LG MZ-42PM12X - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: LG MZ-42PM12X

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oscar
    Og det vil si? at PX11 ikke kan oppgraderes og takle HD Signaler?
    Ingen skjermer kan oppgraders og takle HD signaler, hvis ikke du "oppgraderer" til ny skjerm da....

Det er den fysiske oppløsningen til skjermen som bestemmer hvor godt du kan vise HD signaler. - den kan ikke endres..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kort

Nå synes jeg mange blander kortene her.

Testen det er link til er ikke PM12x, men PX12x.

Det er heller ikke gunstig å tro at PM12x og PY10 er så og si samme tv.

Heller ikke PX12x og PY10. Ifølge tekniker på LG, har PY10 en god del mer avansert elektronikk enn de to andre.

Det er mer gunstig å sammenlikne PX12x og PM12x, men heller ikke disse er helt like. På disse to tvene må man rekne med litt graderinger.

Hvordan de derimot ville blitt med en ekstern skalerer, er en helt annen sak.

Selv gleder jeg meg til elektrofil-messa på søndag. Kanskje vi sees?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så LG RZ42PX12 idag koblet opp imot hd kanalen som sender via parabol. Sinnsykt bra bilde, d beste av alle skjermene som hang der inne inkl. pv500. Skulle jeg kjøpt plasma idag så hadde jeg valgt lg uten tvil.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein kompis av meg har denne, rå skjerm, skal sjølv kjøpe 42pm12x. Men; han spelar ein god del xbox(5 timar++ per dag) og det viser store innbrenninger etter logoane på skjermen. Heldigvis gjeng det an å avmagnetisere den, men dette tek ei stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Ein kompis av meg har denne, rå skjerm, skal sjølv kjøpe 42pm12x. Men; han spelar ein god del xbox(5 timar++ per dag) og det viser store innbrenninger etter logoane på skjermen. Heldigvis gjeng det an å avmagnetisere den, men dette tek ei stund.
    Det er ikke bra for skjermen i lengden å fjerne inbrenningene på den måten. Han må finne en annen måte å hindre innbrenning.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Det er heller ikke gunstig å tro at PM12x og PY10 er så og si samme tv.

Heller ikke PX12x og PY10. Ifølge tekniker på LG, har PY10 en god del mer avansert elektronikk enn de to andre.

Det er mer gunstig å sammenlikne PX12x og PM12x, men heller ikke disse er helt like. På disse to tvene må man rekne med litt graderinger.
    Veldig mange har inntrykk av at LG liker å gjøre forskjellen på PX12x og PY10 større enn den egentlig er. Designet alene er ikke nok for at kundene skal gå for PY10 over PX12x. Faktum er at i en blindtest vil de aller færreste (om noen?) se forskjell på bildekvalitet i de to skjermene.

PX12x og PM12x er samme skjerm, med og uten tuner og høyttalere. De har like mye graderinger som PY10. (samme plasmateppe, som er 8bit) - men om man ikke sitter å ser etter dette er det ikke merkbart.. (det er altså bra, men ikke perfekt)

Kan legge til at jeg aldri kjøpte pv500. (se egen tråd) og nå heller mer mot PA50. Jeg synes ikke pv500 forsvarer den enorme prisforskjellen. PV500 har i tillegg til færre graderinger, litt skarpere bilde?, en minnekortleser som jeg synes hadde vært utrolig fett å ha på TVn. Men jeg kan jo bare brenne feriebildene på en CD anyways..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg så LG RZ42PX12 idag koblet opp imot hd kanalen som sender via parabol. Sinnsykt bra bilde, d beste av alle skjermene som hang der inne inkl. pv500. Skulle jeg kjøpt plasma idag så hadde jeg valgt lg uten tvil.
    Jeg regner med at dette var i en butikk, og du må huske på at belysning osv er anderledes der enn det vil være hjemme (de aller fleste synes LCD ser best ut i butikk!) Om du ikke så noe grønnskjær i LG'n var du enten heldig med belysning, eller de som jobbet der hadde stilt på TVn. For det grønnskjæret er ikke bare noe "proffene" ser...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Text-tv

Ser at følgende oppgis i spesifikasjonene til LG MZ-42PM12x:
    "Text TV with memory Yes/2400 pages "

Denne har jo ikke tv-tuner som flere har nevnt, men har den likevel innbygget dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Jeg regner med at dette var i en butikk, og du må huske på at belysning osv er anderledes der enn det vil være hjemme (de aller fleste synes LCD ser best ut i butikk!) Om du ikke så noe grønnskjær i LG'n var du enten heldig med belysning, eller de som jobbet der hadde stilt på TVn. For det grønnskjæret er ikke bare noe "proffene" ser...

Vel, nå er jo ikke dette en lcd skjerm :lol: Og jeg stilte tv'en slik den skulle være.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Kan legge til at jeg aldri kjøpte pv500. (se egen tråd) og nå heller mer mot PA50. Jeg synes ikke pv500 forsvarer den enorme prisforskjellen. PV500 har i tillegg til færre graderinger, litt skarpere bilde?, en minnekortleser som jeg synes hadde vært utrolig fett å ha på TVn. Men jeg kan jo bare brenne feriebildene på en CD anyways..

He he. Sliter med samme problemstillingen selv. Har egentlig lite lyst å bruke over 20000 på en tv, og da jeg var innom Lefdal i dag og så PA50'en til 19,000 inkl. bordstativ begynte jeg å sikle. Det som får meg i tvil er at PA50 ikke har pc-inngang, samt at når hd-sendingene kommer i gang vil nok den store forskjellen komme frem. Ja da, jeg vet at det ligger noen år frem i tid for NRK og TV2, men på det er noen andre kanaler (som discovery og canal+) som har dette på trappene. Derfor har jeg begynt å tenke på kanskje en LG skjerm, eller kanskje utsette kjøpet til jeg har spart litt mer og xga-skjermene har sunket litt i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erstatter til PM12x

Er det noe som tyder på at modellen (LG-MZ-42PM12x) vil bli erstattet snart? TV-modellene av samme skjerm har jo fått sine arvtagere i bla PX5R.

Noen som vet om PM12X er i utsilling i enten Stavanger- eller Oslo-området? Har aldri sett den live, bare bilder, og det er ikke så kjekt å basere et evnt. kjøp på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •