philips 37PF7320 37" lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

philips 37PF7320 37" lcd tv

Svogeren min er på utkikk etter 37" tv til stua. Skjermen blir stående slik i stua at 37 tommer er stort/nok.

Han har selv kikket på philips' 37PF7320 og funnet denne interessant.

Hvilke konkurrenter i prisklassen 22.000,- har denne skjermen?

Jeg har selv kikket litt på qpvisions 37" lcd som ligger et par tre tusen under i pris. Noen som har erfaring med disse to? Selv synes jeg hvertfall philipsen så finere ut designmessig.

Ser etter litt surfing at elprice.no selger Viewpia 37" LCD TV til ca 16.000,-. Denne skjermen har høyst sansynlig samme panel som philipsen over (LG-Philips) siden det er kommet informasjon om at viewpia går over til LG-Philips i nyeste revisjon av tven.

DrErling

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett qpvision eller Veiwpia 37", men her er det en som har sammelignet philips 32PW4320 og Veiwpia i 37". Har selv sett på 32PF7320 som er samme skjerm/utstyr som 37PE7320 synes bildet var bra ser ok som ok sortnivå til LCD å være har kun sett den i opplyst rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å ta av høyttalerene på denne Philips TV'en? Kan ikke si jeg liker å ha unødvendig krims-krams rundt panelet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde svogeren min det så travelt at han stakk rett på butikken og kjøpte skjerm i går kveld. Det ble philipsen i topicen ja.

Rett etter at han hadde kjøpt skjermen fant han ut at den ikke fikk plass i Hyundai Coupèen sin og ringte meg for transport, hehe.

Skjermen så meget pen ut i designet, det må jeg si. Ser noen kommenterer høyttalerene på siden: Han bruker høyttaleren på tven, så de trenger han. Jeg vet (og han vet) at en 42" plasma (uten høytt) ville tatt omtrent like mye plass i stua, men det ble altså nedprioritert i denne omgang.

Førsteinntrykk var at nå er det på tide å skifte dvd-spiller! Han har brukt en Sony DVP310NS via skolisse-scart på sin forrige CRT tv, men jeg tipset han nå i retning av enten samsung sin et-eller-annet-945 med HDMI, eller evt Denon 1910 med HDMI. Begge ligger rett i underkant av 2000,-.
    Bildet fra sonyen (satt opp til å sende RGB) ga et veldig tydelig blåstikk på filmen "minority repport".

(må innrømme at jeg er litt usikker på hva som kan være grunnen til dette hvis det ikke er innstillinger)

Tips til bedre dvd-bilder mottas gjerne!

Ellers snakket vi kjapt om å bruke hans pc med DVI-HDMI kabel som dvd-kilde, men jeg tror han vil ha det enkleste brukergrensesnittet, altså standalone dvd.

Ellers:
    Noen som har erfaring med å kjøre pc signalet inn på komponent(rgb)? Så det fulgte med en kabel med 15p Dsub i ene enden og 3xRCA RGB i andre enden, så jeg regner med det er mulig hvertfall.

DrE

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 05-25-2005, 08:37
  2. Philips 107FP4
    By Colargol in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 05-20-2005, 16:29
  3. Noen som kjenner til disse Philips LCD tv'ene?
    By unIQue in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 05-02-2005, 22:46
  4. Philips DVP720SA
    By escobar in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 21
    Siste melding: 07-26-2004, 13:08
  5. Svar: 7
    Siste melding: 05-31-2004, 17:46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder