Pioneers 6. generasjon plasma - PDP 436 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Dette innlegget fan jeg på et engelsk forum.
    Finally gave a 506XDE a thorough going over yesterday. Here are my first thoughts:

1. Black Level - a big disappointment. In complete dark, a black screen still emits a quite bright glowing greeny-grey just like the old screens do. So where it counts, there is no subjective improvement. Bright images superimposed on a black background do give the illusion of quite a deep black, however. The big advance is with the lights up - the blacks certainly do look a darker shade of grey than they used to.

2. The judder is still there. Ruined an otherwise perfect HD picture of various sports.

3. Pixellation on movement - much improved! Perfectly clean, but with the sharpness intact. The picture looks a tiny bit less grainy also, and the colours and richness seem to be better, perhaps due to the objectively lower black. These are very subtle improvements though.

All in all, congratulations must be given to Pioneer's marketing department. If I didn't know it, I'd have thought this was the 505, so small are any differences.
    Skal man gå etter hva gud og hvermansen mener så blir det vanskelig å velge... Se skjermen selv hvis du er i tvil.

Her er en kommentar (fra en som har hatt både panasonic, Fujitsu og nå den nye 50" Pioneeren) av mer det motsatte av den over:
    I was trying to avoid gushing or losing objectivity, but I think the Pioneer is overall better than the current Panasonics--black level at least as good, great colors (I'm pretty much used to the "popping" colors at this point), better detail in dark areas, and better deinterlacing. At this point, I can't really point to anything that needs improvement--or really that could be improved.
    Og:
    Now that it's dark out, I've looked at a blank screen in the dark. It looks the same as the Fujitsu did. In other words, this confirms the excellent job Pioneer has done with black level, equalling the previous best plasmas.
    Som du ser er det vanskelig å velge hvem du skal tro på...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Frøy.Jeg får min i neste uke :grin: Bryr meg ikke om hva andre mener,men det er alikevel morro å høre andres mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett skjermen "live" bildet var ihvertfall betydlig bedre enn PDP435. Har ikke sett den direkte mot PV500, men sortnivået virker å være minst like bra som PV500. Bildekvaliteten virket totalt sett meget bra særlig på HD-selvsagt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Forhandlere tas under "produkt og prisjakt", og bør selvsagt også informeres om på AVnytt. Vennligst forhold denne tråden teknisk, så blir den nyttig også for fremtidige lesere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom og så 506 XDE idag. Alt jeg kan si er at Pioneer klarte det igjen. Gratulerer...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Var innom og så 506 XDE idag. Alt jeg kan si er at Pioneer klarte det igjen. Gratulerer...
    Helt enig der! Hvem trenger Panasonic, eh?
    Alt av elektronikk er jo byttet ut. Bedre sortnivå, lavere strømforbruk, lengre levetid, tynnere beizel, bedre fjernkontroll, norske menyer, etc, etc

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Ja, kommer nå fler og fler erfaringer fra brukere/eiere på nettet også, og de er veldig positive;-).
    Ifølge en på AVforums, som bytter plasma oftere enn en annen bytter underbukser:-), så gruser den til og med de nye PHD8 panelene til Panasonic. Han har hatt PDP505, PH50PV500, og har nå PH37pe30, PHD8 og 506 XDE hjemme. 506 XDE er helt konge og best av alle! PHD8 er bra sier han, men 506 XDE knuser den med litt tweaking. Til og med folk som sverger til panel og scaler har fått øynene opp for 506 nå.
    Var i tvil om jeg hadde valgt riktig skjerm, men nå ser virkelig ut som jeg venter på noe godt:-).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Ja, kommer nå fler og fler erfaringer fra brukere/eiere på nettet også, og de er veldig positive;-).
    Ifølge en på AVforums, som bytter plasma oftere enn en annen bytter underbukser:-), så gruser den til og med de nye PHD8 panelene til Panasonic. Han har hatt PDP505, PH50PV500, og har nå PH37pe30, PHD8 og 506 XDE hjemme. 506 XDE er helt konge og best av alle! PHD8 er bra sier han, men 506 XDE knuser den med litt tweaking. Til og med folk som sverger til panel og scaler har fått øynene opp for 506 nå.
    Var i tvil om jeg hadde valgt riktig skjerm, men nå ser virkelig ut som jeg venter på noe godt:-).
    Her er linken til det Frøy refererer til

Kan være verdt å lese litt i denne tråden også. Den får en god del skryt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Plasma vs. CRT (igjen). Fordeler og ulemper.
    By Afseth in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 09-25-2005, 22:20
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  3. Plasma TV salget, opp 127%
    By Bjellesauen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-29-2004, 20:11
  4. Kiss plasma
    By rojohan in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 06-04-2004, 00:23
  5. Forhandlervisning av nye Pioneer plasma modeller!
    By lygren in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 09-24-2003, 01:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •