Viewpia 37 Her Postes alle negative funn og spørsmål !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia 37 Her Postes alle negative funn og spørsmål !

Har selv kjøpt Viewpia 37 og synes det er en del å sette fingeren på men vil gjærne høre fra andres erfaringer om funn av såvell "billig produkt" symptoner og feil som går på reklamasjon.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke begynne med å fortelle hva det er du har å sette fingeren på, da?

Jeg har ingenting å bidra med siden jeg ikke eier denne skjermen. Men jeg er veldig interessert i dere eieres erfaringer.

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ego har Viewpia 37. Viser til min post i den store Viewpia-tråden: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...&start=221

I tillegg til det jeg har nevnt der, er det en del "blafring" i øverste del av bildet når jeg kobler til PC via VGA-inngangen. Da blinker det grønt i den øverste tredjedelen av bildet. Det samme skjer når jeg kobler til vanlig VHS-spiller via scart. Dette fungerer ellers prikkfritt på den andre LCD-skjermen jeg har (Philips 32PF4320) og en gammel 25 tommers JVC (kun scart).

-R

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt har Jeg funnet "
    Optisk lyd utgang gir lys men ikke lyd " har testet den inn/ut"

knekker "i lyd" ved kanal skjifte "analog" også på mute.

Mer på det funksjonelle:
    Tekst tv fungerer kunn i hel modus." et savn ved bruk av pip"
    Lang tid ved kanal/kilde skjifte.
    Kunn mulig å se 1 kanal analog " 1 tuner" og da tar det laang tid å mate hva som går på de andre kanalene på samme skjerm bilde.
    Billig plast men ok! på avstand
    Virker som man må inn i menyen på viktige funksjoner "kan være noen knepp Jeg ikke har lært"
    Du får ikke mer en man betaler for, selve LCDèn er sikker grei men hva Hjelper det når Dantax 42"Plasma til k 7-9000 har bedre programvare.

Nb! Har kunn noen timers bruker erfaring og kanskje første inntrykk lyver litt ?, har ikke testet Dvi. s-video ++

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hercule: Hva mener du med "når jeg kobler til PC"... Snakker du om et kort øyeblikk med blafring, eller kontinuerlig/vedvarende/går-aldri-bort?

Jeg skal selv kun ha min TV koblet til HTPC, og er svært interessert i evt negative erfaringer med denne skjermen.

EDIT: Etter å ha lest linken din (Ja: Shame on me!) så fikk jeg vel egentlig et godt inntrykk av din totale erfaring. Jeg tror faktisk jeg ble overbevist om å la være. Tror kanskje jeg venter på ny Philips-modell i august.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blafringen var vedvarende, ja, men vil understreke at jeg ikke har testet med PC særlig grundig.

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE hercule:

Ang: "Blafring"

Jeg har selv kjørt fra PC til min Viewpia 37" via VGA - og det er ingen antydning til blafring - mulig det er noe feil med noe av utstyret ditt (eller skjermen - slikt skjer jo)

Forøvrig hevder du at component signal skal være bedre enn Scart - det stemmer bare så lenge det er snakk om progresiv scan i component signalet (noe din DVD spiller ikke støtter i PAL)

--D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok noe feil med skjermen, siden det fungerer tilfredsstillende på annet utstyr. At komponent var bedre enn scart var det noe jeg trodde, men hvis det ikke er tilfelle er jo min observasjon iht til slik det skal være :wink:

Jeg satt på ca 2,5m avstand når jeg testet skjermen, og da var uskarpheten fremtredende, syns jeg. På 3,5 - 4m var opplevd skarphet OK.

Bortsett fra noe uskarphet , var det definitivt sortnivået som trakk mest ned. Å se film i litt dempet belysning var ikke bra i det hele tatt...

-R

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •