LG LP1 LCD Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: LG LP1 LCD Tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG LP1 LCD Tv

Er det noen som har en kommentar til LG sin nye LCD TV med LED teknologi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...model=NOTHING#
    Sitat Opprinnelig postet av Johns1
    Er det noen som har en kommentar til LG sin nye LCD TV med LED teknologi?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke LED i betydningen "Light Emitting Diode" i denne. Men heller helt vanlige lysstoffrør bare mange og veldig små. LG prøvde seg på en meget spekulativ LED - "Liquid Emission Display" (eller noe sånt) navngivning på denne teknologien. Nå kaller de det vel EEFL i stedet. Disse er også blitt kalt hybridskjermer.
    Det sagt, så skal mange små lysstoffrør gi langt bedre bakgrunnsbelysning og bedre sortnivå enn et stort lysstoffrør, spesielt på større skjermer hvor ett stort lysstoffrør blir veldig kraftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker. Er du skeptisk til denne type tv?
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nå er det vel ikke LED i betydningen "Light Emitting Diode" i denne. Men heller helt vanlige lysstoffrør bare mange og veldig små. LG prøvde seg på en meget spekulativ LED - "Liquid Emission Display" (eller noe sånt) navngivning på denne teknologien. Nå kaller de det vel EEFL i stedet. Disse er også blitt kalt hybridskjermer.
    Det sagt, så skal mange små lysstoffrør gi langt bedre bakgrunnsbelysning og bedre sortnivå enn et stort lysstoffrør, spesielt på større skjermer hvor ett stort lysstoffrør blir veldig kraftig.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har stor tro på LCD som TV, og spesielt LED-LCD. Det store ankepunktet til LCD er enn så lenge kontrastomfang og sortnivå. Her ser det ut til at LED bakgrunnsbelysning vil gjøre underverker, spesielt RGB-LED. De fleste og rimligste LED-LCD kommer nok med hvite LED.
    Denne EEFL blir som en mellomting mellom konvensjonell bakgrunnsbelysning og LED-LCD å regne. Jeg har ikke sett denne spesifikke modellen og kan ikke uttale meg om den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen rundt 28.000 kr burde det finnes gode tver. Har du noen forslag?((37 tommer LCD eller Plasma)

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nei, jeg har stor tro på LCD som TV, og spesielt LED-LCD. Det store ankepunktet til LCD er enn så lenge kontrastomfang og sortnivå. Her ser det ut til at LED bakgrunnsbelysning vil gjøre underverker, spesielt RGB-LED. De fleste og rimligste LED-LCD kommer nok med hvite LED.
    Denne EEFL blir som en mellomting mellom konvensjonell bakgrunnsbelysning og LED-LCD å regne. Jeg har ikke sett denne spesifikke modellen og kan ikke uttale meg om den.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo det store spørsmålet. Bruksområde vil bety endel for valget. Jeg er også i markedet etter en "HD-ready" flatskjerm. For meg er HD-ready viktig siden jeg gleder meg veldig til C+ starter sin første HDTV kanal i høst, "CmoreHD". Den beste skjermen jeg har sett er Panasonic PV500. 37PV500 koster veiledende det du antyder. Jeg har selv projector til film og "special events". Så jeg er ute etter en TV til daglig TV-bruk, og spesielt HDTV-bruk. Den kanskje største bakdelen med plasma er såkalt innbrenning. Hvor stort dette problemet hvirkelig er, kan jeg ikke uttale meg om. Ved bruk til TV-spill, hvor det er mange statiske elementer i bildet, er innbrenning en enda større fare enn ved vanlig TV-bruk.

Min tankegang er at jeg vil gå for en "billig" skjerm som kan degraderes til gutterommet eller soverummet om 2-3 år. Etter 2-3 år vil utviklingen ha gått et stort skritt videre både med tanke på pris og kvalitet. Jeg vurderer helt konkret Viewpia LCD 37" til ca 15 000 kr. Men det krever selvfølgelig at den er "god nok" til mitt bruk. Problemet med denne skjermen er at den ikke finnes til beskuelse i nærheten av der jeg bor. Jeg nekter å kjøpe enhver skjerm usett. Hvis ikke annet alternativ dukker opp innen den tid, kan det allikevel hande jeg sjanser på denne skjermen såfort jeg har en HDTV-tuner i hus. Viser det seg at den ikke er "god nok" vil den i så fall bli returnert.
    Som nevnt tidligere er, i mine øyne, kontrastomfang og sortnivå den største generelle svakheten ved dagens LCD skjermer

Det var min lille avhandling om temaet. Håper det kan hjelpe noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •