Pioneers 6. generasjon plasma - PDP 436 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sitter og venter på den nye 436 , men lesning i AVFORUM får en til å lure...det er tydelig at Panny leiren står sterkt her mens jeg som er en trofast leser av "Lyd&Bilde" er blitt inprentet med at Pioneer er overlegen...men som det ofte påpekes, det er jo øynene som forteller sannheten og vi er alle forskjellige. Var og så på panny500 og gamle 435 side om side , begge med HD input. Den subjektive opplevelsen der var at panny hadde best bilde, pioneeren var mer "kornete". Dette kan selvsagt ikke brukes mot 436 og jeg gleder meg til den er fremme hos forhandler slik at dommen kan felles ! Uansett er min mening at pioneer er milevis foran panny med tanke på design (jada, de er jo ganske like , men forskjellen er store likevel ) og pioneers tuner boks er genial hvis ting skal på veggen. Synes det er merkelig stille på pioneers norske hjemmeside om de kommende plasmanyhetene, men det jo mye god info å hente her på forumet...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er nettopp designet, den eksterne tunerboksen og det faktum at Pioneer endelig har innsett at kontrast/sortnivå er vesentlig i et skikkelig AV-oppsett som gjør denne skjermen svært spennende...

Jeg er også enig i at designet stiller i en klasse for seg på nåværende, og etter bildene å dømme, også kommende Pioneer.

Gleder meg selv til å få tatt en titt, antar det ikke blir lenge til, for IFA-messen er jo allerede neste uke!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, det er nettopp designet, den eksterne tunerboksen og det faktum at Pioneer endelig har innsett at kontrast/sortnivå er vesentlig i et skikkelig AV-oppsett som gjør denne skjermen svært spennende...

Jeg er også enig i at designet stiller i en klasse for seg på nåværende, og etter bildene å dømme, også kommende Pioneer.

Gleder meg selv til å få tatt en titt, antar det ikke blir lenge til, for IFA-messen er jo allerede neste uke!
    Ja, du er heldig du lygren, kunne virkelig tenkt meg en tur dit selv, men har ikke mulighet:-(. Du får gi en tilbakemelding på hvordan 436/506 framstår, hvis du har mulighet og tid. Er også veldig spent på hvordan disse er.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel FDE og HDE versjoner i tilegg til den XDE versjonen?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Det blir vel FDE og HDE versjoner i tilegg til den XDE versjonen?
    Skal ikke si det hundre prosent, men noen HDE versjon tror jeg ikke det blir i år. Har iallefall ikke sett noen har antydet det ennå. FDE og XDE blir det derimot.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info og bilder av de nye modellene her: http://www.pioneer.co.uk/uk/product_...onomy_id=62-63
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest rundt på ulike forum fant jeg fram til dette bildet.
    http://ascii24.com/news/i/hard/artic...ages781040.jpg
    Ut ifra dette så ser det iallefall ut til at svartnivået har endret seg dramatisk på den nye 6. gen. til Pioneer.
    It gives you a very good idea how good the black level is... If you look at the border and the actual PDP picture they are very close in color. That means the pixels can turn off to produce almost no light.
    And if you look at the bright light at the bottom, how smooth the transition is from black to moonlight reflection.

Trust me I saw one of these units in person, black levels are better then Panasonic.
    Flere godbiter kan du finne her:
    http://www.watch.impress.co.jp/av/do...21/pioneer.htm

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fatt sett de nye skjermene både med pal og hd. Likte ikke skjermene til pioneer før og liker ikke de nye. Synes alt ser kunstig ut og det er masse støy i bildet. Gamle fan vil sikkert juble, men jeg er redd den nye generasjonen ikke vil gjøre menigheten til pioneer større.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du/dere anbefale til tv titting og dvd

Hilsen
    Trond Magen

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har nå fatt sett de nye skjermene både med pal og hd. Likte ikke skjermene til pioneer før og liker ikke de nye. Synes alt ser kunstig ut og det er masse støy i bildet. Gamle fan vil sikkert juble, men jeg er redd den nye generasjonen ikke vil gjøre menigheten til pioneer større.
    Har du fått sett den alt? Ja, ja det var da synd du ikke likte den. Trodde den skulle være veldig bra jeg. Har lest om en del som har sett den allerede og de gir bare positive tilbakemeldinger, men smaken er jo som baken(heldigvis:-)).
    Fant til og med en som hadde hatt en PV500 side om side med den nye Pioneeren og han sa at pioneeren var bedre på alle områder.
    Hvodan var sortnivået på den da, her burde det vel være en ganske stor forbedring. Var det en 436 eller 506 du så?
    Edit:
    Du er vel på IFA-messen du tenker jeg;-). Glemte at den begynte idag. Ja, da ser du nok en del digg tenker jeg:-).

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har sett Pioneer 436 FDE/XDE nå? Blir spennende å sammenligne denne med PV500. Og hva med LG 42PX5R (etterfølger av PY10)? Kan den matche disse to tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel være flere hundre som har sett de nye skjermene til Pioneer til nå.Pioneer reiser jo rundt å viser de frem til forhandlere.Snakket med en forhandler i går.Han bestillte en til seg selv med det samme,han var helt frelst.Det er merkelig at det er så få som har skrevet noe om de i forskjellige forum rundt i verden.De har jo vært i salg noen dager alt.De klarer kanskje ikke løsrive seg fra skjermen.Eller er de flaue for å ha kjøpt katta i sekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de nye skjermene i kveld. Så bra ut, men fikk ikke bakoversveis. Et sinnsykt kalibreringssystem hvor man kan bestille egen tekniker hjem for å fin instille via rs232 var det mest imponerende. Ellers var selvfølgelig klarheten i bildet meget bra på hd. Så ikke så stor forskjell i kontrast i forhold til pv500, men vil vente med å avslå den helt før jeg har testet den bedre selv.

Tror den rimeligste 43" raskt vil ligge på 30k. Uten noen garantier for det.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke latt meg imponere nevneverdig av tidligere modeller fra Pioneer. Håper de i det minste har gjort en del med sortnivået denne gangen. Jeg regner med å få testet skjermene meget snart.
    De skal ha skryt for stilrent og greit design.

-Kjetil-

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne skjermen på torsdag uten å kunne konkludere med å ha "sett lyset".... Jeg synes skjermen hadde overraskende mye problemer med å holde på dybden i bildet ved halvraske panoreringer på hd-materialet den ble demonstrert med. Men jeg vil ikke komme med noen konklusjon enda, da jeg var ekstra kritisk på demomøtet samtidig som jeg gjerne stod litt for nært i forhold til hva som vil være en reell seeravstand... Uansett gleder jeg meg til å få teste den mer!

Forresten, Pioneer sverget på å ikke ha betalt for EISA prisen...... :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig forhold tråden teknisk. Priser tar dere enten i en egen tråd under "pris -og produktjakt" (link gjerne til tråden herfra), eller ved å oppdatere produktene (som så er lagt inn) med laveste pris på AVnytt.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan

Forresten, Pioneer sverget på å ikke ha betalt for EISA prisen...... :wink:
    Er det den prisrelaterte kommentaren du sikter til, lygren? Synes det er fint lite annet enn teknisk diskusjon her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Jeg har ikke latt meg imponere nevneverdig av tidligere modeller fra Pioneer. Håper de i det minste har gjort en del med sortnivået denne gangen. Jeg regner med å få testet skjermene meget snart.
    De skal ha skryt for stilrent og greit design.

-Kjetil-
    Jeg synes sortnivået på Pioneers to forrige generasjoner har vært helt ok jeg .. ingen big deal at det ikke er KULLSVART. Virker som alle ser på sortnivå og kun det noen ganger ..

Sortnivå > *

Jada ...
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er det den prisrelaterte kommentaren du sikter til, lygren? Synes det er fint lite annet enn teknisk diskusjon her.
    Å han sikter nok også til de postene han har slettet ... min post forsvant iallefall helt uten spor .. må nok ringe Fox Mulder :neutral:

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Noen flere som har sett Pioneer 436 FDE/XDE nå? Blir spennende å sammenligne denne med PV500. Og hva med LG 42PX5R (etterfølger av PY10)? Kan den matche disse to tro?
    Skal å se på 436XDE på Torsdag, gleder meg som en hund

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette innlegget fan jeg på et engelsk forum.
    Finally gave a 506XDE a thorough going over yesterday. Here are my first thoughts:

1. Black Level - a big disappointment. In complete dark, a black screen still emits a quite bright glowing greeny-grey just like the old screens do. So where it counts, there is no subjective improvement. Bright images superimposed on a black background do give the illusion of quite a deep black, however. The big advance is with the lights up - the blacks certainly do look a darker shade of grey than they used to.

2. The judder is still there. Ruined an otherwise perfect HD picture of various sports.

3. Pixellation on movement - much improved! Perfectly clean, but with the sharpness intact. The picture looks a tiny bit less grainy also, and the colours and richness seem to be better, perhaps due to the objectively lower black. These are very subtle improvements though.

All in all, congratulations must be given to Pioneer's marketing department. If I didn't know it, I'd have thought this was the 505, so small are any differences.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake i et halvt års tid har jeg endelig bestilt en 436 XDE.

Må hente den på andre siden av grensen på onsdag eller torsdag. Håper virkelig den lever opp til forventningene.

Er ikke expert på området, men kommer tilbake med rapport om ønskelig

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Plasma vs. CRT (igjen). Fordeler og ulemper.
    By Afseth in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 09-25-2005, 22:20
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2005, 23:17
  3. Plasma TV salget, opp 127%
    By Bjellesauen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-29-2004, 20:11
  4. Kiss plasma
    By rojohan in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 06-04-2004, 00:23
  5. Forhandlervisning av nye Pioneer plasma modeller!
    By lygren in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 09-24-2003, 01:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •