Dårlig kvalitet på HDMI på PDP-434HDE..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig kvalitet på HDMI på PDP-434HDE..

Hei,

Har nettopp lagt over til DVI/HDMI på PDP-434HDE fra GF6600GT WinXP Sp2. Problemet er at bildekvaliteten er svært dårlig på HDMI i motsetninig til analog som er mye bedre. Bildet oppfattes som uskarpt, noe flimrete og i tillegg får jeg ikke med "hele" bildet. Dvs. at noe av bildet havner utenfor TV-skjermen.

Jeg kjører 1024x768 i oppløsning på DVI, men TV-en sier at den kjører 1125i... Har søkt etter dette prolemet, men fant ikke noe og håper at noen har vært borti dette før.

Setter stor pris på tips om hva som kan være galt.

Mvh,

PSkard

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke så rart for den støtter ikke 1024x768 via HDMI. Du må bruke 720p for å få et bra bilde via HDMI. Det beste er vel å bruke et lite program som heter Powerstrip hvor disse verdiene er forhåndsdefinerte og deretter finjustere overscan med resolution "designer"(også i Powerstrip) på custom resolution siden hvis skjermkortet ditt støtter dette.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører helt feil oppløsning. Kjør 1280 x 720 via DVI. NVIDIA har valg på dette.

Har selv prøvd dette på Pioneer med 6600GT. Fungerer utmerket, men komponent ble best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis plasmaen din motar et bilde som er ??? x 1125i, så er det ikke rart at bildet ikke blir vakkert. HDE plasmaen støtter enten 720p eller 1080i. Siden et geforce-kort normalt sender progressivt, så må du altså gå for en oppløsning som har 720p (1024 x768).

Mitt råd er å koble til en annen skjerm hvor du kan se hva som egentlig sendes ut av ditt skjermkort. Du har mange innstillinger å leke med innpå advanced på geforce-kortet ditt. Der kan du f.eks lage dine egne oppløsninger. Lek og triks litt der og se om det blir bedre.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1125i = 1080i

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takker for raske og bra svar. Jeg skal prøve dette når jeg kommer hjem i kveld.

Mvh,

PSkard

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Du kjører helt feil oppløsning. Kjør 1280 x 720 via DVI. NVIDIA har valg på dette.

Har selv prøvd dette på Pioneer med 6600GT. Fungerer utmerket, men komponent ble best.

Hei og takk for tipset.

Har lagt over til 1280x720 nå, men problemet forblir det samme. Nå sier derimot TV-en at jeg har 750p i oppløsning. Noen ide om hva som kan være galt da? Bildet blir rett og slett "for stort" for TV-en og bildet er ikke bra. Noen forslag til hva jeg kan prøve da?

Burde ikke DVI være bedre enn komponent?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få noe overscan på skjermen. Det er helt naturlig (hele startmenyen vises ikke o.l)

750p er det samme som 720p. Hva er det du mener med at bildet ikke blir bra? Fargene blir bedre på komponent når jeg prøvde. Senest i dag på en 434HDE med 6600 GT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg koblet PC'en til min 505HDE igår og hvis du har samme Nvdidia driver som meg burde det ikke være noe problem. Mulig det blir anderledes på 43tommeren men hos meg ble det perfekt med maksimal HDTV oppløsning -5% underscan. Da kom absolutt alt innenfor kanten av skjermen. Siden jeg liker å benytte absolutt alle pixlene jeg har tilgjengelig endte jeg opp på 4% underscan. Da var bittelitt av startknappen utenfor bildet..(akkurat som jeg foretrekker)

Her spiller jeg avslutningen i Half LIfe 2 med 1900x1080 oppløsning!

EDIT: Vedlegget var for stort.. :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •