Mine erfaringer med Panasonic 42PA50 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, virker som mange plasma skjermer har fått 1 av 10(betraktningsvinkel) på dinside testene. Det som forundrer meg er at de setter ned karakteren fra 5 til 3. Må ha skjedd i løpet av de siste dagene/siste uken.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter da ofte i "PC hjørnet" til høyre for TVen min og ser bort på den fra siden, og bildet er da meget bra - ikke noe dårligere sortnivå, kontrast eller farger derfra. Når min gamle kassable haug av en plasmaskjerm(den er jo eldgammel med sine to år på baken!) fikser det, kan jeg liksom ikke tenke meg at nye skjermer skulle være noe dårligere. LCD og innsyn derimot...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    1 av 10 i betraktningsvinkel på PA50? Jaja, det røk siste lille andel kredibilitet hos DinSide for mitt vedkommende... Jeg ville nå aldri benyttet DinSide som kjøpsgrunnlag på plasmaskjerm i alle tilfelle da. De er jo like begeistret hver gang, og nå virker det som de er like drastiske i andre retningen. Poenget er at testene bærer preg av svært liten faktisk erfaring med videoprodukter som sådan, der de f.eks. ikke engang bemerker etterslepet og det totalt fraværende sortnivået på Hitachis PD7200 42" Alis og gir denne terningkast 6.

Mitt råd er; følg med på brukererfaringer og magasiner/nettsteder som faktisk viser at de ikke svinger opp og ned slik som DinSide, for disse testene blir alt for overfladiske og mangel av substans for den jevne forbruker, som risikerer å ende opp med et B-produkt fordi de stoler på feil tjeneste.

Når det er sagt har DinSide en rekke fine artikler innen andre områder, men på visse tekniske områder er min anbefaling at de i langt større grad respekterer forbrukers store tillit til tjenesten og drar inn skikkelig kompetanse. Greit nok at en vanlig "testekar" tar for seg en ny mobiltelefon eller MP3-spiller, men til mer avanserte produkter nytter ikke en slik løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, fikk svar fra dinside.no:

"Beklager en programmeringsfeil hos IT har gjort en feil. Karakteren er 5 :-) "

Ser man det, bra av dinside, de tok ansvar, hørte på leserne, og satte karakteren tilbake til 5 Som jeg syntes den desidert fortjente!
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=215314

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det var da bra det, da... Da får vi bare håpe testene fremover gjøre noe mer nyanserte enn de har vært så langt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og funderte litt her en dag, leste at ps3/blueray filmer kun kom til å støttes av hdmi ingang pga kopibeskyttelse. Noen mente det samme ville gjelde hdtv pay-tv tjenester. Jeg har jo kun komponent ingang på min PA50, hvordan skal dette gå? Finnes det f.eks noen kovertere fra hdmi til komponent som klarer å beholde 720p/1080i og vise kopibeskyttet materiale på PA50?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du har ikke HDCP-inngang på din skjerm, og dermed vil du trolig ikke få fullt utbytte av XBOX 360 / PS3'ens HD-kapasitet... En omvei via en konverter kan jo komme, men det vil i alle tilfelle forringe signalet noe.

Uansett vil XBOX / PS sikkert gi god signalkvalitet over vanlig komponent, men spørsmålet er om du får HD... Det er det ingen som vet så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel på Amerikanske forum, og ser mange som er bekymret over at TV`ne deres med komponent inngang ikke vil støtte fremtidens hdtv signaler + hd-dvd(Blueray). Dette høres jo veldig merklig ut, og betyr jo at folk må kjøpe nye tv`r for å få utbytte av hd-signalene. Hvorfor i all verden selger da Panasonic nye tv`r uten hdmi eller i det minste dvi innganger? Leste og endel om at en dhcp-komponent konverter boks var vanskelig å lage, og ville være ulovlig i usa pga regelverk og lover. De mente og at signalet måtte nedskaleres og kvaliteten bli betydelig dårligere. Kjøpte meg Panasonic tvn for ca en uke siden, og jeg har jo 14 dager retur rett, føler at kanskje en LG 42PX3RV er mere fremtidsrettet. (Med alle typer innganger)

Noen tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du har ikke HDCP-inngang på din skjerm, og dermed vil du trolig ikke få fullt utbytte av XBOX 360 / PS3'ens HD-kapasitet... En omvei via en konverter kan jo komme, men det vil i alle tilfelle forringe signalet noe.

Uansett vil XBOX / PS sikkert gi god signalkvalitet over vanlig komponent, men spørsmålet er om du får HD... Det er det ingen som vet så langt!
    Det er så langt ikke gitt signaler om at Xbox 360 vil støtte DVI/HDMI. Maskinen sender 720p og 1080i over komponent -- men trolig kun for spill. Oppskalering av DVD uten HDCP er vel ikke så populært.

Med PS3 stiller det seg muligens annerledes.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Husk at kopiering nå begynner bli et stort problem for filmbransjen. Spill antar jeg ikke vil være HDCP-beskyttet, derav ikke noe stort problem. Videre er det nok korrekt at XBOX ikke vil ha veldig fokus på HDCP-beskyttelse, da enheten ikke støtter HD-DVD. PS3, som støtter blueray HD-DVD vil imidlertid være en annen saga. Kjenner jeg Sony rett vil denne kun levere digital HD via HDCP-beskyttet HDMI... Mulig en får ut signalet også nedkonvertert via komponent, men det er jo ikke like morsomt selvsagt.

Når det gjelder LG'en, er samtlige LG'er jeg har sett langt fra like gode som Panasonics PV500-serie. Skal du ha en ekte HD-skjerm er min KLARE anbefaling Panasonic....... HUSK, det er ikke kun inngangene og specsene som teller, panelet må jo også klare å gjengi hurtig bevegende høydefinerte scener uten etterslep og fargegraderinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren:
    Så du mener at LG 42PX3RV er ett dårligere alternativ enn 42PA50 dersom man skal bruke den til parabol og xbox? (Og kanskje ps3 senere)
    42PA50 har jeg jo i hus

Hva med hdtv sendinger her i norge?(Når den tid kommer) Vil den støtte komponent?(Analogt) Eller vil det kun være tv`r med hdmi-in som får dratt nytte av hdtv sendingene her til lands?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Heisann, fikk svar fra dinside.no:

"Beklager en programmeringsfeil hos IT har gjort en feil. Karakteren er 5 :-) "

Ser man det, bra av dinside, de tok ansvar, hørte på leserne, og satte karakteren tilbake til 5 Som jeg syntes den desidert fortjente!
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=215314
    Merket du at bildekvaliteten endret seg i takt med at DinSide endret karakteren fram og tilbake?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med hdtv sendinger her i norge?(Når den tid kommer) Vil den støtte komponent?(Analogt) Eller vil det kun være tv`r med hdmi-in som får dratt nytte av hdtv sendingene her til lands?
    Siden filmbransjen har gått så hardt ut mot produsenter av DVD-spillere som oppskalerer via komponent er det rimelig å anta at HDMI er veien å gå dersom man vil kunne se film og TV i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt langt om lenge, og lenge om langt på nettet etter mulige løsninger på en HDMI(hdcp)-komponent løsning...

Fant følgende linker:
    http://www.engadget.com/entry/1234000230050640/
    (En boks som dreper HDCP krypteringa med DVI in og 2xDVI-Ut)

http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...ist&sku=331637
    (DVI til Komponent kabel)

Som dere ser, det koster å være kar, men da slipper man i det minste å kaste sin Panasonic 42PA50 hvis selskapene finner det for godt å bruke hdcp som beskyttelse på hdtv filmer, serier og PS3.(Noe jeg har på følelsen at de gjør :/ )

Dersom det finnes en DVI/HDMI(HDCP) til komponent "konverter" så hadde jo det vært litt enklere, men har ikke funnet noe slikt enda desverre. Kanskje noen ser muligheten til å tjene gode penger på å lage en?

Hvis noen har noen tanker om de produktene jeg pasta linker til så vennligst del de her.(Åssen vil kvaliteten av HDTV sendingene bli etter å ha gått igjennom den boksen, etc) Tror det er ganske mange flere som er bekymret over dette enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med en avgjørelse her. Har bestemt meg for å droppe
    Viewpia 37" til fordel for 37PA50 da mitt behov er primært TV, DVD og av og til PS2/XBOX.

Men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan egentlig PA50 er i forhold til PV500 når det gjelder HDTV. Er det bare å glemme å ha noe håp om å få noe HDTV sending på PA50? Ikke nedskalert en gang? Og helst uten å kjøpe noe spesiell hardware. Normal TV-sending altså.

Det er stort sett på dette punktet jeg føler de ekstra 10K kr ligger ved å gå opp til PV500. Eller er det andre fordeler som jeg kanskje ikke har tenkt på? Å ta opp til minnekort er lite værdt syntes jeg (PV500).

Håper på raske svar.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du parabol ? Har du trådløs hustelefon ?

Da er det sannsynligvis denne som er årsaken. Det som dessverre skjer er at flere merker, spesielt Siemens og Sony Ericsson sine modelller bruker samme frekvens på det basestasjonen sender til ditt hånd apparat. Disse er så kraftig at de forstyrrer signalet som taes ned fra satelittene. Forsøk å koble basestasjonen ut av strømnettet, slå av og på dekoderen og se om dette hjelper.

Merket forskjell på bildet kan man si, og var veldig fornøyd.......helt til jeg skrudde på eurosport tour de france så ikke veldig pent ut desverre :/ Var veldig kornete og man så pixlene tydelig på detaljer. Senere på dagen var det en handball kamp på eurosport, og denne var faktisk umulig å se på. Stort sett alle andre kanaler var en fryd for øyet, men sport sendniger viste seg å være mer eller mindre usebare.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke TV'n er skylden for at sendingene fra en bestemt kanal blir dårlige.
    Om du tror det er sport som gjør det, så kan du jo teste på NRK eller TV2 når det går fotball der.
    Blir det dårlig da også så tror jeg det har med instillinger av TV å gjøre.
    Jeg har selv en Panasonic 32" Widescreen TV, og har null problemer med å se sport på den gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sport ser bra ut ellers, er vel pga Tour De France er filmet fra en motorsykkel i 60kmt via satelit overføring. Den handballkampen jeg så var fra ett eller annet østblokk land og det var sendingen som var bedriten. Har sett litt fortball og trav nå og alt blir fint

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyGTV
    Sliter litt med en avgjørelse her. Har bestemt meg for å droppe
    Viewpia 37" til fordel for 37PA50 da mitt behov er primært TV, DVD og av og til PS2/XBOX.

Men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan egentlig PA50 er i forhold til PV500 når det gjelder HDTV. Er det bare å glemme å ha noe håp om å få noe HDTV sending på PA50? Ikke nedskalert en gang? Og helst uten å kjøpe noe spesiell hardware. Normal TV-sending altså.

Det er stort sett på dette punktet jeg føler de ekstra 10K kr ligger ved å gå opp til PV500. Eller er det andre fordeler som jeg kanskje ikke har tenkt på? Å ta opp til minnekort er lite værdt syntes jeg (PV500).

Håper på raske svar.
    Det er ikke noe problem å se HD (pr i dag fra HD1) på PA50, må "desverre" si at bildet var bedre med component på PA50 enn HDMI var på Pioneer sin 435. PA50 gjør det bra pga antall farger og kontransen i bildet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Panasonic 42PA50 skal kjøpes
    By hjw@broadpark.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 11
    Siste melding: 06-28-2005, 03:59
  2. Panasonic TH-42PA50 Del erfaringer med panasonics nye
    By roysoerdahl in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 04-25-2005, 12:03
  3. Panasonic 42PA50 testet
    By Pio434 in forum TV-apparater
    Svar: 20
    Siste melding: 04-11-2005, 10:14
  4. AVR 2805, mine erfaringer.
    By Arendal in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-12-2004, 15:08
  5. Noen erfaringer med Panasonic TX36PL35???
    By Goofy in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 06-29-2004, 23:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •