Innbrenning av tv logoer på plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man behøver jo ikke å fjerne logoer og menyer helt. Dersom man gjør dem litt gjennomsiktige(som de fleste TV-stasjonslogoer allerede er), ville det hjelpe mye. Amerikanske stasjoner ser ut til å ha skjønt dette, stort sett.

Et slags vannmerke hadde vært mer enn nok når det gjelder TV-stasjonslogoer.
    Skjønner ikke hvorfor de må "skrike ut" at "NÅ SER DU PÅ TV STASJONEN VÅR, BARE SÅ DU VET DET" med logoen sin. Jada- jeg skjønner faktisk det, og ville også skjønt det om logoen var litt mindre sjenerende.

'Verstingene' er de som er helt solide, som f.eks. TVNorge og ZTV.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Tv selskapene selger ett produkt, og det er vi seere som er kunden. Tror ikke du hadde egnet deg som sjef for en tv stasjon, lol
    Joda, for jeg hadde fokusert på godt innhold og gode programmer.
    Hadde ikke sittet i telefonen eller lest brev fra en stakkar som ville ha flyttet på logoen fordi den sjenerer den nye tv-en hans.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Man behøver jo ikke å fjerne logoer og menyer helt. Dersom man gjør dem litt gjennomsiktige(som de fleste TV-stasjonslogoer allerede er), ville det hjelpe mye. Amerikanske stasjoner ser ut til å ha skjønt dette, stort sett.

Et slags vannmerke hadde vært mer enn nok når det gjelder TV-stasjonslogoer.
    Skjønner ikke hvorfor de må "skrike ut" at "NÅ SER DU PÅ TV STASJONEN VÅR, BARE SÅ DU VET DET" med logoen sin. Jada- jeg skjønner faktisk det, og ville også skjønt det om logoen var litt mindre sjenerende.

'Verstingene' er de som er helt solide, som f.eks. TVNorge og ZTV.
    Er veldig enig med deg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Joda, for jeg hadde fokusert på godt innhold og gode programmer.
    Hadde ikke sittet i telefonen eller lest brev fra en stakkar som ville ha flyttet på logoen fordi den sjenerer den nye tv-en hans.
    Vel nå kommer det til å bli solgt rundt 150 000 flatskjermer i år så det er ikke bare en stakkars som kan få problemer

Tenk når mannen kommer hjem fra jobb og skal se en film på sin nye flatskjerm og han legger merke til en N som viser hele tiden i det ene hjørnet, og den verre halvdel har sett på såpeopra hele dagen på denne kanalen

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg ikke det er noe stort problem, har hatt tv´n stående på en hel dag på samme kanal uten at jeg har sett noe antydning til innbrenning av logo (pana 37PA30). Det er jo allerrede solgt mange tusen skjermer,og hadde det vært et stort problem hadde vel flere klaget, selv har jeg aldri hørt om noen som har fått innbrenning av logo på skjermen sin ved vanlig tv bruk.

Når det er sagt er jeg enig i at tv-selvskapene ikke nødvendingvis trenger å ha så flashy logo, et vannmerke logo hadde holdt lenge.

Forresten så betaler vi ikke for tv2 og tvnorge(siden det ble nevnt her at tv-selvskapene skulle høre på oss siden vi var kunder og betalte for kanalen), om vi da ikke er så "dumme" å kjøper produktene som det reklameres for der da.... :roll:

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hallo? Er det veidirektoratet? Ja, jeg vil klage til dere. Bilen min svinger så dårlig, kan dere se å rette ut alle veiene, slik at jeg kan kjøre der? Nå har jeg kjøpt en bil til flere hundretusen som ikke svinger så godt, så viser det seg at veiene i Norge svinger mye og ofte. Dette må opphøre med øyeblikkelig virkning!!

Vennlig hilsen frustrert skattebetaler!

Razor, hvis du ikke forstår denne analogien, så fortjener du å få innbrent alle logoer på skjermen din. Klag til plasmaprodusenten, ikke tv-stasjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Hallo? Er det veidirektoratet? Ja, jeg vil klage til dere. Bilen min svinger så dårlig, kan dere se å rette ut alle veiene, slik at jeg kan kjøre der? Nå har jeg kjøpt en bil til flere hundretusen som ikke svinger så godt, så viser det seg at veiene i Norge svinger mye og ofte. Dette må opphøre med øyeblikkelig virkning!!

Vennlig hilsen frustrert skattebetaler!

Razor, hvis du ikke forstår denne analogien, så fortjener du å få innbrent alle logoer på skjermen din. Klag til plasmaprodusenten, ikke tv-stasjonene.
    Veidiriktoratet er statlig. Tv kanaler er "butikk" (utenom nrk da) som selger en vare, "kunden har alltid rett", tror ikke du har fått det med deg ivertfall. Så slutt å blande inn veidiriktoratet, det er en elendig sammenligning som ikke rimer noen plass.

Hei. Er jeg kommet til phillips, tv selskapene som jeg ser på synes det er vannskelig å programere om logoen sin så at den ikke lenger er statisk. Kunne dere vært så snille å bruke 100 mill på å utvikle teknologien deres slik at skjermene slipper å få permanente vannmerker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Justin Case traff spikeren på hodet med sitt sarkastiske/ironiske innlegg. Veldig bra!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lark
    Jeg synes Justin Case traff spikeren på hodet med sitt sarkastiske/ironiske innlegg. Veldig bra!!
    Han hadde ikke truffet spikeren med en slegge en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Personlig tror jeg ikke det er noe stort problem, har hatt tv´n stående på en hel dag på samme kanal uten at jeg har sett noe antydning til innbrenning av logo (pana 37PA30). Det er jo allerrede solgt mange tusen skjermer,og hadde det vært et stort problem hadde vel flere klaget, selv har jeg aldri hørt om noen som har fått innbrenning av logo på skjermen sin ved vanlig tv bruk.

Når det er sagt er jeg enig i at tv-selvskapene ikke nødvendingvis trenger å ha så flashy logo, et vannmerke logo hadde holdt lenge.

Forresten så betaler vi ikke for tv2 og tvnorge(siden det ble nevnt her at tv-selvskapene skulle høre på oss siden vi var kunder og betalte for kanalen), om vi da ikke er så "dumme" å kjøper produktene som det reklameres for der da.... :roll:
    Når de går over til bare å sende digitalt så må vi nok dessverre betale for de også, det er vel ikke så lenge før det skjer.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Han hadde ikke truffet spikeren med en slegge en gang

Nå er jeg faktisk ganske god både med hammer og slegge, siden jeg var hyttebygger i min ungdom, så det visste du ikke. Språkmessig vil jeg påstå jeg er så god at jeg kan meisle et argument inn i pannen på en tullete forumbruker med barberblad.

t-t-t-t tog du an' ? ;-)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel opp til hver enkelt å velge om de vil betale for digitalt eller holde seg til analogt.. tror det er noen år til vi ser et rent digital nett...og da er vel også innbrenningen på plasma en sagablott også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg faktisk ganske god både med hammer og slegge, siden jeg var hyttebygger i min ungdom, så det visste du ikke. Språkmessig vil jeg påstå jeg er så god at jeg kan meisle et argument inn i pannen på en tullete forumbruker med barberblad.

t-t-t-t tog du an' ? ;-)
    Du må jo først klare å komme med noen gode argument da, har ikke lest noen så langt. Sikter du til meg anngående tullete forumbruker?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    RPGLRAM
    (Ruller på gulvet, ler rompa av meg)
    Takker justin, det var omtrent der jeg ville.

RAZOR:
    Og hvorfor skulle ikke produsentene bruke mange millioner på å utvikle en teknologi som motvirker problemet.
    Bilbransjen bruker jo mangfoldige millioner på utvikling av én ny modell.

Nå skifter jeg jobb fra tv-kanalsjef til plasmaprodusent.
    Og produktet jeg skal utvikle er en plasma fri for innbrenningsproblemer.

Sånn, da har jeg blåst noen millioner på det. Ble litt prøving og feiling, men nå er det på plass.
    De første modellene kommer nok til å koste 80.000,- per stk, men etter hvert vil prisen dale.

Har jeg en markedsfordel nå Razor?
    2 plasmatv-er ved siden av hverandre. Selgeren forklarer hva den dyre gir meg i forhold til den billige.

Poenget mitt, og andres her er at det ikke er tv-kanalens ansvar å flytte på logoer fordi det er kommet en teknologi som lider under et fenomen (logoen) som har vært i åresvis lenge før plasma ble aktuelt.

Jeg holder også fast på at dette er et forbigående problem. Det vil komme plasma uten innbrenningsproblem ved ordinær bruk.

"Men hva med oss som har plasma og innbrenningsproblemer nå da?" - spør du kanskje.
    Vel, til det må jeg bare si, sorry mac.
    Det var mange som måtte betale 80.000 for sin plasma før du kjøpte din.
    Det sitter mange med projektor som kostet over 20.000 hjemme med en kontrast på 500:1.

Det konster å være på topp, og skal man ligge på 2-3 år gammel teknologi fordi det er billig, ja så får man også 2-3 år gammel teknologi i bruk også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får avslutte dette temaet nå!

Det er faktisk noen av oss som har andre ting å gjøre enn å farte rundt å kverulere på alle tråder her på forumet. Har faktisk ikke planer om å kjøpe plasma enda da jeg synes bildet ikke er blitt bra nok. Men det er synd på de som har problemer med dette. Det er jo kjent her i norge at vi ikke står samlet for å få noe igjennom, det viser seg jo igjen her inne også.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo kjent her i norge at vi ikke står samlet for å få noe igjennom, det viser seg jo igjen her inne også.
    Er idéen dårlig, får du ikke samlet folket. Det kalles demokrati.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette problemet med innbrenning virkelig et problem? Jeg har hatt min plasmaskjerm i ett år nå og jeg tror nok at den har stått på nærmere 8 timer pr. døgn i snitt. Ingen tegn til innbrenning av logo!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpe meg folkens, er det så vanskelig? Sammenligningen med veiutbygging osv. er jo ikke relevant, da vi ikke snakker om en multimillionsforandring for TV stasjonene. Alt de trengte å gjøre, var å gjøre logoene mer transperente. På den måten ville 'bakgrunnen' skifte stadig, og det ville nok avhjelpe/kanskje fjerne problemet helt. Det kan ikke være særlig vanskelig. Skulle ikke forundre meg om det ville ta en grafiker ti minutter å forandre på dette.

MEN - innbrenning er ikke et ekstremt problem, faktisk synes de innbrente logoene eller hva det nå måtte være kun i enkelte tilfeller, stort sett når store deler av skjermen er ensfarget(gjerne svart), og selv da synes de nærmest som vannmerker, ikke i farger eller veldig tydlige.

Så - problemer er ikke stort, men løsningen er heller ikke vanskelig å gjennomføre. Ikke at det kommer til å skje men.

Men nå er det jo også sånn at menyer og "chattekolonner" på diverse jukebox kanaler er like ille. Så det må uansett være opp til eier av plasma å være litt på vakt. Men enkelte er jo ikke klar over dette med innbrenning i det hele tatt. Men de fleste vil vel kanskje heller ikke legge merke til det i hverdagen. Jeg er ganske perfeksjonist, så jeg henger meg opp i sånt. Skal sies at jeg har hatt min skjerm et par år da, og den er dermed også et par generasjoner gammel m.t.p. teknologi.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg har full sympati med dem som opplever innbrenning av kanal-logoer på skjermene sine. Det føles ekstra ille hvis man har betalt 30-40 tusen, så får man en dum logo innbrent i hjørnet. Jeg er enig i at de burde vært delvis gjennomsiktige for å minske den forstyrrende effekten de har.

MEN: det er ikke tv stasjonene sin feil at skjermprodusentene lager dårlige produkter. Det ser ut til at plasma-eiere river seg i håret over at produktet de har kjøpt, ikke tåler moderne tv-sendinger. Hvem sin feil er det?

De som lager tv-sendingen?
    De som lager plasmaskjermene?

Hvis skjermen din blir ødelagt av normalt bruk, skal du klage til de som har laget den/solgt den. Ikke til tv-stasjonene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis skjermen din blir ødelagt av normalt bruk, skal du klage til de som har laget den/solgt den. Ikke til tv-stasjonene.
    Helt greit, men i dette tilfellet, hvem av de to ville det koste mest for? Man kan klage til plasmaprodusentene, men plasmaskjermer blir bedre og bedre for hver generasjon uansett - men det er en fattig trøst for de som har kjøpt plasmaskjerm allerede.
    Å forandre litegrann på en logo - faktisk ikke forandre på logoen engang, bare gjøre den noe transperent - koster en brøkdel av hva det koster å utvikle bedre plasmaer. Og 'brøkdel' er da dagens underdrivelse.
    Dersom de faktisk måtte forandre på logoen ville det jo koste flesk, men det er ikke det det er snakk om her.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  2. Test tips for Plasma, og innbrenning
    By AndersT2 in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2004, 21:11
  3. Plasma TV salget, opp 127%
    By Bjellesauen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-29-2004, 20:11