Mine erfaringer med Panasonic 42PA50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mine erfaringer med Panasonic 42PA50

Fikk min 42PA50 fra min forhandler igår, her er mine erfaringer så langt.

Koblet opp xbox via komponent og satte på 1080i, resultatet var helt utrolig!!
    Både spill og filmer var en ren nytelse. (Og dette var med en løen komponent kabel til 290kr, bestiller monster kabel idag)

Så koblet jeg på parabolen med en billig scart som man finner i "billigkroken" på elkjøp, bildet var ok. Dro kjapt ned på elkjøp og kjøpte en monster scart kabel til 499kr (Pruta den ned til 400) og koblet opp med denne. Merket forskjell på bildet kan man si, og var veldig fornøyd.......helt til jeg skrudde på eurosport tour de france så ikke veldig pent ut desverre :/ Var veldig kornete og man så pixlene tydelig på detaljer. Senere på dagen var det en handball kamp på eurosport, og denne var faktisk umulig å se på. Stort sett alle andre kanaler var en fryd for øyet, men sport sendniger viste seg å være mer eller mindre usebare.

Så min konklusjon blir følgende:
    Xbox/DVD og vanlig tv(film, reality, serier) er denne skjermen helt TOPP å brukes til. 10 av 10!!!
    Men skal du se sport bør du tenke deg om.

Hvis noen har noen tips for å få sport sendinger til å se bedre ut setter jeg pris på om dere kunne skrevet litt om hvordan.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh...merkelig...

liker med andre ord ikke tv'n sport,eller er signalene fra Eurosport dårligere enn de øvrige kanalene???

Hva med sport på DVD??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det har noe med at det er direkte sendt å gjøre, men jeg vet jo ikke helt sikkert. Sport på dvd, tja, tror ikke jeg har noen dvd`r med sport på gitt, men jeg skal se om jeg klarer å få lånt noe slik at jeg får testet det og

Merket stor forskjell fra tour de france til den handball kampen hvertfall, gikk greit å se på Tour`n, men var ikke optimalt. Skulle jeg sett en hel ettappe hadde jeg foretrukket å sett på en crt skjerm.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kresen TV

Dette var et meget sært problem da! Du bør kanskje sende mail til forhandleren/Panasonic og høre om de kjenner til problemer med kvaliteten fra disse kanalene. Sport fra DVD blir jo ikke noe dårligere enn annen DVD, om ikke DVDen er tatt opp i dårlig kvalitet. Jeg tror ikke TVen klarer å skille hva som er sport og ikke. Isåfall ville du fått dårlig bildekvalitet om de plutselig begynte å spille fotball e.l. på en film. Da hadde jeg seriøst begynt å lure... Hehehe...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Koblet opp xbox via komponent og satte på 1080i, resultatet var helt utrolig!!
    Bare et spørsmål: Skjermen nedskalerer signalet da eller? Ser et sted at skjermen har en oppløsning på 852*480.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, høykomprimerte TV-signaler ser ikke bra ut på plasma, dessverre... Dette er nok imidlertid ikke en feil på TVen, du får sende en klagemail til UPC. VI VIL HA HD! (eller i det minste ikke høykomprimerte digitale sendinger overført til analogt med forventet resultat)...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Bare et spørsmål: Skjermen nedskalerer signalet da eller? Ser et sted at skjermen har en oppløsning på 852*480.
    Ja, skjermen nedskalerer signalet, noe de alle fleste nyere plasmaskjermer/LCD-TVer håndterer meget bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, var utrolig bra bilde fra xbox både på spill og film selv om det var nedskalert, ble meget overrasket faktisk. Var på expert igår, der stod alle plasma og lcd skjermene og sendte tour de france, var samme problemet med samtlige av de 42" skjermene, 32" skjermene så man det ikke så godt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig!!!

Er det mulig at plasma er så dårlig at det fortsatt ikke går an å se sport på TV? Trodde snart disse skjermene matchet vanlige TV-er???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ann, hjelper litt å sette på 4:3 format faktisk, heldigvis ser jeg ikke på sport bortsett fra fotball landskamper, og da reiser jeg på fotballpub uansett

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke forklare litt nærmere nøyaktig hva det er som gjør det 'umulig' å se håndballkamper? Er det piksellering som følge av mpeg kompresjon, er det etterslep, er det noe annet, er det alt ovenfor? Det er klart det er forskjell på kvaliteten på sendinger, men på min gamle haug av en plasmaskjerm kan jeg da allikevel se på alt det måtte være.

[edit] OK - kornete og kan se piksler; det må vel være sendingene og ikke TVen? [/edit]

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en kjent sak at sportssendinger ofte har dårlig svært dårlige overføringer for å spare båndbredde. Skru på hvilken som helst fotballkamp på tv og sammenlign med et debattprogram.

Det er selvsagt ingen ting feil med tv'en, men heller ikke en PA50 kan gjøre gull av gråstein

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett en del på Touren på min PW7. Da med RGB ut fra dreambox til cypress RGB til component converter også component fra 1015 til PW7. Har overhodet ingen problemer med bildet. Må bare si at sportsendinger ser overraskende bra ut. Mulig cypress boksen gjør signalet progresivt og dermed 50HZ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg sammenliknet en LG rz42px21 skjerm mot min 5år gamle Thompson 28 tommers tv til 45oo spenn i vinter side om side med analogt upc(dritt)signal, og må si at det var ikke veldig store forskjeller i kvalitet på de to, men det er klart at på en 42 tommer blir alle "skavanker" vesentlig mer synlige enn på en 28 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Ops.... nordeuropas lengste setning gitt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å se enda mere på tour de france idag, er kanskje ikke så rart når en fjott på en motorsykkel filmer i 50kmt at det blir litt pixlete på en så stor skjerm. Vet ikke om det kan ha noe med at jeg bruker en 10meter "standard"(Nøyaktig like tykk som en TP nettverkskabel) coax mellom parabolen og tunern. Vetke om jeg kanskje burde gå til inkjøp av en bedre type coax kabel nå som jeg har fått plasman på plass? Noen forslag?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tror ikke du skal bruke disse sykkelsendingene som målestokk på hvor bra TVen din er. De sender jo trådløst fra hver motorsykkel til produksjonsselskapet, med sikkert mye tap av data mellom dem(av og til så mye at det fører til korte brudd), og så sendes det videre til oss med muligens enda mer tap derfra. Tror nok også kabelen fra antennen din er bra nok til formålet. Dersom bildet er 'rent og pent' på gode sendinger tror jeg du må være fornøyd. Ikke at det er noe i veien med å prøve å tweake litt her og der. Du kan selvsagt prøve en bedre kabel 'for morro skyld'.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen programer er helt topp ja, er for det meste sport sendinger og amatør filming som har dårlig kvalitet. Veldig forskjell på sports sendinger og har jeg funnet ut, så på trav igår kveld, og det var jo faktisk veldig bra, så har vel noe med at det er motorsykkel kamera å gjøre ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at dinside.no plutselig har satt ned karakteren på Panasonic 42PA50 fra terningkast 5 til 3. Hvorfor i all verden gjør de det? Jeg kjøpte den blandt annet på grunnlag av testen i dinside.no. Veldig snodig.
    Link her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=215314

Denne karakter endringen kom etter at dniside kjørte en "Hvem plasma er best hittil i 2005" test, så kan jo ha noe med det å gjøre, at den plutselig må konkurere med skjermer til 30-40.000.
    Link her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=219143

Bare litt kjedelig at den får 3 i karakter selv om man klikker seg rett in på testsiden av 42PA50.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gir "betraktningsvinkel" 1 av 10 ???

Det høres da merkelig ut. Hva skal man gi LCD TVer da? -8 av 10 !?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Panasonic 42PA50 skal kjøpes
    By hjw@broadpark.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 11
    Siste melding: 06-28-2005, 03:59
  2. Panasonic TH-42PA50 Del erfaringer med panasonics nye
    By roysoerdahl in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 04-25-2005, 12:03
  3. Panasonic 42PA50 testet
    By Pio434 in forum TV-apparater
    Svar: 20
    Siste melding: 04-11-2005, 10:14
  4. AVR 2805, mine erfaringer.
    By Arendal in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-12-2004, 15:08
  5. Noen erfaringer med Panasonic TX36PL35???
    By Goofy in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 06-29-2004, 23:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •