TH-42PV500E - Et Par Spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TH-42PV500E - Et Par Spørsmål

Heisann..!!!

Er nybegynner innen dette området og har derfor noen spørsmål som jeg håper at dere kan hjelpe meg med

1) Kornete på skjerm:
    Var innom Elkjøp for å titte på denne TV'en i dag, og jeg må si den gjorde et godt inntrykk. Det var imidlertid antydning til korning både på TV signalene og signalene fra DVD til skjermen. Han karen på Elkjøp mente at dette muligens kunne skyldes at han splittet signalet til så mange andre TV'er og dette argumentet kan jeg godt kjøpe. Spørsmålet mitt blir imidlertid da til dere som allerede har kjøpt/ testet denne skjermen. Er det antydninger til litt grovkorning på skjermen når dere har koblet til signalkilden deres? (Han på butikken hadde dessverre ikke tid til å koble en separat DVD spiller til TV fordi det var så mye folk der i dag).

2) Bordstativ
    Selv om bordstativet som følger med er mulig å dreie synes jeg faktisk at bordstativet som fulgte med PA30 og også PA50 er mye finere. Jeg lurer derfor på om det er noen av dere som vet om bordstativenen har lik innfestning slik at man kan bruke den om hverandre? Fra katalogen ser det jo ut til at selve innfestningen er relativt lik.

Vurderer sterkt å kjøpe denne TV'en og alle tilbakemeldinger mottas derfor med takk. Har fulgt med på den generelle diskusjonen om denne modellen på "Panasonic PV500 design/teknisk" og de fleste er jo enige i at denne gir et godt bilde (selv om det er litt diskusjon hvorvidt Panasonic eller Pioneer gir best bilde). Har fått et pristilbud på 31 tusen for hele pakken. Kan jeg anta at dette er noe av det beste å oppdrive i klassen rundt 30 tusen ?

Ønsker ellers alle sammen ei riktig god helg!!!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med korning, mener du at pixlene synes?

De vil synes på en 42" TV! Da jeg så den med ett HD signal var det slettes ikke ille... Pixlene på denne TVn er jo en del mindre enn på PA50

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på valgetskval selv... står mellom Pv500 og pdp435.... er i så satans tvil...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke akkurat signalkilden til elkjøp av topp kvalitet. Så hvis du har parabol med mulighet for component ut så vil du få vesentlig bedre bilder, sitteavstanden er dog en medvirkende faktor. Står du tett opptil en plasma så vil det alltid fortone seg som pixelgrøt. Du må også huske på at når en blåser vanlige tv sendinger opp i 42" så ser man endel skavanker med dagens tv system...
    Pannyen er et hakk bedre enn pioneer, spessielt sortnivå og scalingen er bedre, men det er jo ikke til å komme fra at de nye pannyene ser sinsvakt plastic-fantastic ut, mens pioneeren bare ser lekker ut :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har noe med deg å gjøre da! Pluss at jeg forhanlder Pioneer og ikke Panny! Skal sjekke hvilken pris de vil gi meg... Blir det bra slår jeg til hvis ikke så er det Pioneer som blir kjøpt.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver bare å være objektiv jeg Fred :wink:

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV500 har en stor fordel framfor PIO435 og det er mye bedre kontroll på bevegelige bilder. Et eksempel er starten på star wars når rulleteksten går innover i bildet, her hakker pioneeren mye. Ihvertfall på de jeg har sett.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wotg : hehe var litt feil bruk av utropstegn, leste det en gang til nå, da virket det som om jeg er en gretten gammel gubbe :P

arntos : Med rette innstillinger så er pioneeren "hakkfri". Er bare det at pannyen har mye mer farger og nesten tre ganger så høy kontrast... Har sett de ved siden av hverandre og det var ikke noe gøy. Vet ikke hvordan de var stillt inn men fordet... Kommer til å kjøre en test av de to. Prøve og låne med meg pannyen til jobben en kveld. Kjøre samme kilde, sette de opp med callibrator 6.1 og kjøre en Primare dvd30 på begge to. Dette vil forhåpentligvis avsløre hvem som er den beste...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFFred...Jeg har også sett disse 2 ved siden av hverandre..(Elkjøp Stavanger).og hvis du mener du så STORE forskjeller her....er du ekstremt fintfølende. Mitt bilde var vel og merke et splittet signal, men JEG synes forskjellene var "minimale". Ihvertfall ikke snakk om noe WOW-effekt. Begge var veldig bra, best i den butikken ihvertfall.. Egentlig burde vi sagt WOW fordi det har tatt de andre apparatene så lang tid å komme på høyde med denne "gamle" Pioneer modellen....(synes jeg)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den var klart bedre, men som jeg sa tidligere; vet ikke innstillingene på tven. Men jeg skal prøve å få kjørt en test på disse. Imponerende at pioneeren henger med det skal jeg si meg enig i, men hvis jeg skal handle nå vil jeg gjerne ha den nyseste modellen... Eneste er at 435 er så mye mer strøken... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hater dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær så snill folkens:

For de som prøver å sammelikne Pioneer mot Panasonic.
    Demp lyset i rommet tre hakk og vinneren er klar!

C

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da vinner panny eller? ... Sortnivået er jo en del bedre på Pannyen, og med mindre baklys vil begge skjermer (i teorien) se mindre sorte ut.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse skrot tv`ene kommer ikke inn i mitt hus før de har samme bilde kvalitet som en god CRT... :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panny vinner overlegent.

Ikke bare har den et sykt mye bedre sortnivå, men den sliter ikke med dårlig bildebehandling som Pioneer gjør. Pioneer-skjermene har problemer med horisontale bevegelser og en generell dårlig interlacing. Dårlig interlacing vises ved horisontale linjer som ikke "henger" sammen.

C

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fikk kikket litt på PV500 på elektrofil messen i dag, og jeg kan igjen skrive under på at Panasonic leverer varene... Imidlertid var det overraskende mye graderinger, men det kan være kilden som sviktet...

Så for øvrig også Samsungs nye 42", men uten skikkelig materiale var det selvsagt helt umulig å få gjort seg opp noe inntrykk.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fikk kikket litt på PV500 på elektrofil messen i dag, og jeg kan igjen skrive under på at Panasonic leverer varene... Imidlertid var det overraskende mye graderinger, men det kan være kilden som sviktet...

Så for øvrig også Samsungs nye 42", men uten skikkelig materiale var det selvsagt helt umulig å få gjort seg opp noe inntrykk.
    sikkert kilden. vi testet den med en skikkelig spiller. da var det ingen graderinger på den.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine