Pioneers 6. generasjon plasma - PDP 436

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneers 6. generasjon plasma - PDP 436

Hei

For de av oss som har ventet på at Pioneer skal fortsette sin suksess på plasma-fronten. Her er link til (tysk-språklig) omtale av den nye skjermen. Det loves bedre visning av analoge signaler og bedre kontrast for de som har ventet på det.

Det vises bilde av både PDP-436FDE/XDE og PDP-506FDE/XDE.

http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_6g_plasma.shtml

Så kan man jo håpe på at prisene blir nogenlunde akseptable for disse nye skjermene...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueMaster123
    ....Så kan man jo håpe på at prisene blir nogenlunde akseptable for disse nye skjermene...
    Kan jo alltids håpe, har planer om en slik til jul, hvis den holder mål i forhold til Pana og LG.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye 436 kommer i nov/des. Har selv ikke sett noen specc på den. Har spurt pioneer 3-4 ganger nå, men de holder kortene tett til brystet. Pioneer skal til tyskland og se på den i nærmeste framtid. Da får jeg spesifikasjoene på den. Pioneer kunne love at de ville tre inn i referansje klassen nok en gang. Men prisen vil nok ikke være på panny pv500 sitt nivå.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Den nye 436 kommer i nov/des. Har selv ikke sett noen specc på den. Har spurt pioneer 3-4 ganger nå, men de holder kortene tett til brystet. Pioneer skal til tyskland og se på den i nærmeste framtid. Da får jeg spesifikasjoene på den. Pioneer kunne love at de ville tre inn i referansje klassen nok en gang. Men prisen vil nok ikke være på panny pv500 sitt nivå.
    Nå som lista er lagt så høyt i "normal" prisklasse av (egentlig) flere produsenter, skal det mye til før de tør å legge prisen for høyt ? tror dere ikke? Blir spennende å se hva slags ess de har gjemt i ermet sitt.. det er helt sikkert ettellerannet spennende (hvis ikke, så må prisen på produktet bli den store overraskelsen)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er prisen som avgjør om hvor stor slager PDP 436 kommer til og bli... Så helt ening med deg pstraums.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på tide de kom med noe nytt. Kontrasten er ikke bra i det hele tatt på pioneer. LG RZ42PX12 har det beste bildet så langt (som jeg har sett) Så det spørs om pioneer klarer å komme med noe bedre enn det til under 30k.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det var på tide de kom med noe nytt. Kontrasten er ikke bra i det hele tatt på pioneer. LG RZ42PX12 har det beste bildet så langt (som jeg har sett) Så det spørs om pioneer klarer å komme med noe bedre enn det til under 30k.
    Har du sett panny 42pv500?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er prisene for Japan klare.

PDP-436SX: tilsvarende 33k NOK
    PDP-436HD: tilsvarende 35k NOK
    PDP-506HD: tilsvarende 44k NOK

Forrige generasjon
    PDP-435SX: tilsvarende 36k NOK
    PDP-435HD: tilsvarende 38k NOK
    PDP-505HD: tilsvarende 50k NOK

Så ikke forvent mer enn 10% prisreduksjon i Norge.

Kontrasten skal ha økt fra 1200:1 til 4000:1, men i likhet med Panasonic har 43-tommeren ikke nok horisontal oppløsning for HD.

http://www.pioneer.co.jp/press/release153.html (Engelsk artikkel)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør 5 generasjon falle endel i pris.
    50 tommeren vil vi nok se ned mot 40.000 utpå høsten.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Kontrasten skal ha økt fra 1200:1 til 4000:1, men i likhet med Panasonic har 43-tommeren ikke nok horisontal oppløsning for HD.
    4000:1 er det spesifisert på PDP-506HD. Det er jo bedre kontrast enn Panasonics 50 tommer som vel har 3000:1. Kan også tenke meg at Pioneer har en mer realistisk "kontrastpolitikk" som f.eks. Panasonic enn visse andre merker. Må bare si jeg gleder meg til å se denne. Høres veldig lovende ut.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ahh, nå begynner vi snakke! Kanskje det blir en Pioneer på veggen min omsider igjen?

Noen som har en link til produktinfo slik at jeg kan få lagt opp TVene på AVnytt? Ev. er det bare å legge opp selv, veldig greit å få opp info og bilder "lokalt" også!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ahh, nå begynner vi snakke! Kanskje det blir en Pioneer på veggen min omsider igjen?

Noen som har en link til produktinfo slik at jeg kan få lagt opp TVene på AVnytt? Ev. er det bare å legge opp selv, veldig greit å få opp info og bilder "lokalt" også!
    Har ikke andre linker enn den robertaas la inn overfor her, men det står jo en god del om produktene der.

Sitat fra http://www.pioneer.co.jp/press/release153.html

The luminance in a dark area is reduced to about one fourth that of the previous models. Thanks to it, the contrast ratio in a dark area is increased. The 50-inch PDP-506HD achieves a 4000:1 contrast ratio in a dark area (the highest in the industry*2).
    "Main Specifications" på alle 3 produktene finner du helt til slutt/bunn av siden.
    EDIT:
    Står også en hel del på denne siden om de europeiske versionene:
    http://translate.google.com/translat...language_tools

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå får vi se da... Alle gleder seg til Panny pv500 vs 6 generasjon pioneer testene. Håper dvdoghjemmekino dekker denne... Hint hint

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig synes at ingen andre har klart å nærme seg Pioneer når det gjelder design. Deres design er så enkel, men så vakker. Med en forbedring på sortnivået, blir disse skjermene helt nydelige.

Men jeg blir litt forvirret på hva deres modeller egentlig heter. De virker som om folk oppererer med litt forskjellige navn. Trodde først de ville hete det samme som forrige modell (FDE, HDE og XDE), men så har jeg lest mye forskjellig nå. Vet noen egentlig hva de forskjellige 436 versjonene vil være?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Jeg personlig synes at ingen andre har klart å nærme seg Pioneer når det gjelder design.
    Da kan du umulig ha sett de nye plasmaene fra samsung. Slår pioneer "hands down"! En sort ramme rundt med en helt flat, jevn glassflate foran hele skjermen, og "floating" design på høyttalerne ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Da kan du umulig ha sett de nye plasmaene fra samsung. Slår pioneer "hands down"! En sort ramme rundt med en helt flat, jevn glassflate foran hele skjermen, og "floating" design på høyttalerne ..
    Jeg så dem på Elektrofil messa, og jeg er helt enig i at skjermer er meget fine. Hadde man kunnet fjerne høytalerne, så hadde de kanskje kunne ha nærmet seg Pioneer. Men den gang ei...

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at det er et evig spørsmål om å vente, men er det dumt å kjøpe en 5 generasjons pioneer mot slutten av august? Vil pioneer slippe de resterende 5 gen skjermene til kampanjepris, og vil man få tak i 6 gen når de kommer til rundt samme pris som i dag?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde utvilsomt ventet, for dagens Pioneerskjermer har så svakt kontrastnivå at dette potensielt kan utgjøre et problem for deg, og salg på bruktmarkedet av en "eldre" modell der den nyeste er såpass mye bedre kan være vanskelig. Med andre ord; en stor investering med betydelig risiko... Jeg hadde i det minste ventet, ev. se deg om etter en brukt, billig Pioneer av nåværende generasjon, for Pioneer-folket liker å oppgradere til beste sort!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir litt forvirret på hva de nye pioneer modellene egentlig heter. De virker som om folk oppererer med litt forskjellige navn. Trodde først de ville hete det samme som 435 modellene (FDE, HDE og XDE), men så har jeg lest mye forskjellig nå. Vet noen egentlig hva de forskjellige 436 versjonene vil være?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at den nåværende generasjon 5 blir priset nedover når det nærmer seg lansering av generasjon 6. Elkjøp selger nå 435 til 29995 ,-

Veil. pris da den ble lansert var vel det dobbelte, hvis ikke enda mer.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Plasma vs. CRT (igjen). Fordeler og ulemper.
    By Afseth in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 09-25-2005, 22:20
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  3. Plasma TV salget, opp 127%
    By Bjellesauen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-29-2004, 20:11
  4. Kiss plasma
    By rojohan in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 06-04-2004, 00:23
  5. Forhandlervisning av nye Pioneer plasma modeller!
    By lygren in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 09-24-2003, 01:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •