Ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Ny TV

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV

Hei!, hva mener dere om dette. Skal ha ny tv og vil helst ha en flatskjerm denne gangen. Viewpia 37 skjermen er meget intressant da den er HD ready, men det har jo kommet frem en del negative karaktrestikker av denne LCD skjermen her også.

Signalet tv'n vil få er hovedsakelig UPC analog tv, eller film via DVD

Hva bør man egentlig velge. Det finnes jo rimelige plasma tv'r der ute også Scansonic 42" eller billig skjermen fra Deal osv

Sitteavstand blir ca 2.5/3 meter

Ser også på fotball kamper og slike ting, fått inntrykk av at plasma ikke klarer dette i det hele tatt, men det kav være overdrevet

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt på forumet da vel, ligger mange tråder på første siden som omhandler akkurat dette temaet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har kommet med ny serie med 3000:1 i dynamisk kontrast. Har ikke sett den selv enda. Kommer i 30,32, 37 og 40" versjoner. 32" koster rundt 14-16k. Så litt dyrere enn Viewpia, men mulig bedre skjerm rettferdiggjør prisen. Er ihvertfall bedre design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med denne?

Samsung PS-42P4A

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å få sagt det: Dette med HD-hysteriet skjønner jeg ikke helt. Jeg har selv en LG plasma på 42 tommer. Sitter ca 3 meter fra den, og forer den med signaler fra en Canal Digital tuner. Ser masse på fotball også, og kan ikke si at jeg er så plaget med hverken etterslep eller annet. Bruker tilogmed plasmaen når jeg kjører fotballkamper via Web-tv. Har en kompis med en slik HD-klar plasma, og hverken han eller jeg kan si at vi opplever bildene så veldig forskjellig. Ikke tenk så mye på dette med HD om du ønsker deg en plasmaopplevelse allerede nå til en fornuftig penge... Kjøp deg en som ligger mellom 15-20 lapper så tror jeg du blir rimelig fornøyd. Jeg skal selv ha meg en HD-klar plasma på sikt, men da selger jeg jo bare den jeg har nå, eller bruker den på soverommet :-) Prisene synker hele tiden, så det blir nok ikke uoppnåelig å anskaffe seg en slik HDskjerm når det blir påkrevd...... :-)

Newcomer janå sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Bare for å få sagt det: Dette med HD-hysteriet skjønner jeg ikke helt.
    Jeg hadde heller ikke skjønt helt poenget, og avfeide all fuzzen rundt High-Def som et mediaskapt behov, og var fast bestemt på å dra over grensen for å hente en lavoppløst Pana 37PA50.

Etter å ha kikket på en del heftige HD-trailere , samt sett HD-sendinger på både Pioneer og Panasonics nye HD-skjermer, har jeg blitt veldig usikker.. Det ser unektelig MEGET bra ut, og det ser ut til at skjermbudsjettet mitt sprekker med 10k :?

Dessuten starter vel Canal Digital en dedikert HD-kanal i høst? Hmmm..

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig med deg i at HD blir RÅTT :-) Men jeg tror likevel at det ikke er noe stress med å skaffe seg en HDplasma. De som selges pr i dag for en fornuftig penge, har etter min oppfatning ikke bra nok oppløsning likevel.. Det kommer til å fortsette med store prisras på disse skjermene uansett... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280x720 holder de neste årene i europa, ettersom 720p er den hidef standarden som har blitt vedtatt i Europa.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •