Vertikale striper på Loewe Aconda

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vertikale striper på Loewe Aconda

Jeg har en Loewe Aconda som er fra 2002. Jeg har lagt merke til et problem som jeg ikke finner årsaken til. Når jeg ser lyse, evt. mørke scener med panorering ser jeg flere vertikale striper spesielt på venstre side av skjermen. Det er spesielt lett å se stripene i undervannsscenen i U-571.

Tilbake i 2002 da jeg opprinnelige kjøpte TV'en, så jeg problemet raskt. Jeg kontaktet butikken og fikk byttet TV'en. De klarte ikke å finne ut av problemet. Etter 5 uker (!) fikk jeg en ny. Den nye TV'en var en dyrere modell. På det nye TV apparatet var problemet i utgangspunktet ikke så merkbart, men de siste månedene har det blitt verre.

Dette er striper som er ca 1,5 tommer brede, og som er transparante. I undervannsscenen i U-571 kan de forveksles med lysstripene som går ned i vannet. Men man ser at de er statiske når kamereaet panorerer. Stipene går fra toppen av skjermen og helt ned.

Er det noen som har vært borti dette problemet tidligere? Jeg har sjekket at det ikke er DVD spilleren, og problemet er tilstede også når jeg ser på vanlige TV sendinger. Noen forslag til hva det kan være?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det hjelper deg så mye, men here goes.
    Da jeg hadde min Aconda fikk jeg horisontale striper, som var i underkant av 1 cm brede. Etter 4 uker på service fant de ut at linjetrafoen var gåen, og at dette ikke var første Acondaen det hadde hendt med.
    For å prøve et skudd i blinde, kan det være at den er satt opp feil, det kan du sjekke ved å gå inn i service menyen. Vet ikke hvem du skal kontakte for å få tak i de rette instillingene.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var interessant. Var dine striper transparante? Når oppdaget du problemet (hvilket år)? Da jeg sendte inn mitt første apparat i 2002, så hadde de (Cabelcom) aldri vært borti problemet før.

Hvordan kommer man inn i service menyen?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stripene som var på min tv hadde et grønnskjær. Hvis jeg ikke husker helt feil var dette i April 2004.
    Når det gjelder service menyen må du gjøre følgende :
    Fremme på tv'en under luken skal der være en knapp merket service. Trykk inn den og trykk på "M" knappen på fjernkontrollen jævlig fort etterpå. (det er snakk om 1 sekund eller noe)
    Det som er viktig her er å ikke tukle med noe før du har skrevet ned verdiene som allrede står der. Denne menyen er ikke for amatører, roter du deg bort der dekker ikke garantien på tv'en det.

EDIT: Fant fabrikkinstillingene:
    Geometry:
    -V AMP: 11
    -V POS: -34
    -V SYM: -41
    -V LIN: -16
    -H AMP: -17
    -H POS: 43
    -EW AMPLIT: -50
    -EW UPPER: 0
    -EW LOWER: 0
    -TRAPEZIUM: -18
    -V BOW: -3
    -V ANG: -1
    -H OFF: 16

Other adjustments:
    -Y DELAY: 5
    -SUBBRIGHTNESS: 4
    -SUBCONTRAST: -34
    -OSD CONTRAST: 8
    -ROTATION: 32
    -TEXT POS V: 39
    -TEXT POS H: 48
    -PIP POS V: -2
    -PIP POS H: 0
    -RC SUBSYS: 0
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapp tilbakemelding!

Var stripene du så alltid synlig, eller bare ved panorering i mørke/lyse scener?

Jeg tror jeg drøyer med å gå inn i service menyen før jeg har kontaktet fagfolk. Er det ikke slik at fabrikksinnstillingene i utgangspunktet skulle være ok?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis stripene er 'transperente', og kanskje 'stokker seg litt' om hverandre, og er ved panoreringer, har jeg lyst til å gjette på at det kan ha noe med oppdateringsfrekvens å gjøre? Ikke at jeg i så fall har noe forslag til hvordan man fikser det, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hvis stripene er 'transperente', og kanskje 'stokker seg litt' om hverandre, og er ved panoreringer, har jeg lyst til å gjette på at det kan ha noe med oppdateringsfrekvens å gjøre? Ikke at jeg i så fall har noe forslag til hvordan man fikser det, men...
    Ville ikke stripene da ha vært horisontale (vannrette), og ikke loddrette som de er mitt tilfelle?

Lignende tråder

1. Vertikale striper...
    By Niels Nielsen in forum CRT projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 07-02-2005, 21:14
  2. H30: Vertikale striper i bildet/ etterheng
    By atarup in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 01-26-2005, 01:31
  3. Vertikale, skrå striper over tv-skjermen?
    By Beach in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 01-23-2005, 15:36
  4. vertikale striper
    By tor in forum CRT projektorer
    Svar: 23
    Siste melding: 10-05-2004, 17:50
  5. Loewe TV
    By Tetsuo in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 12-18-2002, 01:26

Stikkord for denne tråden