Hvilke LCD-apparater benytter i dag LED som bakgrunnsbelysning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke LCD-apparater benytter i dag LED som bakgrunnsbelysning?

Eneste ankepunktet mot en LCD-tv i dag er antagelig etterslep og manglende sortnivå. Når det gjelder det siste så forstår jeg det slik at LED gir en forbedring av dette.

Hvilke apparater finnes på markedet i Europa, eller kommer på markedet til høsten, med LED som bakgrunnsbelysning?

Har seriøse planer om å skaffe meg en flatskjerm og plasma er p.t. ikke aktuelt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen

Så vidt jeg vet, og det er bare så vidt, er det bare LG og Sony som har slike LED skjermer. LG har ikke den klassiske LED-belysningen, men en belysning de først kalte LED, før de spesifiserte nærmere. Se deres skandinaviske hjemmeside. Der finner du disse LCD-typene.

Videre har jeg lest at Sony hevder å ha verdens første LED-LCD, men jeg finner egentlig ikke info om dette på deres egne sider. Mulig de snakker om en variant som ikke er tilgjengelig i europa. Så er det Philips da, som også snakker om å ha en egen type bakgrunnsbelysning som skal matche LED og vel så det. Det er egentlig litt forvirrende, ettersom en del skjermer jo kommer fra LGPhilips.

Selv ville jeg idag valgt en Hitachi 32" 7200 på LCD-siden, eller ventet på SED, en ny type skjermer fra Toshiba&Co for å se om den blir bra. Det ryktes at den vil sparke balle på skjermene idag, både plasma og LCD, men at produksjonskostnaden er svært høy, så jeg tror ikke den vil ha kommersiell suksess de første 2 årene på markedet.

Men det er MEGET MULIG at jeg tar feil på flere punkter her! Vennligst rett på en stakkars amatør, dere o'guruer der ute.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •