Oppdateringsfrekvens på Samsung SD plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdateringsfrekvens på Samsung SD plasma?

Har som nevnt andre steder kjøpt en DVDO iScan HD og koblet denne direkte til Samsung panelet mitt via DVI. Dette funker utrolig bra.

Men så har jeg lyst til å stille oppdateringsfrekvensen fra DVDOen til panelet slik at skjermen ikke prøver å gjøre om på det(nativ frekvens).
    DVDOen kan stilles til å sende ut 50Hz, 75Hz, eller trinnløst(kan da velge selv).

Og da lurer jeg på om noen vet hvilken oppdateringsfrekvens en to år gammel SD plasmaskjerm sannsynligvis har?

Det er et testbilde som ligger inne på DVDOen som skal avsløre sånt, men jeg synes bevegelsen på dette testbildet er like 'smooth' både på 50Hz og 60Hz, så det er vanskelig å bedømme ut fra det.

Har prøvd å søke, men vanskelig å finne noe. Jeg mener å huske at denne skjermen har en nativ frekvens på 50Hz - men det er mulig jeg husker feil.

Noen som vet?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a-bompi - BUMP - Byggmakker! :wink:

TVen det er snakk om er en to år gammel Samsung PS-42P2SB, men kun panelet, da tuneren som fulgte med ikke lenger er i bruk etter at jeg fikk DVDO.

-Er det så enkelt som at panelet har en frekvens på 50Hz fordi PAL standarden er på 50Hz, eller er frekvensen allikevel høyere? Jeg kjører naturligvis progressivt ut til panelet(ville vel uansettt ikke funket ellers).

Det må da være noen som vet dette? Hva frekvensen selve panelet jobber med er?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I manualen til min PS42P2ST står det:
    "Hvis det er et alternativ for vertikal frekvens i dialogboksen skjerminnstillinger, skal den korrekte verdien være 60 eller 60 Hz"
    Det kan jo ikke bety annet enn at native frekvens er 60 Hz. Det er også det vanlige for LCD skjermer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Hårek - regnet nesten med at det måtte bli du som svarte, etter de trådene vi ha deltatt i tidligere angående Samsung plasmaer(ikke sikkert du husker det, men).

Jeg har satt den til 60Hz allerede, fordi når jeg slår på skjermen uten at noen inputs er aktive, viser den blåfarge over hele skjermen. Og ved 50Hz var det mye støy i dette bildet - støy som ble synlig hver gang jeg flyttet blikket til en annen del av skjermen. Altså - hvis jeg konsentrerte meg om étt sted var støyen borte, men kom til syne ved å flytte blikket over skjermen. Dette tolket jeg dithen at måtte skyldes 'refreshraten' - og da jeg satte den til 60Hz var også støyen borte.

[endret] Hmm.... Det skulle visst ikke være så lett allikevel dette her... I sta var støyen på 'blåskjermen' tilbake, selv ved 60Hz, så da var det ikke det som var årsaken. Jeg har nå funnet ut at på min skjerm er 50Hz det riktige, da jeg tydelig kunne se "rykking" i en scrolletekst på TV2s fotballsending ved 60Hz, og den "rykkingen" ble borte ved 50Hz. Da var den helt 'smooth'. [/endret]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •