Innbrenning av spillkonsoll bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning av spillkonsoll bilder

Lurte på om noen kan si litt om dette? (innbrenning)
    Var på elektrofil messa og hvis jeg skjønnte han foredragsholderen riktig ville det ta kun 4 timer spilling før du hadde svidd fast bildet.
    Stemmer dette?

Hvilken skjerm takler dette best av LG RZ42PX3 og Panasonic PA50?
    Noen av disse som har bra "vaske-skjerm" funksjoner?

Er helt grønn på dette og er glad for alle som kan svare.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette gjelder kun plasma og ikke lcd hvis jeg ikke husker feil...?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min plasma i to år nå, og det er blitt en svak innbrenning av TV-stasjonslogoene, spesiellt TVNorge, siden den er helt ugjennomsiktig og sterkt rød+hvit.
    Jeg sendte dem faktisk en mail den gangen jeg fikk TVen, på vegne av meg selv og andre som ville komme til å kjøpe plasma etterhvert, og spurte om det var mulig å gjøre logoen delvis transperent som de andre TV kanalene gjør. I god TVNorge tradisjon, dreit de i meg som 'kunde', og gadd ikke å svare engang.

Disse logo-innbrenningene på min skjerm er heldigvis kun synlige under bestemte forhold, f.eks. dersom hele bildet er ensfarget. Vanligvis er de vanskelig å få øye på.

Det som faktisk har brent seg inn mest, er det området tekstingen er i. Noe jeg synes er merkelig, siden teksten kommer og går, og bokstavene jo ikke er på samme plass hver gang - men jeg antar at over tid blir disse pikslene allikevel mer slitt enn de andre.

Hvilket er det som skjer ved innbrenning; noen piksler lyser konstant over lengre tid enn de omkringliggende pikslene, og dermed klarer de ikke å lyse så sterkt som de omkringliggende, og dermed står man igjen med et slags 'vannmerke' av den tingen som sto på over lengre tid.

I bruksanvisningen til min TV, står det at man helst ikke skal ha på et statisk bilde i mer enn to timer for å unngå innbrenning, men dette kan jo ha forbedret seg på nye generasjoner.

Fenomenet kan avhjelpes noe ved å skru ned kontrast og lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med LG skjermen, men PA50 har ikke noen funksjon for vasking av skjerm. Med mindre dette er helautomatisk da selvsagt, noe jeg tviler litt på da det ikke er nevnt noe sted jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt rundt ang vaske programmer på LG og fant ikke noe om det på produktsidene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •