WIEVPIA 37 vs. 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WIEVPIA 37 vs. 42

Hei folkens.
    Etter å ha pløyd igjennom 15 forumsider ang. bruker erfaringer ved Wievpia LCD TV, har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe meg en. Men, nå er det plutselig dukket opp en ny problemstilling. Wievpia er nå å få som 42" i LCD. Skal jeg da bruke de ekstra "lappene" og gå for å prøve 42 tommeren, eller skal jeg stoppe på 37? Hva mener dere som pr. idag har disse apparatene?
    Stussa litt på han som beholdt Philip's TV'n og returnerte Wievpia. SÅ mye bedre kan da vel ikke simpleste spekka Philips'en være? Eller?
    Jeg for min del har aldri hatt noe til overs for Philips, selv om de stort sett leverer gode bilder.

Mvh Afrika. :?

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si forskjellen er som Audi og Kia Hvilken tror Du er hvem ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He
    Er forsåvidt enig der du, kjøper du Audi betaler du for mye mer enn du får, og du har heller ingen garanti for god kvalitet, mens med en Kia får du det du betaler for, men ikke nødvendigvis dårlig kvalitet.................
    Men det var jo ikke det jeg var ute etter da, jeg var mer interessert i å vite om det har noe for seg å gå for 42 tommeren..............

Mvh Afrika :roll:

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel ann på hvor langt fra TVèn du sitter,,,

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som skrev at jeg ville levere tilbake skjermen. Jeg satt på 2,5m da jeg testet skjermen (37"). Syntes det var for nære ift skarphet. 3,5 - 4 m var mer passende. Blir vel tilsvarende lenger på 42". Skal du bruke skjermen til film i dempet belysning, så bør du vurdere hvor nøye du er på sortnivået. Det imponerte ikke.

-R

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitteavstand

Hmmm.. 37" ble for stort på 2.5 meters avstand? Jeg funderer på om jeg skal kjøpe en 42" Panasonic plasma, men muligens bør jeg heller vurdere samme modell i 37" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra den avstanden jeg sitter fra TV'n pr idag, så holder det antagelig med 37". Tv'n jeg hadde (den dro sammen med eks'n) var en 32" crt, og de er jo normalt ikke 32" heller. Skulle tro at LCD er mer "ekte" størrelse på ? 32" TV'n vi har ombord måler bare 29 3/4" på den synlige bildeflaten, skal jeg måle 32" må jeg langt ut i kabinettet...............
    Har på lugaren en 17" Amitech LCD TV som jeg kjøpte på Thorn. Denne fungerer egentlig ganske bra. Jeg vurderte en stund å kjøpe Scansonic plasmaen hos Elprice, men har i senere tid kommet til at det vil være mer fornuftig å satse på LCD og Wievpia. Tenker å bruke den en del til PC, og da jeg bare har kabel TV med ikke altfor god kvalitet, kan jeg vel heller ikke være så veldig kritisk til spesifikasjonene. Spørsmålet er bare om jeg skal nøye meg med 37, eller gå for 42". Har ennå tre uker å tenke på, og synes at dette forumet har vært til god hjelp så langt. Noen som vet om 42 tommeren har samme panelet som 37, eller om den har et nyere panel?

Mvh Afrika

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •