Videreformidler erfaringer med div Plasma/LCD modeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videreformidler erfaringer med div Plasma/LCD modeller

Idag var jeg på både Expert og Elkjøp og testet plasma tv'r, så også på div LCD modeller. Tenkte jeg skulle videreformidle mine erfaringer til de som måtte være intressert i det her.

Skal ha ny tv og til nå har Panasonic PA50 i 37" og 42" vært mest aktuelle når det gjelder plasma. I tillegg til LCD modellen Viewpia 37. Vil holde meg innenfor 20 000 kroners klassen og dette går med disse modellene.

Ville bare se og orientere meg litt idag. Var først på Expert og her gikk det i HDTV på nesten samtlige modeller. Utrolig bra bilder på Pioneer 43" og 50" modellene med bedre oppløsning enn hva som er vanlig med vanlige tv sendinger og DVD. Men man ser jo til vanlig ikke på HDTV sendinger.

På Elkjøp kjørte samtlige modeller med "vanlig" tv signal på kanalen ZTV. Alle modellene sto ved siden av hverandre.

Ble ikke overbevist om at PA 50 modellene var så mye bedre enn de fleste andre, men merket meg bra sort nivå. Ellers ikke så utrolig mye å si om dette bilde i forhold til de andre modellene

Den billige Philips modellen de selger til 13995 var faktisk utrolig bra på vanlig tv signal og det var absolutt ingen av de andre modellene som for meg virket betydelig bedre. Ikke på dette signalet i hvert fall. Ganske bra sort nivå også på denne og faktisk et bedre tv bilde enn mange av de andre og dyrere modellene. Bilde var veldig "klart" på denne modellen med hva som virket på meg som veldig naturlige farger. Noen ting merket jeg meg, men har ikke de tekniske ordene for akkurat det der

Elkjøp anbefalt en ny LG modell som både var HDTV kompatibel og hadde HDMI inngang og hadde et meget bra bilde: LG RZ42PX3. Denne var på tilbud med tv bord for 21995,- Så på denne i forhold til Philips modellen på vanlig tv-signal og det var meget jevnt. Noe roligere og mere stabilt bilde på LG modellen, men syntes denne hadde en noe dårlig sort nivå som var noe dårligere enn på Philipsen. I annonsen står det 10 000:1 i kontrast. Det kan vel umulig stemme hvis sort nivået ikke er så bra ??? who knows.

Noe dritt med Philipsen var at den i følge hun jeg pratet med ikke skulle takle et HDTV signal i det hele tatt - ikke HDTV kompatibel

LG modellen virket jo veldig intressant. Virker som det er bedre pris på denne i Norge i forhold til Panasonic osv, som man må bestille fra Sverige for å få til en bra pris

Ellers merket jeg meg at samtlige LCD modeller jeg så ikke hadde problemer med synsvinkel. Måtte nesten helt til side for modellen for at det skulle bli ille og da var det kun sort nivået som ble blå aktig. Skulle likt å ha sett Viewpia skjermen i aksjon. Har slått denne skjermen litt ifra meg da noen nevner dårlig betrakningsvinkel på denne, men da må dette være et sært fenomen kun med denne. Eller virker jo den som et kjempe kjøp da den også er HDTV kompatibel.

Har jeg blitt noe lurere ? vel vet ikke helt. Intressant å se de ulike modellene i aksjon, men vet fortsatt ikke hvem jeg ender opp med.

Hadde kjøpt Philips modellen hadde den vært HDTV kompatibel, men det skulle den jo ikke være. Noen som vet mer om dette her kanskje ? eller har erfaring med LG modellen ? Eller enda bedre har testet Viewpia 37 skjermen opp mot noen av de andre modellene jeg nevner

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde faktisk også denne runden dag i Stavanger..via Lefdal, Expert, Bonus, Elkjøp...(Elprice forrige uke).
    Elkjøp hadde faktisk den beste lineupen med HD-gjengen...
    Pana PV-500/Pioneer 43HDE/LG 42 ..12 ett eller annet..HD.
    Var ikke lett å trekke konklusjon her, nei..
    Synes Pioneer ikke er verd pengene til 38k, Pana lå til 33' og hadde et like bra bilde. LG var billigst men ikke så mye dårligere på bilde..
    Men dette var ett splitta signal, og det hjelper ikke så mye for HD-bilde...
    Prismessig kunne jeg gjerne tatt LG, men hvis jeg først skal bruke så mye penger på ett "møbel" vil jeg jo si at Panasonicen gir mest for pengene...Den er helt rå. Bildet var en del roligere og mer "ekte" i fargene synes jeg..
    Expert hadde Hitachi HD, og den var heller ikke dårlig...
    Skal ta meg en tur på Elprice og kikke på Viepa 42 tommeren snart... (LCD). Nei få fram LED heller, så slipper vi å gå oss vill i denne jungelen..!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •