Pioneer PDP 435 HD. Bra valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP 435 HD. Bra valg?

Var på elkjøp og så på ny tv. Der hadde de pioneer tven hengende på veggen ved siden av den nye philips 37¨ lcd tven.
    Begge spilte den samme dvden. Pioneer tven hakket. Rulleteksen og bevgelsene på figurene i filmen "lagget"

philips tven var helt smooth. Trodde plasma var raskere i bevegelsene enn lcd. Ble litt skuffet over pioneer tven. Den har jo fått mye god kritikk og vunnet eisa awards. Må jo være en av de beste plasmaene da?

Håper noen kan si noe om dette

Håper på raskt svar.

:shock:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hakkingen har ingenting med plasma/lcd å gjøre. Det har med natural motion til Philips som de har på LCD og plasma.

PDP435HDE er for mange mindre imponerende enn 9986, spesielt i butikk.

Ta en titt på PV500 fra panasonic. Det er beste skjermen på markedet.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en PDP 435 som jeg bare må si meg fornøyd med. Opplever ikke det du snakker om her som noe problem i det hele tatt. Kjører DVD via HDMI fra en Pioneer 868 og har et helt supert bilde. Det som er problemet her er vel heller hvor mye tid de har brukt på å sette opp Pioneeren i butikken. Pioneeren har mange forskjellige innstillingsmuligheter og bommer du her kan det se dårlig ut. Fabrikkinnstillingene Pioneeren kommer med er heller elendige og må endres på for at det skal se bra ut...

@Peakman.
    Tviler ikke på at Panasonicen er en bra plasma. Har ikke sett den selv. Så derimot på AV forums at den hadde blitt testet "head to head" mot Pioneer sin PDP 435 av et AV magasin (Homecinema el.l). Begge plasmaene fikk toppkarakter og det var ikke lett å utpeke noen vinner da dommerpanelet var delt i sin oppfatning. Panasonic'en fikk den lille prikken over i'en da det var et lite flertall som mente Panasonic'en var best. Uansett, med en av disse plasmaene i hjemmet så har man iallefall noe av det- hvis ikke det beste som finnes av plasma for øyeblikket...

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke panasonicen en smule billigere oxo?! Det burde da i allefall telle en del, jeg holder i allefall en knapp på den...(intil videre)

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PIO 435FDE har jeg sett til 32K tror jeg det var, så prisen er ikke den store forskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pioneer PDP 435 HD. Bra valg?

Sitat Opprinnelig postet av kimo`n
    [...] Pioneer tven hakket. Rulleteksen og bevgelsene på figurene i filmen "lagget"
    Jeg er enig i det Peakman sier, at den hakkingen du snakker om er bare at Pioneer ikke har natural motion som Philips har. Jeg personlig misliker natural motion. Den interlacer (fletter) alle 25 bildene sammen bare. Sagt med andre ord så konverterer progressiv film over video-lignende bilde. Jeg synes det rett og slett er stygt.

Kimo, jeg kan sterkt anbefale Pioneer frem for Philips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Har selv en PDP 435 som jeg bare må si meg fornøyd med. Opplever ikke det du snakker om her som noe problem i det hele tatt. Kjører DVD via HDMI fra en Pioneer 868 og har et helt supert bilde. Det som er problemet her er vel heller hvor mye tid de har brukt på å sette opp Pioneeren i butikken. Pioneeren har mange forskjellige innstillingsmuligheter og bommer du her kan det se dårlig ut. Fabrikkinnstillingene Pioneeren kommer med er heller elendige og må endres på for at det skal se bra ut...
    Hei jeg koblet akkurat opp min nye Pioneer 505HDE og lurer på hva slags instillinger du anbefaler? Er imponert over størrelsen på bildet og pustet lettet ut over ingen døde pixler, men svartnivået kunne vært litt bedre...ellers har jeg kun SCART tilkobling foreløpig, regner med at det blir skikkelig bra når jeg får meg komponent kabel. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CableGuy
    Hei jeg koblet akkurat opp min nye Pioneer 505HDE og lurer på hva slags instillinger du anbefaler?
    Jeg har en pio435HDE, og har skrudd av stort sett alt under Pro-menyen i menyen for bildejustering. Det gir mye bedre bilde på vanlige TV-signaler (digital parabol). Jeg har også justert ned fargene en del samt satt ned skarpheten noen hakk.

Ellers vil jeg også anbefale deg å kjøpe en kalibrerings-DVD som hjelper deg gjennom optimalt oppsett av lysstyrke og kontrast (samt en hel masse annet).

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg koblet akkurat opp min nye Pioneer 505HDE og lurer på hva slags instillinger du anbefaler? Er imponert over størrelsen på bildet og pustet lettet ut over ingen døde pixler, men svartnivået kunne vært litt bedre...ellers har jeg kun SCART tilkobling foreløpig, regner med at det blir skikkelig bra når jeg får meg komponent kabel. =)
    Det RulleRask sier er et godt utgangspunkt... For DVD bør man bruke en kalibrerings-DVD som f.eks DVE(Digital Video Essentials). Hver inngang på Mediaboksen må kalibreres hver for seg og komponentene man har koblet til varierer jo fra person til person så det er ikke sikkert mine innstillinger vil passe til dine komponenter.

Jeg har en Pioneer DV868 koblet til HDMI, En Xbox til Komponent og en Dreambox til Scart og alle er kalibrert forskjellig og hver for seg med DVE.
    Det eneste som er likt for alle inngangene er at jeg tok meg den friheten å manuelt forandre fargetemperaturen etter min smak og jeg synes jeg har mer naturlige farger nå.
    Hvis du vil prøve å se om du liker de er disse:
    R-høy: -4
    G-høy: -8
    B-høy: -5
    R-G-B-lav står alle på 0.
    Mine innstillinger på scartinngangen hvor jeg har Dreamboxen(Sat. tuner) er gjort med DVE og jeg måtte faktisk ganske mye opp i kontrast i forhold til Xbox(komponent) og DVD(HDMI) for at det skulle bli riktig med DVE. Har du en DVD spiller koblet til her tror jeg ikke du bør sette den så høy som jeg har den. Programmene som sendes via satelitt varierer jo også veldig i kvalitet så jeg har ikke disse innnstillingene konstant. Uansett hvis du nettopp har fått TV'en så bør den brukes minimum 200 timer før du skrur opp kontrast og lysstyrke til høyere nivåer.
    På scart har jeg følgende innstillinger:
    Kontrast: +49(varierer)
    Lysstyrke: +3
    Farge: 0
    Fargetone: 0
    Skarphet: -2
    Projustering:
    Purecinema: Standard eller Av.
    Fagetemp: manuell(innstillinger overfor)
    Mpeg NR: Av
    DNR: Lav (enkelte ganger Av)
    CTI: Av
    DRE: Av(noen ganger mellom)
    Fargekontroll: C: +1, M: -4 alt annet på 0.
    Som sagt du må ta disse innstillingene med en klype salt for de er jo ikke kalibert etter ditt utstyr, men kanskje heller ta de som noen hint.
    Ved film og progressive signaler via HDMI eller komponent bruker jeg også PureCinema som oftest på Advanced.
    Håper dette kan hjelpe deg litt på vei :wink:

Newcomer janå sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pioneer PDP 435 HD. Bra valg?

Sitat Opprinnelig postet av kimo`n
    philips tven var helt smooth. Trodde plasma var raskere i bevegelsene enn lcd. Ble litt skuffet over pioneer tven. Den har jo fått mye god kritikk og vunnet eisa awards. Må jo være en av de beste plasmaene da?
    Litt utenfor tema, men har du sjekket svartgjengivelsen på Philipsen? Det jeg har sett av denne ellers flotte skjermen(bare i div. butikker) er totalt mangel på svart. Svart er erstattet med blått! Spesielt ille med skrått innsyn til skjermen selvsagt.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    PIO 435FDE har jeg sett til 32K tror jeg det var, så prisen er ikke den store forskjellen.
    EDIT: Vennligst ta priser under egnet fora. På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig den gir dårlig svart ja. Sjekket ikke det.

Fant også ut at elkjøp i hamar bruker vanlige antennekontakter. Ikke akkurat hi tech. Skal dra ned dit og spørre om de har hd sendinger, eller tilgang til dem.

Pioneer tven frister.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt anbefale den

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Det RulleRask sier er et godt utgangspunkt... For DVD bør man bruke en kalibrerings-DVD som f.eks DVE(Digital Video Essentials). Hver inngang på Mediaboksen må kalibreres hver for seg og komponentene man har koblet til varierer jo fra person til person så det er ikke sikkert mine innstillinger vil passe til dine komponenter.

Jeg har en Pioneer DV868 koblet til HDMI, En Xbox til Komponent og en Dreambox til Scart og alle er kalibrert forskjellig og hver for seg med DVE.
    Det eneste som er likt for alle inngangene er at jeg tok meg den friheten å manuelt forandre fargetemperaturen etter min smak og jeg synes jeg har mer naturlige farger nå.
    Hvis du vil prøve å se om du liker de er disse:
    R-høy: -4
    G-høy: -8
    B-høy: -5
    R-G-B-lav står alle på 0.
    Mine innstillinger på scartinngangen hvor jeg har Dreamboxen(Sat. tuner) er gjort med DVE og jeg måtte faktisk ganske mye opp i kontrast i forhold til Xbox(komponent) og DVD(HDMI) for at det skulle bli riktig med DVE. Har du en DVD spiller koblet til her tror jeg ikke du bør sette den så høy som jeg har den. Programmene som sendes via satelitt varierer jo også veldig i kvalitet så jeg har ikke disse innnstillingene konstant. Uansett hvis du nettopp har fått TV'en så bør den brukes minimum 200 timer før du skrur opp kontrast og lysstyrke til høyere nivåer.
    På scart har jeg følgende innstillinger:
    Kontrast: +49(varierer)
    Lysstyrke: +3
    Farge: 0
    Fargetone: 0
    Skarphet: -2
    Projustering:
    Purecinema: Standard eller Av.
    Fagetemp: manuell(innstillinger overfor)
    Mpeg NR: Av
    DNR: Lav (enkelte ganger Av)
    CTI: Av
    DRE: Av(noen ganger mellom)
    Fargekontroll: C: +1, M: -4 alt annet på 0.
    Som sagt du må ta disse innstillingene med en klype salt for de er jo ikke kalibert etter ditt utstyr, men kanskje heller ta de som noen hint.
    Ved film og progressive signaler via HDMI eller komponent bruker jeg også PureCinema som oftest på Advanced.
    Håper dette kan hjelpe deg litt på vei :wink:
    Her var det mye å ta fatt i! Har kun hatt TV'n oppe i et par dager, men du mener altså det er en innkjøringsperiode på ca. 200 timer? Lurer på hvordan dette virker og om jeg vil se forandringer på bildet i løpet av innkjøringsfasen.

Ettersom jeg har forstått kan jeg heller ikke vente godt bilde før jeg har fått meg noen skikkelige komponentkabler til dvd-spilleren. (Sonys gyldne flaggskip fra år 2000: DVP-S7700)

I mellomtiden får jeg gå til innkjøp av denne kalibrerings dvd-en. For sånn som det er nå vil jeg ikke akkurat si fargene er like naturlige som på 29tommern jeg solgte for 1500.- i forrige uke...

Ellers lurer jeg på om du har sammenlignet billedkvaliteten på Dreambox med f.eks Canal Digital mottakeren (som jeg har)? Spekulerte på å anskaffe en D.box...(særlig hvis CD dropper mtv...)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye å ta fatt i! Har kun hatt TV'n oppe i et par dager, men du mener altså det er en innkjøringsperiode på ca. 200 timer? Lurer på hvordan dette virker og om jeg vil se forandringer på bildet i løpet av innkjøringsfasen.
    For å redusere faren for innbrenning og at plasmacellene skal få "gått seg til" anbefales en innkjøringsperiode på mininum 200 timer før kontast og lysstyrke stilles optimalt. I det hele tatt bør man vel vente med hele kalibreringen til innkjøringsperioden er over og heller ha safe verdier her. Og ja bildet vil bli bedre utover innkjøringsfasen.
    Ettersom jeg har forstått kan jeg heller ikke vente godt bilde før jeg har fått meg noen skikkelige komponentkabler til dvd-spilleren. (Sonys gyldne flaggskip fra år 2000: DVP-S7700)
    Komponent vil gi deg et meget bra bilde, men en god spiller med HDMI vil gi deg et enda bedre. Har prøvd med både HDMI og komponent fra min Pio 868.
    I mellomtiden får jeg gå til innkjøp av denne kalibrerings dvd-en. For sånn som det er nå vil jeg ikke akkurat si fargene er like naturlige som på 29tommern jeg solgte for 1500.- i forrige uke...
    Prøv fargetemperaturen jeg gav deg overfor. Se om du liker den.
    Ellers lurer jeg på om du har sammenlignet billedkvaliteten på Dreambox med f.eks Canal Digital mottakeren (som jeg har)? Spekulerte på å anskaffe en D.box...(særlig hvis CD dropper mtv...)
    Dreamboxen gir et meget bra bilde, men jeg ville ventet å kjøpe den hvis jeg var deg. Til høsten kommer en ny Dreambox med støtte for HDTV. Da ryker min gamle DM7000S ut av hjemmekinoen og inn i soverommet :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Pio434HDE. Den har jo et bra bilde men blir vel slått av panny sin PV500 bl.a på sortnivå (som jeg personlig mener er undervurdert ved valg av TV). I tillegg er den jo billigere (!!) og da burde vel valget ikke være vanskelig.
    Jeg ville ABSOLUTT vurdert denne skjermen opp mot Pioneeren.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....I tillegg er den jo billigere (!!) .....
    Blir litt OT dette, men jeg har ikke sett PV500 billigere enn PDP435....
    Men jeg er enig i at PV500 er en bedre tv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    .....I tillegg er den jo billigere (!!) .....
    Blir litt OT dette, men jeg har ikke sett PV500 billigere enn PDP435....
    Men jeg er enig i at PV500 er en bedre tv.
    EDIT: en del innlegg uten teknisk innhold fjernet. Ønsker dere formidle laveste pris er det flere måter å gjøre dette på;

1. Oppdatere prisen på AVnytt, en tjeneste som er langt bedre tilpasset prisutviklingens dynamiske trend enn diskusjonstråder
    2. Opprette og sette opp link til en prisdiskusjon under "pris -og produktjakt"

Imidlertid kan dere selvsagt oppgi ca. priser, der det med fordel bør lenkes til produktet på AVnytt slik at fremtidige lesere kan få med seg siste prisoppdatering på produktet ved lesing av den tekniske diskusjonen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Lastet like godt opp produktet, så er det bare å oppdatere med beste pris! AVNYTT 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •