb,når jeg kom hjem igjen var det ikke noe synelig lengre.
    Dette var vel ikke noen innbrenning, men mer en "overladdning" av plasmacellene midt på skjermen.
    Kjører også en god del 4:3, men ser ingen kanter.

Synes det virker som Pioneer sliter mer med slikt, kjenner en som har en 506, denne har tydelige merker etter 4:3. Det skal vel sies at den har nok kjørt mer 4:3 en min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Pioneer 436 XDE i beg. av desember, og denne har allerede nå NRK-logo svakt innbrent. Ikke det at jeg ser spes. mye på NRK, og den har ikke stått på lenge uten at jeg har sett på den. Man ser det når skjermen viser svært lyse blåfarger i området. Jævlig irriterende.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torebr
    Jeg kjøpte en Pioneer 436 XDE i beg. av desember, og denne har allerede nå NRK-logo svakt innbrent. Ikke det at jeg ser spes. mye på NRK, og den har ikke stått på lenge uten at jeg har sett på den. Man ser det når skjermen viser svært lyse blåfarger i området. Jævlig irriterende.
    dette forsvinner om noen uker, bare bruk tven mest mulig, så blir det bra skal du se

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ossen blir detta med fare for innbrennig og bruk av media center pc, når man også bruker den som en vanelig pc til skriving/internet osv i selve windows modusen, da man har den statiske oppgavelinjen nederst, kan ikke være bra å bruke MCE sammens med med plasma skjerm.. noen som har merket noe av dette :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Torebra: Dette ordner seg. Jeg også hadde dette men det har blitt mer og mer borte. Ta et par netter og sett den på en kanal med snø (f.eks. 80 eller no) og så bruke sparemodus når du sitter å glaner på nyheter eller noe tull. Etter at skjermen har fått noen timer på seg så blir problemet mye mindre.

Jeg har hatt min skjerm fra medio desember og nå syns jeg det skal mye mer til før det er etterslep av logoer, og de forsvinner så og si umiddelbart. Det virker som at det blir mye bedre når skjermen er innkjørt.

Vedr MCE så har jeg også dette, men jeg bruker den aldri til å sitte på nettet. Det er i tilfelle bare for å laste ned noen drivere eller slike ting. Den menylinja nederst hadde jeg satt på autoskjul på og så hadde jeg kanskje brukt browseren i full vindu (F11) for å minimere statiske felter. Og så hadde jeg brukt den minst mulig til dette, her er det LCD som gjelder! MCE = se på film og slikt, ikke surfing!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Lcd

kjøp lcd tv istedet for plasma så er problemet løst

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et utrolig pes vi finner oss i for siste teknologi skjermer til 30000 kr, og da fra Pioneer i tillegg, fabrikanten som har kommet lengst innenfor utvikling av plasmaskjerm....helt utrolig egentlig!
    Sier vi, da jeg faktisk vurderer plasma og Pioneer.

Lurer på hvordan holdningen, positiviteten, tålmodigheten og etterspørselen hadde vært om det ikke var merket Pioneer som har lansert de siste modellene med en egentlig sjokkerende innbrenningsproblematikk i 2005, dog av ulik grad.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pure Black???

PURE BLACK KRYSTALL LAG
    Pioneer plasmaskjermer viser bilder med større dybde og perfeksjon — spesielt i mørke partier. I nattlige scener blir skarphet og kontrast forbedret. Svarte nyanser blir fremragende gjengitt. Dette er gjort mulig med Pioneer’s unike krystallag PUREBLACK. Et ekstra lag på innsiden av beskyttelsesskjermen av glass. Ytterligere fordeler er at det øker klarheten totalt. Den bidrar også til energibesparelse.

Har Pioneer lagt på så mye "PureBlack Crystal Layer" at de må guffe opp lysstyrken usedvanlig mye for å trenge igjennom dette laget???

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i kritikken!

Kombinasjonen av plasmaskjermer som er utsatt for innbrenning og tv-kanaler som kjører logoer med for sterk kontrast til bakgrunnen er mildt sagt irriterende for de som går for dette oppsettet.

Vet ikke hvem som burde ha det etiske ansvaret for dette nå som plasma skjermer bare blir mer og mer vanlig. Toon Disney som kjører 10-15% av skjermen som logo eller pioneer og andre som faktisk tar skade av det. Det er jo helt klart at unger som ser på Cartoon-kanalene ikke nøyer seg med en halvtime, men gjerne 2-3 timer når de først er i gang. Og man kan jo prøve å si til en 4 åring at skjermen tar skade av tegnefilm-kanalen... hehe lykke til!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Nå som folk går mer og mer over til plasma så burde noe gjøres med de statiske logoene som er på de forskjellige kanalene.
    Har sett at noen har prøvd å kontakte diverse kanaler om problemet uten å få noe svar tilbake.
    Når man legger ut så pass mye penger på en tv så kan vi ikke godta at tv kanalene gir f.... i dette. Den eneste måten jeg ser som en løsning er at avisene får nys i dette, de vil gå skikkelig til bunns i problemet og opplyse alle som har plasma om dette problemet, de fleste vet sikkert ikke om problemet før det er for sent. Først da vil det bli lagt press på kanalene.
    Du mener vel ikke seriøst at TV kanalene bør kutte ut logoen sin fordi DU kjøper teknologi som ikke er spesielt god til å vise tingene du har lyst til å se på? Hvis dette er et problem så er det jo to ting å gjøre. Det er da lenge sien avisene fikk nys om dette, og dette var faktisk et nyhetsinnslag en gang i tiden

1. Vente til produsentene av plasma klarer å fikse så innbrenning blir et mindre problem.

2. Kjøpe seg en LCD.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Du mener vel ikke seriøst at TV kanalene bør kutte ut logoen sin fordi DU kjøper teknologi som ikke er spesielt god til å vise tingene du har lyst til å se på? Hvis dette er et problem så er det jo to ting å gjøre. Det er da lenge sien avisene fikk nys om dette, og dette var faktisk et nyhetsinnslag en gang i tiden

1. Vente til produsentene av plasma klarer å fikse så innbrenning blir et mindre problem.

2. Kjøpe seg en LCD.
    Skjønner heller ikke hvorfor TV kanalene skal oppføre seg sånn at det bare er et fåtall av teknologiene som brukes av seerene som ikke tar skade av disse logoene. Er TV kanalene interessert i å få fornøyde seere som bruker mye tid og ser på kanalen deres, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke også skulle ha interesse av denne problemstillingen og kan ta slike innbrennings problemer enkelte tenologier har, alvorlig og tilpasse lysstyrken og plasseringen av disse stasjons logoene sånn at ikke innbrennings problematikken ble et problem.

Synes at en favorisering av en enkelt innbrennings frie teknologier som LCD og bakprojisert DLP osv, er litt kort-tenkt også, med tanke på de andre store bildemessige fordelene andre bildevisnings teknologier har fremfor "lampe og lysrør" baserte teknologier.

Nyere teknologier hvor man produserer lys i hver av Pixcelene som man for eksempel gjør i OLED, vil ha samme problemer med at de punktene som sender ut mest lys over tid blir raskere slitt, slik at man etter en gitt periode vil få synlige variasjoner i slitasjen. Med tanke på hvordan et statisk opplyst punkt vil stjele oppmeromheten for handlingen på skjermen, vil redusere kontrast, ødelegge sortnivå for Iris for enkelte projektorer osv, så kan jeg ikke skjønne annet enn at tv selskapene også vil ha en egen interesse av å ta logofremvisningen på alvor, og komme til bedre løsninger enn de som man ofte ser i dag.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg ask4me2!

Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Du mener vel ikke seriøst at TV kanalene bør kutte ut logoen sin fordi DU kjøper teknologi som ikke er spesielt god til å vise tingene du har lyst til å se på?
    Jo, såklart mener jeg at TV kanalene kan ta hensyn til dette når så utrolig mange forbrukere sitter med f.eks plasmaskjermer som kan ta skade av innbrenning. Det skal såpass lite tilpasningsvilje til fra de at problemet kan minskes/fjernes uten at de må kutte ut logoen.

Hva er galt med at noen foreslår at både teknologi-produsentene og kildeprodusentene kan gjøre ting for å unngå dette problemet?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at den er der er egen reklame, uten logoen er det lettere for andre å bruke innholdet i sendingene til andre ting. Dette vil jeg tro har en ganske stor verdi for de.

At produsenten av TVen ikke klarer å fikse dette ligger vel på de og ikke tv kanalene?

Nå har jeg riktig nok ikke plasma selv (enda) så kanskje jeg tar helt feil her, men hvor stort problem er innbrenning på nyere skjermer? Det skal vel stå på en god stund sammenhengende før det blir innbrenning? Jeg har flere kamerater som har plasmaer i div pris klasser, samt at på jobben har vi en som står på hele tiden (pioneer) uten at det har blitt anntydninger til innbrenning. (stort sett TV2)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å lese hele tråden kanskje...

Kanalene kunne enten gjøre logoene mer til "vannmerker" som er delvis gjennomsiktige, men allikevel synlige, eller de kunne flytte dem rundt fra tid til annen.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  2. Test tips for Plasma, og innbrenning
    By AndersT2 in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2004, 21:11
  3. Plasma TV salget, opp 127%
    By Bjellesauen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-29-2004, 20:11