Viewpia + Dreambox 500S = hdtv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia + Dreambox 500S = hdtv?

Hei folks!

I går kom endelig Viewpia 37" i huset og jeg kosa meg fælt i går med Xbox'n og hd-pack .. Er jo bare så man nesten får tårer i øya over det nydelige bildet :P

Kjører dette via komponent - men så har jeg da en satelitte reciver - Dreambox 500S som det er komponent ut via scart - Det jeg lurer på er om finnes det en scart til vga slik at jeg får komponent gjennom den?
    For jeg tenkte at siden jeg allerede har hd-pack med komponent kabler til xboxen så er det greit å bruke vga til Dreamboxen - er jo bare en komponent tilkobling på tv'n ..

Ser at Canal+ skal begynne å sende hd tv i august? Er en kanal som er merket HD-tv der i hvertfall. Så hadde vært sm00th å skaffet en riktig kabel.

Tips til hvor og hvem som kan selge meg en slik kabel?
    Noen som har erfaring med slik kobling på andre tv'er?

Tror dere at jeg vil merke forskjell fra scart-vga og scart/scart som nå (i rgb med skikkelig kvalitets scart kabel)?

Håper noe av guru'ne her kan gi svare :-)

På forhånd takk

Mvh
    Rolf

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det vil være særlig forskjell på RGB- og komponenttilkobling.

Du vil ikke kunne ta inn de nye HDTV kanalene med din eksisterende tuner. Du må ha en ny HDTV-tuner. Dream Multimedia kommer med den meget interessante DB8000. Kjaerulff kommer med den nesten like interessante Digiality Connectivity.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du Viewpia 37? har deal eller elprice begynt å sende ut? Har jo hatt tomme lagre nå i ukesvis.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på deal.no
    Super rask levering og hyggelig folk på tlfsalget der ;-)

Tror det ble litt drittkasting fra min side om elprice.no - jeg handler i hvertfall ikke hos elprice.no mere etter de erfaringene jeg har fått med selgere og andre folk jeg har pratet med der.

Når jeg handler for 16.000 så forventer jeg å få litt - bitte litt service men det kan jeg ikke si at jeg har fått. Har heller fått servert en masse løgner om at "tv'n er på vei til vårt lager med bil nå" etc. Hvor de noen timer sener endrer datoen for "inn på lager" over 1 uke frem i tiden - det uten å sende meg en mail eller ringe å si fra.

Så mitt råd - deal.no 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt fra deal nå, får håpe jeg blir godt fornøyd med Viewpia'n. Hvor kjøper man HD pack til xbox forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i butikken til Elprice på Forus og kjøpte mitt 32" Viewpia. Ikke noe å utsette på servicen der.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av looser
    Kjøpte på deal.no
    Super rask levering og hyggelig folk på tlfsalget der ;-)

Tror det ble litt drittkasting fra min side om elprice.no - jeg handler i hvertfall ikke hos elprice.no mere etter de erfaringene jeg har fått med selgere og andre folk jeg har pratet med der.

Når jeg handler for 16.000 så forventer jeg å få litt - bitte litt service men det kan jeg ikke si at jeg har fått. Har heller fått servert en masse løgner om at "tv'n er på vei til vårt lager med bil nå" etc. Hvor de noen timer sener endrer datoen for "inn på lager" over 1 uke frem i tiden - det uten å sende meg en mail eller ringe å si fra.

Så mitt råd - deal.no 8)

De gjør så godt de kan må Du skjøne! men ingen er ufeilbare,. Å si at Du aldri kommer til å handle hos Elprice høres litt hårsårt ut med den begrunnelsen som gis. Hos Komplett.no kan Du finne nøyaktig samme saker omtalt på div. forum og det er typisk webbshop problem hvor kunden " skal ha tilgang ganske tidlig til hva som skjer" i prossesen ved bestilling av vare. Det finnes noen som klager på deal også på dette området men Du har sansynlig handlet da varen var på lager.

Kjør til Elkjøp da sier de først når Du er kommet i butikken at annonsert vare ikke er på lager det er mer regel en unntak på f.eks Dvd film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Var i butikken til Elprice på Forus og kjøpte mitt 32" Viewpia. Ikke noe å utsette på servicen der.
    Enig! Personalet på Forus virker veldig behjelpelige og serviceinnstillt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •