Hva gir best bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva gir best bilde?

Blir litt diffuse spørsmål dette, men må prøve.

Jeg har IP-tv via fiberkabel, noe som var en enorm forbedring fra telehor/canal digital sine analoge signaler. Dekoderen har RGB scart ut og digital lyd(coax), men med min gamle Radionette 29"(ikke mobb meg for tv'en) blir det liksom ikke noen kinofølelse.

Jeg skal kjøpe tv til max viewpia 37" pris, men lurer på hva jeg skal gå for.

Jeg bruker htpc for avspilling av DVD slik at dvi inngang er et krav.

Vil en tv med f.eks 1024x768 eller 1360x768 gi bedre bilde ved dvdavspilling fra htpc enn en tv som er lavoppløselig?

Bør man basert på den bruken jeg beskriver satse på en bedre lavoppløselig skjerm eller på en litt billigere med høyere oppløsning (ala viewpia)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva gir best bilde?

Sitat Opprinnelig postet av ThePooh

1. Vil en tv med f.eks 1024x768 eller 1360x768 gi bedre bilde ved dvdavspilling fra htpc enn en tv som er lavoppløselig?

2. Bør man basert på den bruken jeg beskriver satse på en bedre lavoppløselig skjerm eller på en litt billigere med høyere oppløsning? (ala viewpia)
    1. Høyst sannsynlig ikke (DVD sender ikke i HD format, men du skal vel over til HD-DVD/Blue Ray en gang?) - likevel ser noen TVr skarpere/bedre ut pga kunstig oppsampling, enn lavoppløselige TVr med 1:1 pixelmapping

2. Da du bruker HTPC ville jeg gått for høyoppløst skjerm. Du vil likevel ikke merke noen spess forskjell på DVD og evt. DivX/andre filmer fra HDD. (hard disk drive)
    Må du ha "flatskjerm"? - Du får mer for pengene ved CRT og bakprosjeksjons TVr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei MÅ vel ikke ha flatskjerm, men har veldig lyst.

Jeg har sett litt på axium 45 dlp tv, men den blir litt for dyr.

CRT er jo fortsatt et alternativ når man ser på forholdet mellom pris og bildekvaltet, og bra CRT tver er jo billige nå så kanskje det blir en ny CRT "mens man venter"...
    Har jo denne fra elkjøp.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Noen som har erfaringer med denne eller andre "like" Sony tver?

Men er nå CRT tver noe å trakte etter når jeg skal bruke htpc?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal vurdere CRT, ville jeg tatt en titt på bruktmarkedet, det dukker opp en del snadder innimellom der i disse tider når mange går over til plasma/LCD. Har f.eks sett en Loewe Aconda 32" til 8 lapper på finn.no - så mye bedre TV enn det får du vel ikke skulle jeg tro. Det er vel neppe noe å gå får når du skal over til HDTV og dets like, men jeg kjøpte meg en slik en som en "mellomstasjon" til flatskjermer får en fornuftig pris og jeg har behov for HDTV. Har uansett PJ som tar seg av de store bildene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •