Progressive scan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Progressive scan

Hei,

Benytter i dag en DVD spiller uten progressive scan med en Panasonic TH-42PA50E.

Hva slags kvalitetsforbedring kan jeg forevente fra en progressive scan spiller som f.eks Denon 1910 som i tillegg oppskalerer til 720p som plasmaen støtter via component?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo late som jeg har peiling og svare:

Jeg vil tro, at siden den skjermen du snakker om er lavoppløst(852x480), vil ikke et oppskalert bilde bli noe bedre enn 'vanlig'. Det man jo da gjør egentelig, er å oppskalere(legge til kunstige bildepunkter) i DVD spilleren, sende dette til plasmaen, og denne vil vel da nedskalere igjen slik at det passer til skjermens native oppløsning(852x480).

I bruksanvisningen til min(gamle) plasma, står det at den vil godta opp til 1080i signaler inn. Dette er nok korrekt når tuneren som fulgte med plasmaen er koblet til, fordi den sannsynligvis nedskalerer dette til den native oppløsningen til panelet. Nå da jeg har fjernet plasmatuneren, og kjører DVDO iScan HD direkte mellom TV dekoder + DVD spiller og plasmapanelet, kan jeg ikke sette formatet ut til panelet til større enn 852x480 på DVDOen. Hvis jeg velger en annen oppløsning, blir det enten ikke noe bilde, eller det blir stripete og "ødelagt".

Når det gjelder selve deinterlacingen(det som gjør om fra interlaced til progressivt signal), vet jeg ikke hvilken chip som vil gjøre jobben best; den i Denon spilleren, eller den i TVen. Denon pleier jo å levere bra chiper, men Panasonic TVene er vel ikke dårlige de heller.
    Alt i alt tror jeg det blir hipp som happ. Men det er jo bare å prøve seg frem og se selv hva man synes funker best.

Dette er det jeg tror - det kan vel være at noen andre har en annen mening, vil jeg tro.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om linjedobleren i spilleren er bedre enn den i tv'en vil du kunne opplve en kvalitetsforbedring. Hvis du så skalerer bildet til en høyere oppløsning enn plasmapanelet ditt støtter, må tv'en skalere det ned igjen, og det er ikke sikkert den totale endringen vil vræe så stor..

Trur eg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben sier nå at Denon 1910 kun gir 720p via DVI/HDMI og ikke via komponent. Gjelder det alle DVD spillere at det oppskalerte bildet kun er tilgjengelig via DVI/HDMI?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Hifiklubben sier nå at Denon 1910 kun gir 720p via DVI/HDMI og ikke via komponent. Gjelder det alle DVD spillere at det oppskalerte bildet kun er tilgjengelig via DVI/HDMI?
    Ja. (det finnes muligens noen unntak, men ingen av merkevarene tilbyr det)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er da vitsen med å utstyre en skjerm med komponentinngang som takler 720p hvis ingen DVD spillere tilbyr det???

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV når det kommer, det får du via component.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •