Grønnskjær ved avspilling av PAL-materiale

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønnskjær ved avspilling av PAL-materiale

jeg har en Panasonic PA30 og en Denon 2910. når jeg spiller av sone 1 DVD'er, så er svart så svart skjermen tillater. men dersom jeg spiller av sone 2 filmer, så får jeg lit grønnskjær i svarte bakgrunner (dersom hele skjermen er svart, så er det grønnskjær i hele skjermen). bruker komponent fra DVD til skjerm.

jeg ser det ikke fra sitteposisjonen, det er kun dersom jeg går nærmere. det begynner å plage meg litt, i og med at jeg er klar over det.

det er forøvrig også når jeg spiller Playstation 2. bruker RGB scart fra PS2 til skjerm.

noen som har en forklaring på hva det kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en typisk feil på plasmaskjermer. Hvis man går nærme nok vil man se yring i de grønne pikslene.

Juster litt på lysstyrke og kontrast for å få det bort.

Egentlig ikke et problem.

C

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret!

"Hvis man går nærme nok vil man se yring i de grønne pikslene." problemet er at det forekommer når pikslene skal være 100% svarte.

er det noen som vet hvorfor det ikke synes overhodet på sone 1 DVD'er (NTSC), mens det er tilstedet på sone 2?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvilken firmware du har på din Denon 2910, men de var plaget med såkalt green push på de tidlige firmwarene.
    Oppdater firmware til en av de nyeste og det er i alle fall ikke spilleren som skal være feilen.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Grønnskjær ved avspilling av PAL-materiale

Sitat Opprinnelig postet av vito
    det er forøvrig også når jeg spiller Playstation 2. bruker RGB scart fra PS2 til skjerm.
    Har akkurat kjøpt meg monster komponent- og s-video-kabel til PS2, kan stikke nedom deg og sjekke om det blir noe forandring med dem. (Komponenten er til fremtidig bruk, kjøpte den sammen med Monster Home Theater Powercenter HTS 1000 på elektrofilmessa til en fin pris)

Er det monsters RGB-scart du bruker? Jeg prøvde den ut hjemme, men byttet den inn til S-video da den rett og slett bare viste kompositt-signaler på PS2 New Edition. På den gamle PS2'en funket den som den skulle på spill, mens under DVD-avspilling blir bildet helt grønt. Det er visst normalt..

Uansett foretrakk jeg monster S-video fremfor RGB-scart på ren bildekvalitet også, da s-video etter min mening gav et skarpere og klarere bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •